رژیم خام گیاهخواری چیست؟ | رژیم خام گیاهخواری 15 روز


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم بین بسیاری از مردم رایج شد و در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

گیاهخواری خام رژیم جدیدی نیست ، اما محبوبیت آن در سالهای اخیر افزایش یافته است. این رژیم غذایی با ترکیب این قوانین برنامه و همچنین یک برنامه غذایی خام ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را همینطور در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را برای کمک به محیط زیست و نجات کره زمین انتخاب می کنند ، برخی دیگر بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این برنامه آشنا می شویم. برای داشتن برنامه رژیم غذایی مختلط کلیک کنید.

قوانین این رژیم

این بخشی از برنامه گیاه خواری است و طبق اسناد تاریخی از اواسط قرن 19 استفاده می شده است. مصرف هرگونه فرآورده حیوانی را ممنوع می کند.

همچنین در این برنامه غذایی خوردن گیاهان ، سبزیجات و میوه های پخته با دمای بالای 48 درجه ممنوع است. این برنامه بر اساس مصرف زیاد میوه ها ، سبزیجات ، آجیل ، دانه های مغذی و حبوبات است. این برنامه غذایی از روش های دیگر تهیه غذا مانند آب میوه گیری ، مخلوط کردن ، مرطوب کردن و خشک کردن میوه ها استفاده می کند.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به شکل خام آنها هستند. به همین دلیل ، مردم معمولاً این برنامه را برای استفاده از مزایای رژیم غذایی سالم انتخاب می کنند. استفاده از مکمل های غذایی در این برنامه کمتر رایج است.

مطالعه: استویا در رژیم کتوژنیک

فواید

این برنامه فواید زیادی را برای بدن به ارمغان می آورد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات دانشمندان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد فشار خون پایین تر و 42 درصد حمله قلبی پایین تری دارند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود همه مزایای فوق ، بهتر است از برنامه خام گیاهخواری زیر نظر پزشک متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در دریافت مواد مغذی و ویتامین های لازم برای بدن می تواند تعادل آنها را بر هم زده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از یک برنامه استاندارد پیروی نکنید ، کمبودهای تغذیه ای می تواند منجر به ناباروری و قاعدگی نامنظم شود و یک برنامه تغذیه مناسب می تواند به شما در دستیابی به تناسب اندام و همچنین تسلط بر غذاهای سالم کمک کند.

غذاهای خام گیاهخواری

غذاهای مجاز در برنامه خام گیاهخواری:
• میوه های خشک ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و مغزهای خام
• لوبیای نارس

همچنین:

• شیر سبزیجات خام (رژیم کاهش وزن شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی مانند پودر نارگیل خام یا آب افرا
ادویه جات ترشی جات ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که نباید در برنامه گیاهخواران خام مصرف شوند:
• میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های رسیده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاها و تنقلات فرآوری شده ، مانند چیپس و دسر

جزئیات: نازک شدن ران ها و پاها

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه در این برنامه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی گندم سیاه خام
• شکلات تخته ای انرژی زا
• دانه چیا و خامه ترش توت شکلاتی
• خامه ترش زمستانی

• خامه ترش میوه سبز
• پنکیک موز تازه با روغن بادام
• صافی اسپیرولینای سبز
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن
ناهار خام گیاهخواری

غذاهای خام گیاهخواری ممکن است شامل موارد زیر باشد.

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• قارچ معطر با سوپ خام کره گیاهی
• پستو ریحان و ماکارونی بادمجان

شام خام گیاهخواری

شام این برنامه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
سس پنیر ، سالسا و آنچوی با گردو
• لازانیا بادمجان و گوجه فرنگی خام با سس پنیر و آجیل
• لازانیا خام با سبزیجات معطر و پستو و سس گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

با گیاهخواری خام چقدر وزن کم می کنیم؟

رژیم خام گیاهخواری در کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بوده است. مطالعات نشان داده است که این برنامه می تواند ذخایر چربی بدن را حدود 7-9.4 درصد کاهش دهد. مطالعه اخیر گروهی از گیاهخواران خام نشان داد که آنها در عرض 3.5 سال 10 تا 12 پوند وزن کم کردند.

در زیر:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در طول دوره هفت روزه برنامه مشاهده شد. این مطالعات نشان می دهد افرادی که بیشترین خام را در زندگی روزمره خود مصرف می کنند ، شاخص توده بدنی پایین تری دارند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این برنامه به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و میزان متابولیسم بدن بستگی دارد.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این برنامه به معنای پیروی از عادات غذایی خاص برای یک دوره زمانی خاص است. برنامه های خام گیاهخواری معمولاً به دوره های هفت روزه ، 15 روزه ، 21 روزه و چهل روزه تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، مردم تا حد امکان از محصولات حیوانی خودداری می کنند و از غذاهای پخته خودداری می کنند.

پرخوری نکردن در حالت استراحت نتیجه را بهبود می بخشد و کاهش وزن را تثبیت می کند. برنامه های خام گیاهخواری معمولاً باید زیر نظر متخصص انجام شود زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین یک خطر مشترک برای گیاه خواران است. با نظارت متخصص تغذیه ، این کمبودها برطرف می شود و عوارض جانبی برنامه کاهش می یابد.

اگر به این برنامه علاقه دارید ، اما هرگز مواد اولیه مصرف نکرده اید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کرده و به تدریج دوره های کاهش وزن را گسترش دهید.

مواد اولیه 40 روز

رژیم خام 40 روزه

راههای زیادی برای دسترسی به مواد اولیه و پیگیری این برنامه در چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی وجود دارد:

غذای خام 40 روزه – 50٪ غذای خام: پیروی از برنامه غذایی خام برای بسیاری دشوار است. ساده ترین راه برای شروع این برنامه این است که 50 درصد از میزان مصرف روزانه خود را به غذاهای خامه ای تبدیل کنید. در این استراتژی ، می توانید همه محصولات حیوانی را از برنامه خود حذف کرده و 50 درصد از مصرف روزانه غذای خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای تبدیل رژیم غذایی خود به رژیم غذایی 100 گیاهی ، بهتر است با مراحل کوچکتر شروع کنید تا بدن خود را با رژیم جدید عادت دهید و از شوک یا مشکلات گوارشی جلوگیری کنید. روش 50-50 را می توان به دو صورت انجام داد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی هیچ ارزش غذایی ندارند اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند روند کاهش وزن را پیچیده کند. روش دوم این است که 50٪ گیاهخواری خام و 50٪ غذاهای سالم بخورید. استراتژی دوم این است که از برنامه ای پیروی کنید و به تدریج عادات غذایی خود را تغییر دهید

در زیر:

این برنامه 40 روزه 80٪ غذای خام است: این استراتژی می تواند گام دوم در تبدیل عادات غذایی به گیاهخواران خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند مزایای زیادی برای بدن به همراه داشته و میزان کاهش وزن را افزایش دهد ، اما بهتر است در مورد 20 درصد باقی مانده برنامه مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم پخته شده در این قسمت بسیار مهم است زیرا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری می کند.

برنامه غذای خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: در این روش همه غذاهای پخته از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر رعایت چنین رژیمی به مدت 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از 50-50 و 80-20-20 دوره های کوتاه رژیم یا روش هایی استفاده کنید تا به بدن خود بیاموزید که غذای پخته نخورد.

در زیر منویی از 100٪ غذاهای خام را برای 10 روز مرور می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک لیوان سوپ خام ؛ شام: همبرگر سبزیجات خام پیچیده در سالاد ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: میوه ها و سبزیجات با سس ؛ شام: پاستا و سالاد آلفردو خام ؛ شیرین: کیک خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: شیرینی خام

روز 4 – صبحانه: خامه ترش ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

5 روز – صبحانه: خامه ترش ؛ ناهار: یک سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ کتلت و سالاد سبزیجات خام ؛ دسر: خامه ترش توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: شیرینی خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: کتلت سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز 8 – صبحانه: خامه ترش سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ شیرین: کیک خام
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن

مواد اولیه به مدت 15 روز

رژیم خام 15 روزه

برنامه رژیم غذایی خام 15 روزه می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این برنامه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، خواب را تنظیم می کند ، سموم را از بدن خارج می کند و 3-6 کیلوگرم وزن خود را کاهش می دهد. می توانید این برنامه را به صورت 50-50 ، 20-80 یا 100 food غذای خام دنبال کنید.

گیاهخوار خام 21 روزه

یکی از استراتژی های رایج در کاهش وزن و پاکسازی بدن ، رعایت یک برنامه 21 روزه و یک دوره استراحت 7 روزه است. این دوره از برنامه ، مانند مثالهایی که تاکنون مورد بحث قرار گرفته است ، می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در یک دوره 21 روزه ، می توانید سموم را از بدن خود خارج کرده ، احساس سبکی و نشاط کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. شما همچنین می توانید یک دوره گیاهخواری خام را ، همانطور که در بخشهای قبلی ذکر شد ، همراه با غذاهای 100 or یا پخته دنبال کنید.

خلاصه مقاله

این برنامه یک برنامه غذایی نوظهور نیست ، اما در سالهای اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در طول این برنامه ، مردم از مصرف محصولات حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این مکمل بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم غذایی به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر دیابت کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید