بیایید در مورد آکنه – JSHealth صحبت کنیم


مسلماً پوست از نظر طبیعت “کامل” نیست. پوست طوری طراحی شده است که دارای بافت هایی مانند منافذ ، خطوط ریز ، خال ، کک و مک و لکه ها باشد. هدف این نیست که برای پوست “کامل” تلاش کنید ، بلکه حمایت و حفظ سلامت پوست است. شکستن شما را کمتر از یک فرد زیبا نمی کند. آکنه یک بیماری پوستی بسیار شایع است ، اما علاوه بر دردناک یا ناراحت کننده ، می تواند اعتماد به نفس فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. بیایید نگاهی بیندازیم که این چیست و چگونه می توانید در صورت داشتن آکنه از سلامت پوست حمایت کنید.

آکنه چیست؟

آکنه شرایطی است که باعث ضایعات غیر التهابی و التهابی فولیکول های مو ، الیاف مو و غدد چربی و زخم درجات مختلف می شود. تغییر شکل کراتینه شدن در فولیکول مو می تواند منجر به انسداد چربی پوست (که چربی پوست تولید می کند) شود. این یک بیماری بسیار شایع است ، به ویژه در دوران نوجوانی.

آکنه می تواند منجر به تصویر ضعیف ، اضطراب ، کاهش اعتماد به نفس و تأثیر منفی بر کیفیت زندگی شود.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه می تواند توسط عوامل متعددی مانند ژنتیک ، استرس ، آندروژن ها ، رژیم غذایی ، اقدامات بهداشتی و تعریق زیاد ایجاد شود. توجه به رژیم غذایی و شیوه زندگی به سلامت پوست شما کمک می کند.

نکات تغذیه ای برای آکنه

  • شاخص قند خون را بررسی کنید

اعتقاد بر این است که میزان قند خون و شاخص گلیسمی رژیم غذایی ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد. رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا می تواند منجر به سطح انسولین بالاتر از حد طبیعی شود ، که می تواند منجر به افزایش تولید آندروژن و ماده ای شود که باعث می شود پوست چرب به نظر برسد و نقش مهمی در آکنه ایفا می کند.

دریافت رژیم غذایی اسیدهای چرب امگا 6 به امگا 3 یکی از عوامل ایجاد کننده التهاب است. مصرف مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 می تواند از ایجاد واکنش های ضد التهابی جلوگیری کند ، که برای آکنه اثر درمانی دارد. بیشترین منابع امگا 3 شامل ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن و تخم مرغ ، روغن زیتون ، دانه های چیا و تخم کتان است.

راههای افزودن این ظروف:

– ماهی قزل آلا کبابی با سالاد آووکادو آغشته به روغن زیتون

– تخم مرغ با آووکادو در نان تست غلات کامل

– چیا / کدو / بذر کتان که روی فرنی / خامه ترش / ماست بپاشید

  • آنتی اکسیدان ها را به آنها اضافه کنید

این فرضیه مطرح شده است که استرس اکسیداتیو می تواند باعث آکنه شود و آنتی اکسیدان ها می توانند در درمان و درمان آکنه ارزشمند باشند. از رنگ های بیشتر در وعده های غذایی خود لذت ببرید ، رنگ بیشتر برابر آنتی اکسیدان های بیشتر است.

نکات سبک زندگی برای آکنه

حتماً پوست خود را با پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی (معطر ، غیر الکلی و فاقد پارابن) بشویید.

  • بهداشت پوست را به خوبی انجام دهید

برای جلوگیری از گسترش باکتری ها باید از حوله ای جداگانه برای صورت و بدن خود استفاده کنید و دستمال حوله و روبالشی خود را حداقل هفته ای یکبار بشویید.

استرس می تواند بر همه جنبه های سلامت شما از جمله روده و پوست شما تأثیر بگذارد ، بنابراین مطمئن شوید که هر روز تکنیک های مدیریت استرس را تمرین می کنید. مدیتیشن ، یوگا ، روزنامه نگاری ، ورزش کردن ، گذراندن وقت با عزیزان یا حضور در طبیعت راه های بسیار خوبی برای از بین بردن استرس اضافی در زندگی است.

تحت راهنمایی یک متخصص بهداشت ، می توانید برخی از گیاهان و مواد مغذی را پیدا کنید که می تواند به شما کمک کند. روی درمانی برای آکنه ، آکنه و بثورات پوستی کوچک است. بیدمشک یکی دیگر از مواد فوق العاده است که به طور سنتی برای تسکین در داروهای گیاهی غربی استفاده می شود پوست کوچک می ترکد

منابع:

Tan AU ، Schlosser BJ ، Paller AS. مروری بر تشخیص و درمان آکنه در بیماران زن بالغ درماتول برای زنانبه 2017؛ 4 (2): 56-71. منتشر شده در 23 دسامبر 2017.

Ayer J ، Burrows N. آکنه: بیشتر از عمق پوست. پزشکی کارشناسی ارشدبه 2006 ؛ 82 (970): 500-506.

Kucharska A ، Szmurlo A ، Sińska B. اهمیت رژیم غذایی در درمان و درمان نشده آکنه ولگاریس. Postepy Dermatol Allergolبه 2016 ؛ 33 (2): 81-86.

Bowe WP ، Joshi SS ، Shalita AR. رژیم غذایی و آکنه. J Am Acad Dermatol. جولای 2010 ؛ 63 (1): 124-41.

دیدگاهتان را بنویسید