آیا رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن مفید است؟ | همه چیز در مورد رژیم غذایی است که شما میوه می خورید


رژیم میوه چیست؟

رژیم میوه یک رژیم گیاهخواری بسیار محدود است. در این نوع رژیم غذایی ، همه محصولات حیوانی ، حتی محصولات لبنی ، حذف می شوند. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند تمایل به مصرف غذاهایی دارند که حاوی میوه های خام هستند. در این نوع رژیم غذایی ، افراد مجاز به خوردن سبزیجات ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها در مقادیر مناسب هستند.

غذاهای دیگر از جمله غلات ، حبوبات و قارچ در این رژیم به مقدار بسیار کم مصرف می شوند. علاوه بر این ، هرگونه غذای پخته ، از جمله میوه های پخته شده ، در این رژیم ممنوع است.

به دلیل این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد رژیم میوه وجود دارد ، برخی تصور می کنند که خطر این رژیم وجود دارد و فرد از کمبودهای تغذیه ای رنج می برد ، در حالی که دیگران معتقدند رژیم میوه یک رژیم بسیار مناسب برای تناسب اندام و کاهش وزن است. به در طول مقاله ، ما به طور مفصل با رژیم میوه آشنا می شویم.

هیچ رژیم غذایی خاصی برای میوه وجود ندارد ، علاوه بر این ، هیچ تعریف روشنی از رژیم میوه وجود ندارد ، افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند 70-80 درصد از کالری روزانه خود را از میوه ها دریافت می کنند.

انتخاب رژیم میوه ای خطرات خود را دارد که یکی از مهمترین آنها سوء تغذیه است ، بنابراین اگر می خواهید رژیم میوه ای انتخاب کنید ، حتماً در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما می تواند به شما در ادامه رژیم میوه خود بدون به خطر انداختن سلامتی یا کمبود مواد مغذی کمک کند.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

اگر میوه به مقدار کافی مصرف شود ، بخشی سالم و مغذی از رژیم غذایی است. برخی از فواید خوردن میوه:

• میوه ها حاوی فیبر هستند که به کاهش کلسترول و حرکات منظم روده کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و زغال اخته نمونه هایی از میوه های چند فیبر هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، خربزه و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم سطح مایعات بدن کمک می کند.

پرتقال و میوه ها مانند انبه منابع غنی از فولات هستند. فولات به تولید گلبول های قرمز در خون کمک می کند و باعث رشد سالم جنین می شود.

آلو سیاه و انواع توت ها میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بیماری های مختلف مبارزه می کنند.

خطرات رژیم میوه

رژیم میوه چه خطری دارد؟

رژیم میوه ای فاقد مواد مغذی مورد نیاز بدن است ، از جمله:

• پروتئین
• یوغ ‘
• ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
• اهن
• کلسیم
• ویتامین دی.
• اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن دارند. کمبود آنها در بدن منجر به مشکلات متعددی می شود ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
• خستگی شدید
• روحیه نامناسب
افسردگی
ضعیف شدن استخوان ها
کاهش ایمنی بدن
• ضعف عضلانی
• مشکلات شناختی
• سایر پیامدهای تهدید آمیز

کاهش مصرف پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از مهمترین خطرات رژیم غذایی مصرف میوه است. اگرچه می توانید هر روز بعد از انتخاب رژیم میوه ، آجیل و آجیل بخورید ، اما پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما را تامین نمی کند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، میزان پروتئین مجاز در رژیم غذایی برای بزرگسالان به شرح زیر است:

بزرگسالان بدون فعالیت بدنی زیاد: 0.8 تا 1 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن
بزرگسالان با فعالیت بدنی متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه منجر به مشکلاتی می شود ، از جمله:

• التهاب
• کم خونی
تضعیف سیستم ایمنی بدن
• ضعف جسمانی
مشکلات عروقی که منجر به مشکلات قلبی عروقی می شود
• مشکلات رشد جسمی

به دلیل محدودیت هایی که بر رژیم غذایی میوه ها اعمال می شود ، سوء تغذیه یک نگرانی بسیار مهم است. علاوه بر این ، بدن می تواند بسیار گرسنه شود. در چنین شرایطی ، بدن سعی می کند مواد مغذی ذخیره شده را حفظ کند و در نتیجه متابولیسم در بدن کاهش می یابد.

علاوه بر این ، رژیم میوه منجر به کم خونی ، خستگی شدید و تضعیف ایمنی می شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

جنبه دیگر رژیم میوه این است که اگرچه قند زیادی دارد ، طبیعی است ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت مستعد ابتلا به دیابت و همچنین افرادی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا مقاومت به انسولین هستند مناسب است. به مفید نیست

هیچ قاعده روشنی در رژیم میوه وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود تطبیق دهید. برای این کار ، مصرف میوه را تا 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، در نتیجه کمبودهای تغذیه ای در رژیم میوه را جبران کنید.

رژیم میوه

رژیم غذایی میوه ای را شروع کنید

اگر می خواهید رژیم میوه ای را شروع کنید ، آن را به آرامی شروع کنید. تغییرات جیره به یکباره اتفاق نمی افتد ، به تدریج رژیم قبلی را کنار گذاشته و رژیم را تغییر دهید. برای انجام این کار ، محصولات زیر را به تدریج از رژیم غذایی حذف یا کاهش دهید:

• الکل
• محصولات حیوانی
• فرنی
غذاهای فراوری شده
• کافئین
علاوه بر این ، شما باید محصولات زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید:
• میوه های خام
• آجیل و آجیل
• دانه ها
• سبزیجات

با شروع رژیم میوه ، می توانید به راحتی میوه های مختلف را در سه وعده غذا بخورید ، یا در وعده های غذایی بیشتر یک وعده سبک تر بخورید. گروه های مختلفی که می توانید میوه های مورد نظر خود را از بین آنها انتخاب کنید:

میوه های اسیدی مانند پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، توت و آلو
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های شیرین مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
• میوه های نشاسته ای مانند کدو سبز
• طالبی و خربزه
• میوه هایی که در گروه سبزیجات قرار می گیرند مانند خیار و فلفل دلمه ای

نوشیدنی های توصیه شده در این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آب میوه طبیعی است.

نکته دیگر این است که فقط رعایت رژیم غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی نیز یکی از مهمترین مسائل مربوط به سلامتی است. رژیم میوه ای انرژی را کاهش می دهد و انرژی کافی برای ورزش برای شما باقی نمی گذارد. اگر چنین وضعیتی دارید ، توصیه می شود رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید ، تا انرژی بدن کاهش یابد – این یک موضوع بسیار مهم است.
هنگام انتخاب یک رژیم غذایی خاص ، بدون شک هدف شما یکی است: کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی خود یا انتخاب یک شیوه زندگی سالم و طبیعی. هدف هرچه باشد ، بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر بیماری ، رژیم غذایی یا دارویی دارید ، بسیار مراقب باشید زیرا این رژیم تأثیر دارو را تغییر داده یا وضعیت را بدتر می کند.

برای کاهش وزن چه میوه هایی بخوریم؟

میوه یک میان وعده سالم غنی از انواع ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی است که مکمل رژیم غذایی سالم است.

علاوه بر این ، میوه ها کالری کمی دارند و فیبر بالایی دارند که به کاهش وزن کمک زیادی می کند. در واقع خوردن میوه باعث کاهش وزن بدن می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا میوه هایی وجود دارد که به کاهش وزن کمک می کند:

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از مهمترین میوه ها در کاهش وزن است. نیمی از گریپ فروت تنها 39 کالری دارد ، 65 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C و گریپ فروت قرمز 28 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می کند.

ویژگی دیگر گریپ فروت این است که دارای شاخص گلیسمی پایین GI است ، به این معنی که دیرتر وارد جریان خون می شود. شاخص گلیسمی پایین به کاهش رژیم غذایی و حفظ وزن کمک می کند.
مطالعات نشان داده است که مصرف گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی می تواند میزان کالری دریافتی و وزن بدن را در 12 هفته به میزان قابل توجهی کاهش داده و سطح کلسترول را بهبود بخشد.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

نباش

سیب میوه ای کم کالری و فیبر دار است ، هر سیب بزرگ دارای 116 کالری و 5.4 گرم فیبر است. این میوه همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

میوه هایی مانند سیب شما را اشباع می کند و در نتیجه تمایلی به خوردن در طول روز نخواهید داشت. لازم به ذکر است که یک سیب سه برابر بیشتر از یک تکه شکلات پر می شود. برای کاهش اشتها ، بهتر است سیب را کامل بخورید و فقط آب آن را ننوشید.

انواع مختلف توت

میوه ها مواد مغذی کم کالری هستند. نصف وعده چغندر (74 گرم) تنها 42 کالری دارد ، در حالی که 12 درصد ویتامین C و منیزیم و همچنین 18 درصد ویتامین K را در نیاز روزانه تأمین می کند.
یک وعده توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر غذایی و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد منیزیم مورد نیاز روزانه است.

میوه ها دوباره پر می شوند ، علاوه بر این ، مصرف این میوه ها باعث کاهش کلسترول و فشار خون و کاهش التهاب می شود که در کاهش همه این عوامل برای افراد دارای اضافه وزن بسیار مثر است.

میوه های سنگی یا آلو

میوه های سنگی یا آلو میوه های فصلی هستند ، نمونه هایی از این قبیل میوه ها آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو هستند. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، کم کالری و سرشار از ویتامین A و C هستند و آنها را برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند انتخاب خوبی است.

کیوی

کیوی یک میوه مغذی غنی از ویتامین C ، ویتامین E ، فولات و فیبر و بسیاری دیگر از مزایای سلامتی است. خوردن کیوی به کاهش فشار خون و کاهش سایز کمر کمک می کند. این میوه به کنترل سطح قند خون ، بهبود سطح کلسترول و حفظ سلامت روده کمک می کند.

کیوی دارای شاخص گلیسمی پایین است و این میوه دارای فیبر زیادی است ، بنابراین در روند کاهش وزن بسیار موثر است.

رنگلی

خربزه کالری کمی دارد و آب زیادی دارد ، بنابراین میوه موثری برای کاهش وزن است. خربزه کالری کمی دارد اما سرشار از فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. هندوانه میوه دیگری است که شبیه خربزه است.

علاوه بر موارد ذکر شده ، رطوبت اضافی به کاهش وزن بدن کمک می کند. توجه داشته باشید که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است ، بنابراین باید در حالت متعادل مصرف شود.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما سرشار از ویتامین C و فیبر است. علاوه بر این ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار مغذی هستند ، اما بیشتر مردم تمایل دارند آب پرتقال بنوشند و پرتقال کامل از آب پرتقال مغذی تر و مفیدتر است.

موز

در روند کاهش وزن ، بسیاری از مردم از خوردن موز به دلیل داشتن قند و کالری زیاد اجتناب می کنند. اگرچه موز نسبت به سایر میوه ها کالری بیشتری دارد ، اما این میوه مغذی منبع پتاسیم است و سرشار از منیزیم ، فیبر ، بسیاری از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های A ، B6 و C است.

شاخص گلیسمی پایین موز به کنترل سطح انسولین و حفظ وزن – به ویژه در دیابت – کمک می کند ، علاوه بر این ، اگر افراد دارای کلسترول بالا هر روز موز بخورند ، سطح قند و کلسترول خون آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

کاهش وزن موز میوه مهمی در هر رژیم غذایی است.

دیدگاهتان را بنویسید