خوردن گوشت و نه


خوردن گوشت و نه

یکی از موضوعات فعلی موجود در بازار امروز. موضوع مصرف گوشت بسیاری از مردم در مورد خوردن گوشت بسیار قوی و قاطع هستند ، در حالی که دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی از مردم به دلیل شنیدن گزارش های متناقض در مورد آن گیج شده اند و از نظر روحی در تصمیم گیری در مورد خوردن یا نخوردن گوشت دچار مشکل شده اند. در مقاله ای از وب سایت دکتر رضا آتمینا ، متخصص تغذیه در اصفهان ، می خواهیم بحث کنیم. چیزهایی که گوشت مصرف می کند و نمی کند.

دقیقاً جواب چیست؟

آیا هنگام خوردن گوشت خطر پرخوری وجود دارد؟

یا گوشت حاوی مواد مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

در این طبقه بندی ، مروری کلی خواهیم داشت ، برای پاسخ به این س effectsال ، تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن در نظر می گیریم. یک جنبه مهم که باید به آن توجه کنیم این است که گوشت انواع گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، اندام های داخلی ، داخلی و دیگر اندام های داخلی ، مرغ ، مرغ و سایر پرندگان ، ماهی های دریایی و مزرعه – غذاهای مختلف است.

وقتی صحبت از گوشت می شود ، می بینیم که باید دقیقاً بدانیم منظور ما از چه نوع گوشتی است.

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف برای بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند ، اما ویژگی هایی وجود دارد که ممکن است از نظر ارزش غذایی متفاوت باشد. و حتی در برخی از گونه ها مضر است ، در حالی که در برخی دیگر مفید و مثبت است. برای سلامتی انسان باشید.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کرده و بدانید که آیا این گروه های غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آنها یک پروتئین حیوانی است که به خوبی هضم و جذب می شود. همچنین در بدن انسان بسیار خوب استفاده می شود ، یعنی درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها استفاده می شود.

این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری پروتئین ها در بدن تولید نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند. بنابراین شما باید آنها را از طریق غذا دریافت کنید. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و در رشد ، ترمیم سلول های پیری ، تولید ترشحات غدد درون ریز مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (مسئول محافظت از بدن در برابر میکروب ها) و ترشح اندام های داخلی موثر هستند. به

در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای فوق به خوبی انجام نمی شود و در نتیجه سلامت انسان را به خطر می اندازد. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها ایفا می کنند و بعد از آب ، بیشترین ماده ساختمانی چند سلولی پروتئین ها هستند و گوشت منبع غنی پروتئین با ارزش غذایی بالا است. ramiz. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین نیز می باشد.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و در صورت مصرف به میزان مناسب ، می تواند بخش قابل توجهی از نیاز فرد به این ویتامین را برطرف کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. یکی از مشکلات اصلی جمعیت شهرهای بزرگ صنعتی امروزه مشکلات عصبی و بیماری های روانی ناشی از این صنعت است ، بنابراین هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت روانی و آرامش روانی افراد کمک کند می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت انسان باشد. رفاه

ویتامین های گروه B نیز در سلامت پوست موثر هستند. برخی از این ویتامین ها (گوشت منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید است.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر زیاد و با کیفیت بسیار بالا آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت نسبت به منابع آهن گیاهی بیشتر جذب می شود و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

مطالعات نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه را کاهش می دهند که می تواند منجر به افت تحصیلی شود که با کم خونی قابل درمان است.


مطالب توصیه شده:

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، نوجوانی ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین تقویت ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری ها بسیار مثر است.

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است و علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید است. شامل z به سلامت انسان و پیشگیری از سل

علاوه بر این ، روغن ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

از خوردن گوشت خودداری کنید

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز ، و همچنین گوشت مرغ متشکل از چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های غیر ضروری خون (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این سوال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله باشد. گفته می شود.

توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، که منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که از یک طرف برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و برخی دیگر که از سیستم عروقی محافظت می کنند از سوی دیگر حاوی اسیدهای چرب هستند. صدمه

لازم به ذکر است که گوشت قرمز حاوی مقدار کمی چربی در فیبرهای ماهیچه ای است ، ما آنها را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت و چربی اشباع برای جلوگیری از آسیب اسیدها. برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و سایر آسیب های این نوع اسیدهای چرب ، از همه چربی های قابل مشاهده گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفندی یا گوشت گاو ، پوست مرغ استفاده نکنید ، همچنین لازم است چربی های مرغ جدا شود. و از آن استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین مصرف گوشت قرمز و افزایش چربی های غیر ضروری خون پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

نکته مهم دیگر این است که مصرف زیاد گوشت منجر به افزایش اسید اوریک در خون و بروز نقرس در انسان می شود و این امر در مورد گوشت قرمز و سفید صادق است.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی و مصرف بیش از حد چنین منابع پروتئینی حیوانی منجر به دفع بیش از حد کلسیم از کلیه ها و افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می شود ، در این صورت می تواند بر یک شخص. عوارض ناشی از کمبود کلسیم

لازم به ذکر است که پروتئین مصرفی عمدتا توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شود. اوره یک ماده زائد و یک ماده سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای دفع آن باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

یکی از مواردی که اکنون از نظر تغذیه بسیار مورد توجه قرار گرفته است – رعایت “کفایت” – “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی است. این بدان معناست که رژیم غذایی باید در سطحی باشد که تمام نیازهای غذایی مردم را برآورده کند. متعادل کردن رژیم غذایی روزانه شما نیز بسیار مهم است و توصیه می شود که از غذاهای زیاد استفاده نکنید. تنوع رژیم غذایی یکی از عواملی است که جذب و متابولیسم غذا را در بدن افزایش می دهد.

در این رابطه ، باید توجه داشت که ما می توانیم گوشت قرمز را جایگزین سایر غذاهایی کنیم که دارای ارزش غذایی گوشت قرمز هستند و همچنین غذاهایی که برخی از معایب گوشت قرمز را ندارند. به عنوان مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی ، دو بار در هفته می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم از آنها به جای گوشت استفاده کنیم.

حبوبات

حبوبات یکی از بهترین راه ها برای کاهش چربی های ناخواسته خون است. علاوه بر این ، آنها حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی هستند ، یا مغزهای بدون نمک (آجیل) ، که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند ، جایگزین گوشت قرمز می شوند. البته ، اگر حبوبات یا آجیل با غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و غیره) یا ترکیبی از حبوبات و آجیل مصرف شود ، به همان اندازه پروتئین گوشت حاوی پروتئین است. البته باید توجه داشت که حبوبات حاوی آهن و ویتامین B12 در گوشت نیستند.

در نتیجه ، اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و ترکیبات ذکر شده در این دسته قرمز می شود. نباید از آن در مقادیر زیاد استفاده شود و مصرف بیش از حد آن و به طور کلی پروتئین حیوانی نباید مجاز باشد.

خوردن و نخوردن گوشت متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا آتمینا می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند که راههای اساسی غذا خوردن ، میزان و روش غذا خوردن را ارائه می دهد.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب توصیه شده:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

خمیر ترش یا جوش شیرین

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید