بهترین رژیم غذایی نوجوانان برای کاهش وزن درمان کاهش وزن برای نوجوانان _ من و رژیم


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و حیرت انگیز است و هر مرحله از زندگی بشر برای داشتن یک زندگی سالم و شاد به مراقبت خاصی نیاز دارد. نوجوانی احتمالاً یکی از ظریف ترین دوره های زندگی است ، زیرا در این مرحله نوجوان دچار تغییرات فیزیکی زیادی می شود ، زیرا این تغییرات در آینده ریشه های درخت سلامت را تقویت می کند ، که قطعاً به مراقبت و رژیم غذایی خاصی نیاز دارد. سالم و متعادل است.

بنابراین ، دریغ نکنید و در صورت داشتن یک نهال نوزاد جدید در خانه ، رژیم غذایی متنوع و متعادل را در نظر بگیرید تا تمام انرژی و مواد مغذی از نوشیدنی ها و عادات رفتاری و مواد غذایی را در اختیار شما قرار دهد. مقاله زیر را بخوانید تا بدانید چگونه بدن نوجوان به درستی رشد می کند تا بتواند در سنین جوانی رشد کند.

امروزه به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترده است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان هستند ، به ویژه به دلیل دوره رشد و بلوغ ، که حساسیت و ظاهری ویژه دارد. به نظر می رسد تنها کلید سلامت و جوانی جوانان فقط یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید بچه های چاق و سالم تربیت کنید ، ما را دنبال کنید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن برای جوانان چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به معنای کنار گذاشتن غذاهای خوشمزه و مورد علاقه برای نوجوانان نیست. فقط به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های گازدار قندی ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به خاطر داشته باشید که این غذاها نباید توسط نوجوانان دفع شوند ، بلکه باید کمتر مصرف شوند ، اما باید از روش جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین ها استفاده شود. مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. باید ببینید نوجوان شما باید از چه غذاهایی در رژیم غذایی خود استفاده کند.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوانان تنها راه شما برای پیروی از آن است. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در تغذیه سالم و کاهش وزن در دوران نوجوانی کمک می کند:

رژیم لاغری نوجوانان

صبحانه را از دست ندهید

رژیم گرفتن به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی نیست. از دست دادن یک وعده غذایی نه تنها به کاهش وزن کمک می کند ، بلکه بر رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ نیز تأثیر منفی می گذارد ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و ممکن است در طول روز به دلیل گرسنگی عصبی شوید. تهیه صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در دوران نوجوانی هستند. اگر حداقل 5 بار در روز میوه و سبزیجات مصرف کنید ، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین ، بهترین غذاها برای رژیم غذایی نوجوانی است.

میان وعده های سالم بخورید

مصرف غذاها و نوشیدنی های سرشار از چربی ، قند و نمک ، مانند شیرینی های پرکالری ، شکلات ، کیک ، کلوچه و نوشابه های گازدار قندی را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به اضافه وزن و چاقی شود.

بدن خود را مرطوب کنید

به یاد داشته باشید ، در دوران نوجوانی ، بدن شما نیاز به نوشیدن 6-8 لیوان مایعات در روز دارد. آب کم چرب و شیر نوشیدنی های سالم هستند. هنگام نوشیدن آبمیوه برای کاهش وزن در دوران نوجوانی مراقب باشید ، اگرچه طبیعی است اما حاوی قند است. کل نوشیدنی مخلوط آب میوه ، آب سبزیجات و خامه ترش نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند که معادل یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در دوران نوجوانی باید کنترل شود ، باید راه حل های مناسبی برای درمان وزن و ضعف جسمانی نوجوانان در دوران نوجوانی جستجو شود. در زیر به این موضوع اشاره شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین علل کاهش وزن و ضعف جسمانی در نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شوند ، ممکن است دچار کمبود آهن شوند. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین ، آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی از آهن تهیه کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان های صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند ، آنها در شیر و محصولات لبنی مختلف یافت می شوند. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید. علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، یکی از دلایل کاهش وزن در نوجوانان در دوران نوجوانی ، کمبود سه ویتامین است: (اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در بین دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

برای کاهش وزن از رژیم های مدرن اجتناب کنید!

رژیم های کاهش وزن که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد بسیار محبوب شده اند. اما مراقب باشید ، زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معناست که در نتیجه این رژیم ها ، می توانید ویتامین ها و مواد معدنی مهم خود را از دست بدهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند ، بنابراین در نهایت وزن شما باز می گردد. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از متخصصان و متخصصان تغذیه سایت من کمک بگیرید که رژیم های استاندارد و سالمی را با توجه به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید