رژیم لاغری سریع

روزه و بوی بد دهان

هالیتوز یا بوی بد دهان معمولاً توسط تقریباً هر فرد در منطقه تجربه می شود. در حالی که تعداد کمی آن را گهگاه تجربه می کنند، برخی افراد به طور منظم آن را تجربه می کنند. برای مبتلایان به این عارضه باعث تحقیر می شود، به ویژه زمانی که فرد در مجاورت فرد دیگری باشد. برای کسانی که روزه می گیرند، بوی بد دهان یک تجربه بسیار رایج است. روزه داری و بوی بد دهان با هم ارتباط زیادی دارند زیرا شیره های گوارشی بدن حتی زمانی که غذایی برای هضم وجود ندارد، همچنان در تلاش برای تکثیر و پردازش هستند.

بوی بد دهان در اثر عوامل متعددی از جمله مشکلات دندان و لثه، مشکلات گوارشی و معده مانند ورم معده، اسیدیته بیش از حد، سوء هاضمه (مشکلات سوء هاضمه)، ریفلاکس و غیره، مشکلات دستگاه تنفسی فوقانی، مشکلات ریوی و برخی بیماری ها مانند سرماخوردگی، عفونت، تب و غیره ایجاد می شود.

برخی از افراد ممکن است دوره های متناوب بوی بد گذرا یا خفیف را به دلیل خشکی دهان (خشکی دهان)، بهداشت نامناسب دهان و دندان و در طول بیماری تجربه کنند. بوی بد دهان می‌تواند زمانی که فرد ناشتا است و برای مدت طولانی با معده خالی است نیز مشاهده شود.

در غیاب غذا، شیره‌های گوارشی ترشح می‌شوند که شروع به تجزیه شدن می‌کنند و همچنین بر پوشش داخلی معده تأثیر می‌گذارند که می‌تواند منجر به بوی بدی شود که بوی غذای کهنه می‌دهد.

روزه داری همچنین منجر به کاهش جریان بزاق در دهان می شود که منجر به خشکی حفره دهان می شود که می تواند منجر به بوی بد شود. این به دلیل تجمع باکتری است که به این دلیل است که بزاق برای شستشوی باکتری ها از سطح دندان ها و زبان وجود ندارد. این به همراه افزایش شیره های گوارشی باعث ایجاد بوی وحشتناکی می شود که از نفس بیرون می آید.

اگر فرد برای مدت طولانی غذا نمی خورد، پس از کمبود غذا، بدن شروع به تجزیه ذخایر چربی می کند. این تجزیه چربی باعث آزاد شدن کتون ها می شود که همراه با تنفس دفع می شوند و بوی بدی شبیه بوی بد سیب ترش ایجاد می کنند.

هنگامی که فردی در آستانه برگزاری یک موقعیت خاص است یا تحت استرس زیادی قرار می گیرد و برای مدت طولانی روزه می گیرد، خشکی دهان افزایش می یابد و ترشحات گوارشی از استرس افزایش می یابد که منجر به بوی بد دهان می شود.

اگر فرد عاداتی مانند سیگار کشیدن داشته باشد، این حالت بوی بد دهان در نظر گرفته نمی شود، اما مطمئناً می تواند به مشکلات بوی بد دهان کمک کند. مصرف مشروبات الکلی با معده خالی نیز می تواند بروز مشکلات را افزایش دهد.

برای جلوگیری از بوی بد دهان مرتبط با روزه داری، از ماندن در معده خالی برای مدت طولانی خودداری کنید. حتی اگر امکان خوردن یک منوی کامل وجود نداشته باشد، اگر مطمئن شوید که یک میان وعده کوچک یا حتی آب فراوان می خورید، به شما کمک می کند. این معمولا زمانی که فرد از یک موقعیت خاص می ترسد بسیار مفید است.

هنگام روزه داری، استفاده از مقداری نعناع، ​​آدامس یا پاستیل می تواند کمک کننده باشد، زیرا جریان بزاق را در دهان افزایش می دهد و به دفع بهتر باکتری هایی که باعث بوی بد دهان می شوند کمک می کند.

روزه داری طولانی مدت ایده خوبی نیست زیرا می تواند اثرات مضری بر دستگاه گوارش داشته باشد و همچنین باعث تخلیه ذخایر چربی بدن شود که منجر به بوی بد دهان می شود. با ترکیبی ساده از درمان ها و آب فراوان می توان از روزه داری و بوی بد دهان جلوگیری کرد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع و بدون بازگشت