آیا شیرین کننده های مصنوعی به سلامت روده شما آسیب می رسانند؟ کارشناسان توضیح می دهند


نوشابه رژیمی ، آدامس های بدون قند ، میله های ساخته شده از شیرین کننده های مصنوعی بدون کالری ، آب نبات و بیسکویت-ممکن است جایگزین سالم تری برای آنالوگ های ساخته شده با شکر واقعی به نظر برسند. از این گذشته ، آنها کالری ندارند و شیرین تر از شکر روی میز هستند ، بنابراین چه چیزی را دوست نداریم ، درست است؟

بحث بر روی شیرین کننده های مصنوعی سالهاست ادامه دارد ، اما این دلیل خوبی برای کنار گذاشتن شیرینی است: تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی مانند سوکرالوز ، آسولفام- K و آسپارتام برای سلامتی مضر هستند. ممکن است باعث آسیب شود.

چگونه شیرین کننده های مصنوعی می توانند بر سلامت روده تأثیر بگذارند

Jesse Wong ، RDN ، LD ، سلامت روده و IBS bo می گوید: “تحقیقات کنونی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی می توانند ترکیب میکروبیوم روده شما را تغییر دهند زیرا برخی از میکروب ها می توانند شیرین کننده های مصنوعی را بهتر از بقیه تجزیه کنند.” “این باعث می شود میکروب هایی که آنها را تجزیه می کنند رشد کنند ، اما آنهایی که نمی توان آنها را کاهش داد منجر به تغییر ترکیب می شود.”

به عنوان مثال ، مقاله اکتبر 2017 مولکول اشاره می کند که چگونه شیرین کننده های مصنوعی بدون کالری نئوتام تنوع باکتری های موجود در میکروبیوم روده را در موش ها تغییر می دهند و از رشد برخی از باکتری ها و رشد برخی دیگر جلوگیری می کند. (به یاد داشته باشید ، هرچه میکروبیوم روده شما متنوع تر باشد ، بهتر است.)

در حالی که شیرین کننده های مصنوعی ، مانند نئوتام ، به تحقیقات گسترده ای نیاز دارند تا تأثیرات طولانی مدت آنها بر روده انسان را مشاهده کنند ، اما می توانند منجر به دیس بیوزیس روده شوند-عدم تطابق بین باکتری های خوب و بد در روده. به قرار گرفتن در معرض بسیاری از چیزهای بدن شما

سودای رژیمی

آنها می توانند منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن شوند

علم نشان می دهد که ارتباط قوی بین سلامت روده و ایمنی بدن شما وجود دارد. ماروین سینگکس ، پزشک متخصص گوارش ، بنیانگذار کلینیک Precisione و نویسنده آینده کتاب می گوید: “شیرین کننده های مصنوعی می توانند تعادل باکتری ها در میکروبیوم روده را بر هم بزنند ، که می تواند بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر بگذارد.” سلامتی خود را حفظ کنیدبه

دکتر سینگ توضیح می دهد: “این شیرینی ها می توانند میکروبیوم روده را تغییر داده و منجر به اختلالات متابولیک و عدم تحمل گلوکز شوند.” خب پس این چرا مهم است؟ “اگر میکروبیوم ما متعادل نباشد ، ممکن است ایمنی ما قوی نباشد و بیشتر مصونیت ما در روده باشد.”

به عنوان مثال: مطالعات نشان می دهد که مصرف دوزهای زیاد شیرین کننده های مصنوعی می تواند با تغییر میکروبیوم باعث عدم تحمل گلوکز شود. میکروب های رودهبه دانشمندان آب آشامیدنی موش ها را با دوزهای بالای ساخارین ، سوکرالوز یا آسپارتام تکمیل کردند. پس از 11 هفته ، موش هایی که به طور مصنوعی از آب نوشیدند ، عدم تحمل گلوکز بیشتری نسبت به موش هایی که فقط آب یا آب با ساکارز یا گلوکز اضافه کرده بودند ، نوشیدند.

اگرچه مشخص نیست که چرا برخی از شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تحمل گلوکز شوند ، اما یک نظریه این است که آنها می توانند بر گیرنده های شیرین بدن تأثیر بگذارند و واکنش انسولین را تحریک کنند. این باعث کاهش علاقه به شیرینی نمی شود ، اما می تواند آن را افزایش دهد.

برای درک کامل اثرات مصرف شیرین کننده های مصنوعی بر روده انسان ، تحقیقات بیشتری لازم است ، اما تحقیقات روی موش ها درک اولیه ای را به ما می دهد.

آنها می توانند علائم گوارشی را بدتر یا تحریک کنند

PharaD گفت: سایر مطالعات روی موش ها بر روی شیرین کننده های مصنوعی نشان داده اند که می توانند التهاب روده را بدتر کنند ، به ویژه در بیماران مبتلا به بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز. اصلاح کرون و کولیتبه

“به عنوان مثال ، خواندن در مه 2018 بیماریهای التهابی روده لوکیانوفسکی گفت: “سوکرالوز مالتودکسترین (Splenda) ، یک شیرین کننده مصنوعی ، التهاب روده را در موشهای مبتلا به بیماری کرون بدتر کرد.” “به طور خاص ، شیرین کننده های مصنوعی تعداد خود را افزایش داده اند پروتئوباکتری ها– نوع باکتری های مرتبط با سالمونلا ؛ E. coliو لژیونرها– در موشهای مستعد کرون و بیماریهای مرتبط با آن.

از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی می توانند تعادل باکتری ها در روده را بر هم بزنند ، می تواند در افراد مبتلا به IBD ، IBS یا هر نوع دیس دیوز روده یا مشکلات گوارشی علائم را بدتر یا ایجاد کند.

دکتر سینگ می گوید: “هنگامی که تغییراتی در میکروبیوم ایجاد می شود ، ممکن است احتمال بروز التهاب بیشتر باشد. عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد یا تشدید علائم IBD شوند ، اما داشتن میکروبیوم نامتعادل قطعاً یک عامل خطر است.”

مرد یک نوار پروتئین خورد

چگونه می توان میزان مصرف شیرین کننده های مصنوعی را کاهش داد

اگر مستعد سلامت روده ، ایمنی یا مشکلات گوارشی هستید ، ممکن است بخواهید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید. از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی بیشتر در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند ، بهترین راه برای محدود کردن آنها خواندن برچسب روی غذاهای بسته بندی شده است. او می گوید: “همه غذاها ، نوشیدنی ها و مکمل ها ، مانند پودر پروتئین ، منابع پنهان شیرین کننده های مصنوعی را بررسی کنید.”

دکتر سینگ می گوید مراقب الکل های قند باشید – سایر انواع جایگزین های قند می توانند باعث مشکلات گوارشی مانند گاز ، سوء هاضمه و نفخ شوند. تفاوت اصلی بین الکل های قندی و شیرین کننده های مصنوعی این است که اگرچه الکل های قندی کالری کمی دارند ، اما بسیار کوچکتر از قندهای رومیزی هستند و شیرین کننده های مصنوعی معمولاً بسیار شیرین تر هستند.

وونگ پیشنهاد می کند از شیرین کننده های مصنوعی زیر و الکل های قندی صرف نظر کرده و مقدار کمی از معاوضه های سالم زیر را امتحان کنید.

از شیرین کننده های مصنوعی و الکل های قندی خودداری کنید

  • ساخارین
  • سوکرالوز
  • آسپارتام
  • آسسولفام
  • نئوتام
  • زایلیتول
  • اریتریتول
  • سوربیتول
  • مالتیتول

شیرین کننده های طبیعی

  • عسل
  • شربت زرنگ
  • کاروب
  • آگاو
  • قند نیشکر ، در حد اعتدال
یک قاشق عسل از فنجان می ریزد

همچنین می توانید سعی کنید جایگزینی سالم برای غذاهایی که معمولاً مصرف می کنید حاوی شیرین کننده های مصنوعی پیدا کنید. به عنوان مثال ، اگر نوشابه می نوشید ، آب معطر را انتخاب کنید. و اگر نان پخته می خواهید ، آنها را به جای بسته بندی شده از قبل در خانه تهیه کنید و از شربت افرا یا عسل خالص به عنوان شیرین کننده استفاده کنید.

لوکیانوفسکی می گوید استویا ، جایگزین طبیعی قند ، می تواند جایگزین مناسبی برای شیرین کننده های مصنوعی و الکل های قندی باشد زیرا مشکلات روده ای زیادی ایجاد نمی کند. با این حال ، برخی نگرانی ها وجود دارد که استویا ممکن است یک اختلال غدد درون ریز باشد. دکتر سینگ گفت تحقیقات بیشتری برای تأیید یافته ها مورد نیاز است.

بسته بندی

وونگ می گوید: “ما انتظار داریم تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات روده ای شیرین کننده های مصنوعی انجام شود ، اما بهتر است از شیرین کننده های سنتی مانند شکر ، عسل و شربت افرا در حد اعتدال استفاده کنیم.” “آنها قرن ها مورد استفاده قرار گرفته اند و ما می دانیم که نسبتاً بی خطر هستند.”

در مورد انواع شیرین کننده ها صحبت از ملایمت می شود: “اکثر تحقیقات روی شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی فقط منظم و طولانی مدت هستند (بیش از چهار هفته). استفاده می تواند چنین تغییراتی را در روده ایجاد کند.” وونگ تصریح کرد. بنابراین مصرف بیشتر شیرین کننده های مصنوعی برای اکثر افراد سالم بی خطر است. “



دیدگاهتان را بنویسید