رژیم غذایی | تغذیه آنلاین تضمینی کاهش وزن | متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع ، این به معنی مصرف مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افرادی که رژیم دارند می خواهند سریع وزن خود را کم کنند یا سریع وزن خود را کاهش دهند ، در حالی که برخی دیگر می خواهند سلامت جسم و روح خود را حفظ کنند. ری می خواهند غذا بخورند.

اگرچه امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، اما می بینیم که برخی از افراد به دنبال کاهش وزن به دلیل کاهش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با تغذیه مناسب برای رسیدن به این هدف و اندام ایده آل آشنا کنیم.

رژیم غذایی

به طور طبیعی ، افرادی که متابولیسم بالایی دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و به آنها لاغر گفته می شود. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تناسب قد و وزن این افراد را مجبور می کند که به رژیم غذایی روی آورند. اما کدام رژیم غذایی برای کاهش وزن مناسب است؟

مردم می توانند با اهداف رژیم غذایی پیش روند بهترین توصیه در مورد تغذیه مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم لاغری سریع آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند یک ضمانت است و اگر فردی وزن کم کند ، اگر توصیه های مربوط به رژیم غذایی خود را رعایت کرده و یک دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارید ، احتمال بازگشت به وزن قبلی بسیار کم است.

گاهی متخصص تغذیه رژیم لاغری شکم و باسن توصیه می شود با فرد مورد نظر ورزش کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ویژگی های تغذیه خوب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و موارد دیگر باشد.
  2. سه وعده غذایی و میان وعده اصلی تهیه کنید.
  3. هنگام غذا خوردن از غذاهای چرب استفاده نکنید.
  4. در بهترین برنامه رژیم غذایی ، هرگونه غذا را نباید حذف کرد مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از موارد مهمی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

پذیرایی آنلاین چیست؟

امروزه ، با افزایش اشتغال در زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و تغذیه مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب سایت دسترسی پیدا کنند. بهترین متخصص تغذیه بخش را ببینید رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را برای پزشک ارسال کنید.

بعد از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک برنامه تغذیه مناسب را برای شما آماده می کند. اگر س questionsالی دارید ، می توانید با او تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی تغذیه کننده بر اساس اطلاعاتی که به او می دهید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • حالت با منوی ثابت
  • وعده های غذایی ثابت
  • تغذیه ترکیبی
  • رژیم های انعطاف پذیر

چگونه با رژیم چاقی وزن کم کنیم

مطالعات نشان داده است که میزان کالری دریافتی از 1600 تا 2400 برای زنان و 2000 تا 3000 برای مردان متغیر است. در حال حاضر کسانی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند باید 500 کالری بیشتر مصرف کنند. بنابراین ، مشورت با متخصص تغذیه می تواند با در نظر گرفتن رژیم های کاهش وزن ارزان و مناسب در رژیم غذایی ، به تناسب اندام و افزایش وزن خود کمک کند.

غذای م toثر برای کاهش وزن

  • روغن گردو

از آنجا که روغن گردو دارای انواع کالری و پروتئین است ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری روغن گردو حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این ماده برای سلامتی انسان خطری ایجاد می کند.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و مصرف آن در صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن در افزایش وزن مثر است.

در هر 100 گرم برنج 130 کالری وجود دارد. هضم برنج راحت تر از گندم است و به دلیل پخت آسان یکی از بهترین غذاها برای کاهش سریع وزن است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از مغز میوه و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای کاهش وزن است. یک وعده گرانول 450 کالری دارد و وقتی با شیر ترکیب شود افزایش می یابد. بنابراین توصیه می شود از این غذا در میان وعده ها استفاده کنید.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین ها و پتاسیم است ، موز به طور متوسط ​​100 کیلو کالری است.

این ماده دارای پروتئین های سالم است و در پخت و طعم دادن به آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین مواد غذایی برای کاهش وزن است و دسترسی به آن بسیار آسان است. تخم مرغ حاوی 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ حاوی 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که در افزایش وزن بسیار موثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی باید کاهش یابد. هر روز غذای کمتری بخورید. ابتدا ، کالری دریافتی خود را تا آنجا که ممکن است کاهش دهید ، و سپس بر میزان کالری تمرکز کنید. می توانید از یک متخصص تغذیه برای محاسبه کالری دریافتی کمک بگیرید. اگر بیشتر از آنچه دریافت می کنید کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. میان وعده های شور ، شیرین ، چرب و ناسالم را به طور کلی از رژیم غذایی خود حذف کنید. چیپس سیب زمینی ، پیتزا ، پای ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • غذاهای سالم بخورید. مصرف 400 کالری در روز به سیری شما کمک می کند ، بنابراین به هدف کاهش وزن خود نزدیکتر خواهید شد. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری مصرف کنید ، رضایت کمتری خواهید داشت ، اما می خواهید بیشتر بخورید. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، محصولات لبنی کم چرب و گوشت از جمله غذاهای سالم توصیه شده هستند.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است تا زمانی که یک ظرف با کره و پنیر پخته شود. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • از غذاها و تنقلات چرب استفاده کنید. توجه داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

تغذیه سالم ، به معنی محرومیت از غذا و پیروی از برنامه های رژیم غذایی سخت نیست. غذاها را عاقلانه انتخاب کنید و سالم بمانید ، از جمله مراقبت از میزان هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی و خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی.

رژیم متعادل ، متشکل از همه گروه های غذایی اصلی ، با مقدار مناسب غذا و تامین مواد مغذی ایده آل برای بدن.
هرکسی متفاوت است و تغذیه سالم می تواند برای هرکسی متفاوت باشد. اما پیروی از یک رژیم غذایی جامع که شامل همه گروه های غذایی و حاوی مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی های اشباع شده و قندها باشد ، شما را به سمت یک شیوه زندگی سالم سوق می دهد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به ثابت نگه داشتن وزن کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد و شامل غذاهای کم کالری و غنی از مواد مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل حجم غذا

اعتدال یکی از پایه های یک برنامه غذایی سالم است و کنترل غذا می تواند به شما در داشتن یک رژیم غذایی سالم کمک کند.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه خطر برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش می دهد و مواد مغذی لازم را در اختیار بدن قرار می دهد. غذاهای گیاهی نیز گرسنگی را به دلیل داشتن فیبر زیاد از بین می برند و میل به خوردن را کاهش می دهند.

غلات کامل

این دانه ها می توانند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند آرد جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم ، آرد گندم و بلغور ، سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهند. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

روغنهای مضر را محدود کنید

وقتی روغن روشن شد برنامه غذایی سالم این مهم است؛ باید از برخی انواع روغن ها اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع از حیوانات می آیند و میزان کلسترول را در خون افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. به دلایلی ، نباید از چربی های ترانس استفاده کنید. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع چربی های سالم هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری قلبی را افزایش می دهد. نمک به عنوان مکمل برای تغییر رنگ یا بافت غذا استفاده می شود و اغلب به عنوان نگهدارنده یا بوی خوش استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سالاد ، چاشنی ها و غلات غنی از سدیم هستند. پرهیز از این غذاها باعث کاهش مصرف سدیم و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید