رژیم درمانی دکتر انوشه متخصص تغذیه برای افرادی که کار می کنند مناسب است


بسیاری از کارگران در طول ساعات کار به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی از دست می رود یا در زمان غیرعادی مصرف می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان غیر معمول با همکاران خورده می شود یا ناهار سرو نمی شود. وقتی کار اداری خود را تمام می کند و به خانه برمی گردد ، عصرانه ناهار درست می کند. پرخوری همزمان اتفاق می افتد و ناهار و شام وجود ندارد. شام می تواند باعث پرخوری فرد در شب یا شب شود. عدم تحرک و زمان کافی برای هضم غذا پس از بازگشت به خانه می تواند منجر به چاقی و سایر عوارض شود.

مطالعات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری را صرف صرف ناهار می کنند. بسیاری از کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا وقت ندارند آن را بخورند. همه باید متناسب با کار خود تغذیه مناسب داشته باشند ، مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن جلوگیری کنیم. به طور طبیعی ، کسانی که می نشینند و روی میز می نشینند زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، انرژی روزانه خود را کاهش می دهند و همچنین از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که اغلب در ادارات و شرکت ها مصرف می شود اجتناب می کنند. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و کم تحرکی جلوگیری می کند. نوشیدن روزانه آب و انجام ورزش نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که از نظر بدنی فعال هستند و از نظر جسمی فعال هستند باید کالری بیشتری نسبت به آنها دریافت کنند و این میزان کالری باید متعادل باشد و انرژی کافی برای همه گروه های غذایی ، همه مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی که بهتر است داشته باشد را تامین کند. برای تامین بدن. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

در کسانی که شیفت شب و شب کار می کنند ، تعادل تغذیه به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نتوانند رژیم غذایی سه گانه را به طور معمول حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به C ، B و A تقسیم کنند و بر اساس آنها نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان معمولاً باید از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند ، به آرامی غذا بخورند و حداقل 30 دقیقه غذا بخورند تا از سوء هاضمه و پرخوری جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید