آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ عدد 411 را بدست آورید


تخمه آفتابگردان یک عنصر کلیدی در حفاری بیس بال و قهرمانان ترکیبی از آهنگ ها است. (ناراحت نشو کشمش.)

اما روشهای خلاقانه زیادی برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

دانا الیس هونز ، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی RR-UCLA و نویسنده کتابهای آینده می گوید که آنها را با سالاد یا دسرهای یخ زده پر کنید-آنها هم با غذاهای شیرین و هم با طعم خوب کار می کنند. ، “دستورالعمل بقا”.

همچنین می توانید دانه های آفتابگردان را به خامه ترش تبدیل کنید ، آن را با بلغور جو دوسر مخلوط کنید ، آن را به میله های انرژی زا تبدیل کنید ، یک دسر بی نظیر به نام حلوا ، آن را روی نان تست آووکادو بپاشید ، به یک غذای فوق العاده اضافه کنید ، یا آن را به تنهایی بخورید.

به عبارت دیگر ، آنها بسیار متنوع هستند. اما ، مانند دیگر آجیل ها و دانه ها ، این گونه هستند این نیست غذای کم کالری

بنابراین آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ چگونه یک دانه آفتابگردان متواضع در رژیم متعادل قرار می گیرد؟

در اینجا چیزی است که باید بدانید.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان در فر

آیا مصرف تخمه آفتابگردان برای شما خوب است؟ می تواند!

این دانه ها از نظر تغذیه ای متراکم هستند ، به این معنی که می توانند راهی آسان برای به دست آوردن چند ریز مغذی و ریز مغذی برای شما باشند.

مانند هر غذای دیگر ، اگر به اندازه تکه ها توجه نکنید ، می توانید مقدار کالری موجود در تخمه آفتابگردان را به سرعت افزایش دهید. اما افزودن آنها به رژیم غذایی مزایای متعددی دارد.

آنها منابع انرژی تغذیه ای هستند

تخمه آفتابگردان دارای لیستی از مواد مغذی است.

“تخمه آفتابگردان غنی از ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی – ویتامین ها و عناصر کمیاب ضروری برای سلامت بدن است ،” – او گفت. هونس می گوید.

آنها آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهند

آنتی اکسیدان ها ، مانند ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان – به غلبه بر استرس اکسیداتیو کمک می کنند ، تحقیقات نشان می دهد که آنها می توانند به برخی از بیماری های مزمن کمک کنند.

Quyen Wu ، متخصص تغذیه Beachbody می گوید دانه های آفتابگردان همچنین سرشار از سلنیوم هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

آنها منبع چربی های سالم هستند

اگرچه تخمه آفتابگردان پروتئین گیاهی را ارائه می دهد ، اما بیشتر کالری آن از چربی های مفید برای قلب تامین می شود.

آیا تخمه آفتابگردان چاق می کند؟

تخمه آفتابگردان مغذی در یک کاسه چوبی.

هونز می گوید: “اگر بیش از حد غذا بخورید ، همه چیز منجر به افزایش وزن می شود.”

دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند و برخی از افراد مصرف یک وعده دانه یا یک لیوان difficult را برایشان مشکل می کند.

وو می گوید: “اگر هدف شما کاهش وزن است ، نمی خواهید بیش از حد از دانه های آفتابگردان استفاده کنید.”

با این حال ، اگر به قسمت ها توجه کنید ، دانه های آفتابگردان به شما اضافه وزن نمی دهد.

وو توضیح می دهد: “برای افزایش نیم کیلو وزن حدود 3500 کالری طول می کشد ، بنابراین مطمئن شوید که دائماً در مصرف آن زیاده روی نکنید.

به طور مشابه ، دانه های آفتابگردان ترکیب خاصی ندارند که به کاهش وزن شما کمک می کند ، اما می توانند یک افزودنی عالی برای رژیم متعادل باشند.

روزانه چند دانه آفتابگردان بخوریم؟

میله گرانولای خانگی با تخمه آفتابگردان

به دلیل چگالی کالری تخمه آفتابگردان ، وو پیشنهاد می کند که مصرف را به افزودن سالاد یا تزئین حداکثر دو قاشق چای خوری یا دو قاشق غذاخوری در روز محدود کنید.

هونس می گوید: به عنوان یک وعده غذایی ، نصف فنجان دانه های پوست کنده “اندازه تکه خوبی دارند که به سیر نگه داشتن شما کمک می کند.”

این مقدار کالری استاندارد ، حدود 200 کالری است.

می توانید از آن به طور همزمان به عنوان یک میان وعده – ساده یا طبق دستور دانه دارچین افرا – لذت ببرید یا می توانید آن را در طول روز تجزیه کنید.

به خاطر داشته باشید که این کالریها عمدتا از چربی تشکیل شده اند ، بنابراین ممکن است بخواهید از آنها در دستورالعمل استفاده کنید که تخمه آفتابگردان را با پروتئین اشباع متعادل می کند.

وو می گوید ، اگر در مصرف آن زیاده روی نمی کنید ، “آنها مطمئناً می توانند بخشی از رژیم غذایی برای کاهش وزن باشند.”

به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه هستید؟ به BODNutrition.com بروید و در مورد تغذیه سالم برای مدت طولانی با استفاده از دو برنامه تغذیه ما ، 2B Mindset و Portion Fix اطلاعات کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید