رژیم غذایی برای کبد چرب درمان چربی کبد در خانه


کبد چرب یکی از شایع ترین بیماری های قرن بیست و یکم است. شیوه زندگی عادی و رژیم غذایی ما باعث چربی اضافی در کبد می شود. بنابراین ، ما می بینیم که علاوه بر کبد چرب الکلی ، اکثریت جمعیت جهان دارای کبد چرب غیر الکلی هستند. کبد چرب یک بیماری خاموش و بسیار خطرناک است. با این حال ، همانطور که عوارض جانبی خطرناکی دارد ، به راحتی قابل درمان است. برخی از افراد برای درمان چربی کبد با پزشک مشورت می کنند. اما می توانید از رژیم غذایی ساده و م effectiveثر برای درمان کبد چرب نیز استفاده کنید. امروز ما قصد داریم در مورد رژیم غذایی کبد چرب با شما صحبت کنیم.

رژیم غذایی برای کبد چرب

رژیم غذایی برای کبد چرب

همانطور که عادات بد و شیوه زندگی بد منجر به کبد چرب می شود ، با جایگزینی این عادت ها می توانیم کبد چرب را درمان کنیم. ما همان چیزی هستیم که همه می خواهیم. اگر چربی زیادی دارید ، به این معنی است که چربی زیادی مصرف می کنید. در عین حال ، بدن افرادی که بدن سالم و پرانرژی دارند نشان دهنده شیوه زندگی و عادات غذایی آنها است. به گفته متخصصان تغذیه ، وقتی تنها 5 تا 10 درصد از وزن خود را از دست می دهید ، می توانید کبد چرب را تا حد زیادی درمان کنید. در واقع ، می تواند به درمان چربی کبد با کاهش وزن نیز کمک کند. بنابراین ، رژیم غذایی برای کبد چرب می تواند بسیار شبیه رژیم غذایی برای کاهش وزن باشد. با این حال ، برخی از نکات را باید در رژیم غذایی خود رعایت کنید که به شما کمک می کند سریعتر از شر بیماری کبد چرب خلاص شوید.

رژیم غذایی برای کبد چرب

امگا 3 را نادیده نگیرید

امگا 3 در واقع روغن جگر ماهی است. این ماده تأثیر بسزایی در عملکرد بدن دارد. با این حال ، این روغن در دسته روغن های مفید قرار می گیرد. افرادی که دارای چربی کبدی هستند فکر می کنند باید مصرف هر گونه چربی را متوقف کنند. با این حال ، مصرف چربی های مفید مانند امگا 3 می تواند به درمان کبد چرب کمک کند. به گفته متخصصان تغذیه ، افراد مبتلا به بیماری کبد چرب باید حداقل 1 گرم مکمل امگا 3 در روز مصرف کنند. خوشبختانه داروخانه ها مکمل های امگا 3 دارند. با این حال ، می توانید از آجیل ، شاهدانه ، دانه کتان و روغن زیتون به عنوان منابع امگا 3 استفاده کنید.

چربی های اشباع و ترانس را کاهش دهید

انواع مختلفی از روغن وجود دارد. برخی اشباع شده ، برخی اشباع نشده. چربی های اشباع شده چربی های بدی هستند. این چربی ها کلسترول LDL را افزایش می دهند. این کلسترول در عروق جمع شده و باعث حمله قلبی می شود. چربی های سرخ شده ، چربی های جامد و مایع مورد استفاده در غذا بخشی از چربی های اشباع و ترانس هستند. همچنین در مقادیر کمی در گوشت قرمز ، محصولات لبنی و برخی آجیل های چرب یافت می شود. چربی های ترانس را می توان با چربی های ترانس جایگزین کرد. همچنین بهتر است از روغن زیتون و کنجد برای پخت و پز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از زیتون و کنجد برای پخت و پز یا سرخ کردن استفاده کنید. چربی های مضر این چربی ها بسیار کم است و حتی می تواند کمک شایانی به درمان کبد چرب کند.

رژیم غذایی برای کبد چرب

مصرف قند و فروکتوز را محدود کنید

برای درمان کبد چرب ، باید مصرف کربوهیدرات ها ، قندها و به ویژه فروکتوز را محدود کنید. کربوهیدراتها نیز در کبد به قند تبدیل می شوند. اما مصرف مستقیم شکر می تواند تأثیر مخربی بر کبد شما داشته باشد. انواع مختلفی از شکر در طبیعت وجود دارد. یکی از آنها فروکتوز است. این شکر را می توانید در شهر ذرت ، انواع نوشیدنی های گازدار ، شیرینی ها ، نان ، غلات ، غذاهای منجمد ، چاشنی ها ، سس ها و آب میوه های بسته بندی شده پیدا کنید. فروکتوز آسیب زیادی به کبد وارد می کند. در رژیم غذایی برای کبد چرب ، شما باید فروکتوز را حذف کنید.

بنابراین ، دوستان و همراهان عزیز خراز ، نظر شما در مورد رژیم غذایی کبد چرب چیست؟ آیا فکر می کنید رژیم غذایی می تواند این بیماری را درمان کند؟ یا باید از مواد شیمیایی استفاده کنیم؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات شما دوستان عزیز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید