درک پزشکی از یائسگی و کاهش وزن


نویسنده: دکتر شلی مسر ، مدیر پزشکی – کاهش وزن Red Mountain®

یائسگی: قلب بسیاری از زنان حاوی ترس است. من اغلب بیمارانی را می بینم که در پوست بیمار غوطه ور شده اند و دیگر علاقه ای به ورزش در اتاق خواب ندارند ، نگران تبدیل شدن به یک دیوانه سرخ ، فراموشکار و عصبانی هستند. با این حال ، لازم نیست این مورد باشد. این زمان را می توان با لطف و اطمینان قایقرانی کرد.

اولین قدم درک یائسگی از منظر پزشکی است.

میانگین سن یائسگی 52 سال است ، اما این در برخی از افراد زودتر و در برخی دیگر دیرتر اتفاق می افتد. علائم شامل تب ، نوسانات خلقی ، فراموشی ، تمرکز ، اختلالات خواب ، خشکی واژن ، کاهش میل جنسی ، بی اختیاری ادرار و افزایش عفونت های واژن و مثانه است.

علامتی که بسیاری را نگران می کند اضافه وزن است.

علم پشت یائسگی:

هنگامی که زنان وارد یائسگی می شوند ، عملکرد تخمدان شروع به کاهش می کند. در تخمدان ها ، مغز مقدار کمتری از اینهبین تولید می کند ، که مانع ترشح هورمونی به نام FSH می شود. از آنجا که این فرایند مهار نمی شود ، سطح FSH افزایش می یابد ، که تخمدان ها را برای تولید استروژن بیشتر تحریک می کند. با گذشت زمان ، این فرآیند فولیکول های تخمدان را می سوزاند و در نتیجه سطح استروژن کاهش می یابد. با کاهش فعالیت تخمدان ، سایر هورمونهای تخمدان – پروژسترون و تستوسترون – نیز کاهش می یابد.

هنگامی که سطح استروژن کاهش می یابد ، غدد فوق کلیوی با افزایش کورتیزول واکنش نشان می دهند که باعث افزایش تجمع چربی به ویژه در اطراف شکم می شود. چربی سوزی نیز با کاهش میزان استروژن در گردش کاهش می یابد و از دست دادن چربی شکم را سخت تر می کند.

سطح پایین هورمون چه ارتباطی دارد؟

تغییرات در سطح هورمون ها نه تنها به علائم یائسگی کمک می کند ، بلکه در توضیح اثرات آنها بر وزن در این مرحله از زندگی نیز مهم است.

یک غده فوق کلیوی خسته و خسته منجر به کاهش سطح استروژن و تستوسترون می شود که باعث خستگی ما نیز می شود. در نتیجه ، وقتی این روند را طی می کنیم ، اغلب می نشینیم. علاوه بر این ، تستوسترون برای تحریک و حفظ توده عضلانی ، که یک بافت فعال متابولیکی است ، مورد نیاز است.

در حال حاضر ، کاهش سطح استروژن و تستوسترون منجر به تغییر چربی بیشتر و کاهش ماهیچه در بدن می شود.

یکی دیگر از پیامدهای کاهش استروژن و تستوسترون ، افزایش مقاومت به انسولین است. هنگامی که بدن ما کم و بیش در برابر انسولین مقاوم است ، بدن ما گلوکز مصرفی را دریافت کرده و آن را به صورت چربی ذخیره می کند.

برخی از زنان ، پس از یائسگی ، با علائم قابل تحمل شنا می کنند و اندامی لاغر را حفظ می کنند. این چگونه می تواند باشد؟

یکی از ایده های خوب این است که با وزن طبیعی وارد دوران یائسگی شوید و رژیم ورزشی خود را حفظ کنید ، زیرا مطالعات نشان می دهد که زنان لاغر و فعال علائم یائسگی کمتری دارند. آنها همچنین راحت تر وزن خود را حفظ می کنند. بنابراین ، اگر به سن یائسگی نزدیک نشده اید ، اکنون زمان مناسبی برای داشتن شیوه زندگی سالم و حفظ سلامت بدن است.

از کسانی که این مراحل را طی می کنند یا آن را به پایان رسانده اند و اضافه وزن دارند ناامید نشوید. با انجام مراحل زیر می توانید محیط هورمونی را به نفع کاهش وزن و مراقبت بهبود بخشید:

1. برنامه کاهش وزن پزشکی را شروع کنید در اینجا ارائه دهندگان می توانند بر اساس نیازهای فردی شما با شما کار کنند. RM3® یک برنامه عالی برای کمک به کاهش سریع و موثر وزن زنان در دوران گذار است.

2 به دلیل افزایش مقاومت به انسولین کاهش مصرف کربوهیدرات به کاهش احتباس چربی هایی مانند قند و نشاسته کمک می کند. بسیاری از ما متوجه شده ایم که این کوکی ها در تعداد ما سریعتر از 20 سالگی احساس می کنیم. کربوهیدراتهای اضافی را با پروتئین بدون چربی و سبزیجات تازه جایگزین کنید.

3. ورزش کنید! مطمئن شوید که تمرینات قدرتی و کاردیو را در برنامه تمرینی خود قرار داده اید تا به افزایش حجم عضلات کمک کند.

4- از پیوست استفاده کنید مقاومت RMبه این محصول به مبارزه با مقاومت به انسولین در بدن کمک می کند ، که میزان گلوکز تبدیل شده به تجمع چربی را کاهش می دهد. وی مزایای کنترل میل به قند ، افزایش انرژی و کاهش استرس و اضطراب را اضافه کرد.

5- هورمون درمانی را در نظر بگیرید. ما هورمونهای زیستی را برای بازگرداندن سطح بدن توصیه می کنیم. مطالعات نشان می دهد که زنانی که تحت هورمون درمانی قرار دارند ، در صورت بالا بودن آب ، افزایش آب و افزایش بافت سینه دارند. هورمون ها همچنین به افزایش حساسیت شما به انسولین کمک می کنند ، که با اثرات انسولین اضافی بر ذخیره چربی خنثی می شود.

6 از مکمل RM Resveratrol استفاده کنیدبه RM Resveratrol یک مکمل مهم برای کسانی است که می خواهند با اثرات پیری مبارزه کنند. این یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین باعث تحریک متابولیسم و ​​کاهش التهاب در بدن می شود. التهاب به افزایش وزن کمک کرده است.

7. DHEA را مصرف کنید. این افزونه در دفتر ما موجود است. DHEA محصول غدد فوق کلیوی است که سپس به تستوسترون و استروژن تبدیل می شود.

همانطور که می بینید ، یائسگی با موفقیت پذیرفته می شود. وقت آن است که دستاوردهای زندگی خود را جشن بگیرید و سالها دانش خود را جمع آوری کرده و در آینده منتظر همه چیز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید