آیا زود بیدار شدن شما را خوشحال تر می کند؟


زود بخواب ، زود بیدار شو! آیا این کلمه می تواند درست باشد؟ آیا مردم صبح ها شادتر هستند و احتمال موفقیت بیشتر است؟ بیایید دریابیم. خواه پرنده اولیه باشید یا جغد شب ، ادامه مطلب را بخوانید ، چگونه بیدار شدن صبح بر سلامتی شما تأثیر می گذارد؟

آنچه علم درباره بیداری زودهنگام می گوید

به زودی مطالعه ای در سال 2021 در Jama psychiatry منتشر شد مشخص شد کسانی که یک ساعت زودتر از حالت عادی بیدار شده اند 23 درصد کمتر در معرض علائم افسردگی قرار دارند. این کاهش خطر ممکن است به دلایل مختلفی باشد. برای شروع ، کسانی که زود بیدار می شوند بیشتر در معرض نور خورشید هستند ، که به بازگرداندن نور طبیعی خورشید و برقراری تعادل کمک می کند. ریتم شبانه روزیبه وقتی دوره های بیداری ما همزمان باشد ، هم از خواب و هم از خلق و خوی خود سود می بریم – این دو عامل هستند که به طور مستقیم بر افسردگی تأثیر می گذارند! در واقع ، هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز وجود داشته باشد ، شب ها بهتر می خوابید و از آن خوشحال تر هستید!

ثانیاً ، کسانی که زود بیدار می شوند احساس می کنند که صبح عجله و استرس دارند. از این گذشته ، زود بیدار شدن به شما زمان بیشتری می دهد تا قهوه صبحانه خود را (امیدوارم) در آرامش و سکوت بنوشید ، ناهار را آماده کنید و حتی سریع عرق کنید. مهم نیست چگونه از وقت خود استفاده می کنید ، این یک ساعت اضافی خوشبختی محض است! به علاوه ، از احساس مزاحم دیر آمدن و آماده نشدن جلوگیری خواهید کرد.

بنابراین آیا مردم صبح ها شادتر هستند؟ تنها بر اساس این عوامل ، ما بله رای می دهیم! با این حال ، باید بدانید که آیا زود بیدار شدن به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. زیرا در پایان روز ، همه افراد متفاوت هستند. این برای پیدا کردن چیزی است که برای شما و شیوه زندگی شما بهتر عمل می کند!

مربوط: 9 نکته برای بازگرداندن ریتم شبانه روزی

صبح مرد نیست؟ این هک ها را امتحان کنید

همه افراد صبحگاهی نیستند و این خوب است! اگر خود را جغد شب می دانید ، از این هکرها برای آموزش بدن خود برای عادت به برنامه صبح استفاده کنید. قبل از اینکه بفهمید سریعتر از خواب بیدار می شوید!

شماره 1 بعد از ظهر از قهوه خداحافظی کنید

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم شما بماند ، به این معنی که باید عصر در قهوه باشد. اگر در طول روز قهوه می نوشید ، سعی کنید آخرین فنجان را حداکثر تا ساعت 1 یا 2 بعد از ظهر به دست آورید. در حالت ایده آل ، زمان ناهار خود را روی ظهر قرار دهید! بنابراین ، از ساعت 8 تا 10 شب ، بدن شما در بهترین وضعیت برای خواب آرام قرار می گیرد.

اگر بعد از ظهر به انرژی نیاز دارید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، یک میان وعده تند بخورید یا برای ورزش های سبک وقت بگذارید!

شماره 2 شب را از قبل آماده کنید

آمادگی زمانی است که سعی می کنید عادت های جدید را ایجاد کنید! عصر ، هر آنچه را که برای بیدار شدن زود هنگام نیاز دارید تنظیم کنید ، که به نوبه خود به شما کمک می کند تا آرام تر بخوابید.

  • زنگ ساعت را تنظیم کن
  • لباسهایت را بپوش
  • یک صبحانه مقوی درست کنید
  • در زمان مشخصی برای بیدار شدن برنامه ریزی کنید تا قهوه آماده شود
  • زود بخوابید تا حداقل 7 ساعت بخوابید!

تایید کنید؟ مطمئن شوید که قدم های فعال برداشته اید تا خود را به خوابی آرام برسانید. به ما اعتماد کنید ، اگر صبح زود بیدار شوید آسان تر و آسان تر خواهد بود اگر از این هکرهای ساده پیروی کنید!

№3 زمان خواب را به شدت رعایت کنید

خواب شما به طور مداوم توسعه می یابد. هر شب راس ساعت مشخصی بخوابید و هر روز صبح از خواب بیدار شوید. هرچه بیشتر به این روال پایبند باشید ، سازگاری بدن شما راحت تر خواهد بود. نتیجه؟ وقتی بیدار می شوید شادتر خواهید بود!

و بهترین راه برای پیگیری زمان خواب؟ یک برنامه عصرانه بسازید! تلفن خود را خاموش کنید ، یک نفس عمیق بکشید و سعی کنید شب قبل از خواب بیدار بمانید.

شاید در حال مدیتیشن ، نوشتن یک مجله یا نوشیدن چای آرام بخش هستید – چیزی را پیدا کنید که از آن لذت می برید. تمرینات عصرانه نه تنها خواب زود را تشویق می کند ، بلکه به بدن شما کمک می کند تا سریعتر بخوابد!

مربوط: به گفته یک متخصص خواب ، کارهایی وجود دارد که می توان و نمی توان برای بهترین خواب شبانه انجام داد

شماره 4 از کوچک شروع کنید

لازم نیست صبح از خواب بیدار شوید. در حقیقت ، کمک به بدن برای رسیدن به برنامه خواب راحت تر از بیدار شدن یک ساعت زودتر است. به عنوان مثال ، فردا می توانید 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. سپس روز بعد ، 30 دقیقه قبل و غیره. برنده یک مسابقه آهسته و پیوسته شوید! برای سود واقعی ، ما مدتهاست تلاش می کنیم تا بیداری اتفاق بیفتد.

شماره 5 یک روال صبحگاهی ایجاد کنید

چرا مردم صبح ها شادتر هستند؟ اغلب پرندگان اولیه یک روال صبحگاهی دارند که به آنها کمک می کند روزهای خود را با موفقیت سپری کنند.

اگر می خواهید بدانید از کجا شروع کنید ، بر لذت بردن از صبح تمرکز کنید تا انگیزه بیشتری برای بیدار شدن داشته باشید! به عنوان مثال ، می توانید یک روال صبحگاهی ایجاد کنید که از اهداف شما پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند تا بهترین حالت را داشته باشید ، به عنوان مثال:

  • یک صبحانه مقوی درست کنید
  • سلامت روانی و جسمی را با تمرین صبحگاهی در اولویت قرار دهید
  • با مدیتیشن آرامبخش به دقت ورزش کنید
  • برای آرام کردن ذهن خود مقاله یا مجله بخوانید
  • هنگام انجام مراحل صبح سگ خود را در هوای تازه پیاده روی کنید
  • هر کاری که می خواهید انجام دهید ، این به شما کمک می کند تا برای یک روز عالی آماده شوید. Y

مربوط: من صبح را با 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی شروع کردم و این برای سلامتی من بود

شماره 6 روحیه و انرژی خود را دنبال کنید

حتی اگر مردم صبح ها شادتر باشند ، آیا شما هم صبح شادتر هستید؟ همیشه باید شماره یک باشد! عادت کنید که هنگام بیدار شدن از خواب ، سطح خلق و خوی خود را بنویسید. بنابراین می توانید تماشا کنید که زود بیدار می شود یا به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید! به علاوه ، همیشه خوب است ببینید چگونه می توانید سلامت خود را بهبود بخشید و در کجا می توانید سلامت خود را بهبود بخشید.

صبح ها مردم شادتر هستند؟ زود بیدار شدن را شروع کنید تا بفهمید چه احساسی دارید!

در پایان روز ، همه چیز متفاوت است. مهمترین چیز این است که یک شیوه زندگی سالم پیدا کنید که به شما بهترین احساس را می دهد. به هر حال ، تلاش هیچ ضرری ندارد! زنگ ساعت را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید روزتان چگونه می گذرد! شما هرگز نمی دانید – شاید شما صبح انسان باشید!

دیدگاهتان را بنویسید