دکتر انوشه متخصص تغذیه باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن


باورهای غلط در مورد اندازه و ابعاد بدن

افراد بسیار محتاط و محتاط بدترین دشمن آنها هستند زیرا همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند تناسب اندام از ارزش و قیمت آنها نمی کاهد. چنین افرادی تصور می کنند که عزت آنها بستگی به ترازویی دارد که روی آن راه می روند یا آینه ای که به آن نگاه می کنند. اگرچه ارزش آنها در آنچه برای آنها واقعی است یا در آنچه انجام می دهند نهفته است.

آنها با اندازه بدن و اندازه گیری های محاسبه شده مشکل دارند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

جای تعجب نیست که نارضایتی از فرم بدن در میان افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند در جامعه ای که کاهش وزن مورد توجه و ترویج است ، رایج است.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب توسط اندازه بدن ، ظاهر ، موقعیت اجتماعی و اجتناب از مکان ها تعیین می شود.

ناراضی ترین قسمت های بدن معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، باسن و باسن است. نارضایتی از اندازه و اندازه بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه درک نادرست از اندازه بدن برای تعداد کمی از افراد مشکل ساز است ، معمولاً افرادی که قصد دارند وزن زیادی از دست بدهند یا بدن آنها متناسب و استاندارد است ، درگیر می شوند.

نارضایتی شدید از شکل ، فرم و اندازه بدن یک عارضه بالینی است که به اختلال بدشکلی بدن (BDD) معروف است و در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که دید منفی نسبت به بدن خود دارند در برنامه های کاهش وزن موفق تر از کسانی هستند که دیدگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند. مطالعه بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند و از نظر جسمانی مناسب بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی بودند ، توانستند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. این رقم در گروه مقابل 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن با هدف بهبود ظاهر بدن معمولاً برای مدتی دنبال نمی شوند. اگرچه برنامه های کاهش وزن با هدف تغییر رژیم های غذایی و بهبود سلامتی بیشتر دنبال می شود ، اما افرادی که از آنها پیروی می کنند تغییرات رفتاری مثبتی را در مدت زمان طولانی نشان می دهند.

مشکلات مربوط به اندازه بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش و حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (حتی اگر فرد در برنامه خود موفق شده باشد) می تواند منجر به رفتارهای شدید و نادرست در نتیجه بازیابی وزن شود.

رژیم های سخت گیرانه بیشتر از شکل و اندازه بدن ناراضی هستند تا رژیم های مناسب تر.

افرادی که رژیم غذایی سختی دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن را دارند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی از افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان کاهش وزن از آنچه برای یک سبک زندگی سالم انجام می دهند مهمتر است. این می تواند به یک چرخه اشتباه و منفی منجر شود. تصویر غلط از بدن منجر به تصورات غلط ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت می شود. عزت نفس پایین می تواند مانع هرگونه شیوه زندگی سالم شود.

شکستن این چرخه با اندازه واقعی بدن شروع می شود.

تفاوت زیادی بین عبارت “ظاهر” (یعنی ظاهر یک شخص) و “درک فیزیکی” (آنچه که فرد در مورد بدن خود فکر می کند) وجود دارد.

معمول است که شخصی از جنبه های خاصی از بدن ناراضی باشد. اما اگر این اعتراض با خودآگاهی فرد و ارزش و قیمتی که برای خود تعیین کرده است تداخل داشته باشد و ارتباطات اجتماعی او را مختل کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه ظاهر یا درمان یک درمان آکنه وجود دارد ، به عنوان مثال:

  • لیستی از ویژگیهای خوب که یک فرد می تواند در زندگی به آن افتخار کند ، تهیه کنید. زیرا اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویری که تصویر یا مقیاس های بدن انسان را نشان دهد.
  • تصور کنید -a ، شما به دنیای کارمی ارل تبدیل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. کنترل روزانه بدن را متوقف کنید ، مانند نگه داشتن پهلوها با انگشتان دست یا تمرکز بر باسن ، باسن و شکم جلوی آینه. (این منجر به تصورات غلط و برداشت های منفی از بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک نقطه اجتناب کنید و به جای آن کل بدن را برگردانید.
  • پهلو و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این حرکت مشخص نیست و منجر به تصور غلط بعدی می شود.
  • سعی کنید چشم های خود را روی بدن متمرکز کرده و آن را جلوی آینه برگردانید.
  • به خوبی فکر کنید. افکار انتقادی درباره ظاهر ، مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و ترسناک به نظر می رسم” ، تنها به ایجاد یک تصویر منفی از بدن شما کمک می کند. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتارهای آگاهانه دانش ، آگاهی و استدلال مبتنی بر حقیقت را بازیابی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از به کار بردن کلمات منفی خودداری کنید. اغلب اظهارات انتقادی مطرح می شود. آنها معتبر می شوند و تأثیر آنها ثابت می ماند. هنگام توصیف بدن خود ، از کلمات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چاق ، زشت و غیره استفاده کنید. به جای این که بگویید بدن من شبیه یک توده چربی است ، مثلاً بگویید که 90 کیلوگرم وزن دارم یا همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم ، امیدوارم لباس های شیک و مدرن تری بپوشم.
  • به خود به عنوان یک دوست عزیز احترام بگذارید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره. ارتباطات اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و انگیزه ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید اهداف مهمی برای افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. تعیین هدف آگاهانه به بدن شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. به سایر جنبه های مثبت و قابل مشاهده ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس های زیبا و … توجه کنید.
  • به تمرینات و کارهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید و اکنون آنها را ترک می کنید فکر کنید ، آنها را کنار بگذارید و دوباره انجام دهید.
  • مواردی را که به شما کمک می کند از بدن خود لذت ببرید بنویسید ، مانند ورزش ، رفتن به کلاس های یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر و غیره. این به شما کمک می کند احساس کنید بدن خوبی دارید.

دیدگاهتان را بنویسید