آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بر بسیاری از مکالمات در مورد مکمل ها برای سلامت روده و گوارش غالب هستند. گاهی اوقات علی رغم نقش های متفاوت در بدن ، به جای یکدیگر صحبت می کنند. اگر می خواهید سلامت روده خود را تقویت کنید ، هر دو در ایجاد احساس بهترین شما نقش دارند. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی نسبت به پروبیوتیک ها چیست؟ این مکمل های عالی برای سلامت روده را بررسی کنید و بفهمید کدام مکمل ها برای اهداف شما بهترین هستند.

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها از هضم غذا پشتیبانی می کنند ، اما متفاوت است.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که در صورت مصرف می توانند تعدادی اثرات مفید بر سلامتی داشته باشند. یکی از وظایف اصلی پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های خوب روده است. روده انسان که به عنوان میکروبیوم روده نیز شناخته می شود ، میزبان تریلیون ها باکتری است. نسبت سالم باکتری های خوب و بد روده به هضم ، سلامت پوست ، عملکرد سیستم ایمنی ، وزن و موارد دیگر کمک می کند.

چندین نوع سنگ پروبیوتیک نیز وجود دارد. محبوب ترین و مورد مطالعه گونه ها لاکتوباسیل ها و بیفیدوباکتریومبه هر دو دارای سویه های متفاوتی هستند که هر کدام مزایای منحصر به فردی برای سلامتی دارند.

مصرف پروبیوتیک ها به شما کمک می کند تا تعادل ایده آل باکتری های خوب روده را داشته باشید. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده یافت می شوند ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم ترش
  • تمپچ
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به شکل مکمل رایج هستند. این محصولات معمولاً برای هضم در نظر گرفته می شوند. با این حال ، سایر فرمول های پروبیوتیک با توجه به مزایای متفاوت به نگرانی هایی از خارش تا سلامت واژن پاسخ می دهند.

آنزیم های گوارشی چیست؟

خامه ترش پاپایا ، پاپایا تازه و موز به تورم کمک می کند

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به تجزیه مواد مغذی ضروری مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر برای جذب موثر کمک می کنند. احتمالاً در مورد فردی با عدم تحمل لاکتوز شنیده اید ، به این معنی که از کمبود آنزیم لاکتاز و قند لاکتاز موجود در محصولات لبنی رنج می برد. این نمونه ای از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن شما است.

در غیاب آنزیم های گوارشی ، بدن از مواد مغذی موجود در غذا سود نمی برد. علاوه بر این ، سطح پایین آنزیم ها با عملکرد ضعیف دستگاه گوارش (نفخ ، اختلال ، اختلالات گوارشی) و در موارد جدی تر ، سوء تغذیه همراه است.

سه نوع اصلی آنزیم های گوارشی وجود دارد. این شامل:

  • آمیلاز که نشاسته را به قندهای ساده تجزیه می کند
  • پروتئاز – پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند
  • لیپاز لیپیدها (یعنی چربی ها) را به اسیدهای چرب و گلیسیرین تجزیه می کند

آنزیم های گوارشی به طور طبیعی در دستگاه گوارش از جمله دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک یافت می شوند. جالب است که آنها در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شوند.

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی از این نظر شبیه یکدیگر هستند که برای هضم غذا مفید هستند ، اما در نهایت مزایای آشکاری دارند. بسته به نیازهای خود ، تعیین کنید چه علائمی را می خواهید بهبود دهید یا شرایطی که برای شما مناسب است تا بتوانید بهترین مکمل را برای سلامت روده کوتاه کنید.

بعد از خوردن غذا احساس نفخ می کنید.

اگر فقط بعد از غذا احساس نفخ می کنید ، سعی کنید از مخلوط آنزیم های گوارشی در ابتدای غذا استفاده کنید. بنابراین ، شما آنزیم هایی را که به تجزیه مواد مغذی اصلی موجود در غذای شما کمک می کنند ، قرار می دهید. در نتیجه ، آنها می توانند ناراحتی هایی مانند نفخ و سوء هاضمه بعد از غذا را از بین ببرند.

شما می خواهید روحیه و سلامت پوست خود را بهبود بخشید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست را بهبود ببخشید ، یک فرمول پروبیوتیک به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید تا باکتری های خوب روده را ارتقا دهید. عدم تقارن روده می تواند بر وضعیت کلی و ظاهر پوست در نتیجه محور روده تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، استرس روزانه می تواند میکروبیوم روده را به طور منفی تغییر دهد.

شما غذای بزرگتری می خورید و چرا نمی خورید.

اگر معمولاً وعده های بزرگ مصرف می کنید ، یک آنزیم گوارشی می تواند متحد کامل شما باشد. بخشهای بزرگ ، اگرچه بیشتر رضایت بخش است ، اما می تواند به سیستم گوارش آسیب برساند. هضم وعده های غذایی بزرگتر ممکن است بیشتر طول بکشد و باعث سیری ناخوشایند شود. در اینجا ، یک مخلوط آنزیم گوارشی می تواند با کمک به شما در تجزیه مواد مغذی اصلی در غذای شما ، دست کمک کند.

داروهای تجویزی مصرف می کنید.

اگر از داروهایی استفاده می کنید که بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد ، پروبیوتیک (البته با تجویز پزشک) مصرف کنید. برخی از داروها می توانند باکتری های خوب روده را کاهش دهند ، که می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای مانند تغییر منظم حرکات روده را ایجاد کند. افزودن پروبیوتیک ها با معرفی و جایگزینی میکروارگانیسم های مفید در روده ، به کاهش برخی از اثرات هضم کمک می کند.

شما نسبت به شیر حساسیت دارید.

اگر عدم تحمل یا حساسیت به لاکتوز دارید ، باید فرمول پروبیوتیک و مخلوط آنزیم گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده ای وجود دارد مبنی بر اینکه پروبیوتیک ها می توانند ناراحتی عمومی در دستگاه گوارش مرتبط با عدم تحمل شیر را کاهش دهند. به طور مشابه ، آنزیم گوارشی لاکتاز می تواند به تجزیه قندهای شیر کمک کند و مصرف غذاهای لبنی را برای افراد کم تحمل / حساس آسان می کند.

نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها برای بهبود هضم

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. با این حال ، مانند هر مکمل ، افرادی که از داروها استفاده می کنند باید ابتدا با پزشک مشورت کنند تا هرگونه تداخل احتمالی را رد کنند.

بسیاری از افراد می توانند هر دو نوع مکمل را به زندگی خود اضافه کنند. پس از همه ، هر یک از آنها برای فرآیندهای گوارشی ما مهم است. اگر می خواهید مخلوطی از پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی را به طور منظم اضافه کنید ، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

اول ، پروبیوتیک ها یک سود طولانی مدت هستند. ثبات برای موفقیت مهم است. همچنین ، نتایج مصرف پروبیوتیک ها ممکن است چندان واضح نباشد. با این حال ، ممکن است تفاوت های مثبتی در هضم کلی مشاهده کنید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. آنها بلافاصله پس از غذا تسکین می دهند. بسیاری از فرمول های آنزیم های گوارشی را می توان هر روز یا در صورت نیاز با غذا مصرف کرد که می تواند منجر به نفخ یا سوء هاضمه شود.

دوم ، شما می خواهید مطمئن شوید که هر فرمول را به درستی مصرف کرده اید تا بهترین نتایج را بدست آورید. بیشتر فرمول های پروبیوتیک زمانی م onثر هستند که با معده خالی ، صبح یا هنگام خواب مصرف شوند. برعکس ، برای عملکرد صحیح آنزیم های گوارشی ، باید با غذا مصرف شوند.

افکار نهایی

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی ، مانند مکمل های HUM’s Gut Instinct و Flatter Me ، روشی م effectiveثر برای تحریک هضم سالم و حمایت از وضعیت کلی روده هستند. برخی از افراد ممکن است از پذیرش هر دو سود ببرند ، در حالی که دیگران ممکن است مجبور شوند انتخاب های خود را بر اساس اهداف خود کوتاه کنند. در آزمون ما شرکت کنید تا به شما کمک کند موارد اضافی مناسب شما را کوتاه کند.

دیدگاهتان را بنویسید