خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا آتمینا


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از وب سایت دکتر رضا آتمینا ، متخصص تغذیه در اصفهان ، به پاسخ این سوال می پردازیم و اثرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. ما همچنین عواقب خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد ، نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم. یعنی گوشت شامل انواع غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، هسته و سایر اندام های داخلی ، مرغ ، طیور و دیگر طیور ، ماهیان مختلف دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ امروز بازار ، مصرف گوشت است. بسیاری از مردم در مورد خوردن گوشت بسیار قوی و قاطع هستند ، در حالی که دیگران محتاط و مشکوک هستند. دیگران ، پس از شنیدن گزارش های متناقض در مورد آن ، در تصمیم گیری برای خوردن یا نخوردن سرسخت بودند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا باید در مورد گوشت منظورمان واضح باشد؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف در بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند. اما گونه های آن دارای خواصی هستند که می توانند ارزش غذایی آن را تغییر دهند. حتی در برخی از گونه ها مضر است ، در برخی دیگر مفید است و بر سلامت انسان تأثیر مثبت دارد.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

ابتدا ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کرده و بدانید که آیا این گروه غذایی دارای ویژگی های انسانی است یا ارزش غذایی مناسبی ندارد. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آنها پروتئین حیوانی است که به خوبی هضم و جذب می شود. علاوه بر این ، در بدن انسان بسیار مفید است ، یعنی درصد زیادی از پروتئین های موجود در گوشت توسط سلول ها استفاده می شود. به این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن تولید نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند ، آنها در رشد ، بازسازی سلول های پیری ، تولید ترشحات غدد درون ریز مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (مسئول محافظت از بدن در برابر میکروب ها) و ترشحات غدد درون ریز م areثر هستند. اندام ها در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به خوبی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد و پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها ایفا می کنند.بعد از آب ، بیشتر سلول ها از پروتئین های مصالح ساختمانی تشکیل شده اند.گوشت منبع غنی از پروتئین تغذیه ای با کیفیت بالا است. بنابراین می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین نیز می باشد.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها می توانند بخش قابل توجهی از نیاز فرد به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. یکی از مشکلات اصلی جمعیت شهرهای بزرگ صنعتی امروزه مشکلات عصبی و بیماریهای روانی ناشی از این صنعت است. بنابراین ، هرگونه رژیم غذایی که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در افراد کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین های گروه B نیز در سلامت پوست موثر هستند. برخی از این ویتامین ها (گوشت منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید است.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر زیاد و با کیفیت بسیار بالا آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت نسبت به منابع آهن گیاهی بیشتر جذب می شود و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

مطالعات نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی خواندن و حافظه را کاهش می دهند که به نوبه خود منجر به شکست علمی می شود. با درمان کم خونی ، بیماری مختل می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، نوجوانی ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین تقویت ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری ها بسیار مثر است.

ماهی

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه ماهی دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است ، علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقادیر قابل توجهی ید برای سلامتی انسان است. و پیشگیری از گواتر بسیار مثر است.
علاوه بر این ، روغن ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

متخصص تغذیه اصفهان گوشت بخورید یا نخورید

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز همچنین حاوی چربی های حیوانی (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) است که چربی های خون ناخواسته را در گوشت مرغ که از چربی یا پوست تشکیل شده است افزایش می دهد. این س shouldال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله مطرح شود که در چند سطر بالا می گویند چربی موجود در گوشت حاوی اسیدهای چرب مفید است که به کاهش چربی های ناخواسته در خون کمک می کند ، اما در اینجا برعکس گفته می شود.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، که از یک طرف منبع غنی از اسیدهای چرب اشباع شده است که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر برخی سموم هستند که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کنند. حاوی اشباع نشده اسیدهای چرب

لازم به ذکر است که گوشت قرمز حاوی مقدار کمی چربی در فیبرهای ماهیچه ای است ، ما آنها را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت و چربی اشباع برای جلوگیری از آسیب اسیدها. برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و سایر آسیب های این نوع اسیدهای چرب ، از همه چربی های قابل مشاهده گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفندی یا گوشت گاو ، پوست مرغ استفاده نکنید ، همچنین لازم است چربی های مرغ جدا شود. و از آن استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین مصرف گوشت قرمز و افزایش چربی های غیر ضروری خون پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

در جریان …

بقیه این مقاله (خوردن گوشت یا نخوردن) را می توانید در پست بعدی بخوانید. دوستان عزیز ، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا آتمینا می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند که راههای اساسی غذا خوردن ، میزان و روش غذا خوردن را ارائه می دهد.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


مطالب توصیه شده:

مضرات قندها را بررسی کنید

غذاهای دودی پرخطر

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید