رژیم لاغری چگونه با رژیم لاغر شویم؟


تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد ممکن است از ترس چاقی اضافه وزن داشته باشند. با این حال ، چاقی و کاهش وزن نیز می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر این را به درستی درک کرده اید ، قطعاً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. روشهای مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد ؛ اما همانطور که می دانید ، افزایش وزن به اندازه کاهش وزن دشوار است. در این مقاله ، ما می خواهیم در مورد رژیم غذایی مناسب و اصولی برای افزایش وزن با شما مقدسین صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

رژیم غذایی برای کاهش وزن

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

برای انجام کارهای روزانه ، بدن ما به ازای هر 1 کیلوگرم وزن بدن به 30 کالری نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که یک فرد 60 پوندی برای انجام کارهای عادی روزانه خود به 1800 کالری در روز نیاز دارد. اگر این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی ارگانیسم از منابع خود برای زنده ماندن استفاده می کند. به طور مشابه ، اگر بیش از 1800 کالری در روز مصرف کنید ، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

آیا درک مفهوم کالری برای اجرای رژیم کاهش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم فقط به “کالری” غذا توجه می کنند. با این حال ، کالری فقط باید به عنوان یک پوسته سطحی در نظر گرفته شود. در واقع نوع غذا بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدرات ها تأثیر بسیار بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین ها دارند. بنابراین ، در حقیقت ، 500 کالری خرما یا نان تأثیر چاق کننده تری نسبت به 500 گرم مرغ دارد. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما اگر کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید ، می توانید وزن بیشتری افزایش دهید.

رژیم غذایی برای کاهش وزن

بهترین برنامه غذایی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام رژیم غذایی برای کاهش وزن مناسب است؟ رژیم غذایی تجویز شده برای کاهش وزن بسیار ساده تر از رژیم غذایی برای کاهش وزن است. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در زیر انواع مختلفی از غذاها را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: در هر گرم کربوهیدرات 4 کالری وجود دارد.
  • پروتئین ها: هر گرم پروتئین حاوی 4 کالری است.
  • چربی: در هر گرم چربی 9 کالری وجود دارد.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین حاوی 0 کالری است.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین 0 کالری دارند.
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

به طور مشابه ، بسته به گروه هایی که در طول روز مصرف می کنید ، می توانید کالری بیشتری بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره شد میزان چاقی کربوهیدراتها بیشتر از همه گروههای غذایی است. بنابراین توصیه می شود برای افزایش وزن کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم غذایی برای کاهش وزن

چه موادی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

ممکن است شما به دنبال غذاهایی باشید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. معمولاً توصیه می شود برای کاهش وزن 9 وعده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد و به چاقی و سلامت بدن کمک می کند. ماده دوم روغن بادام زمینی است. حاوی مقدار زیادی پروتئین است و به چاقی کمک می کند. هنگام خوردن گوشت ، بهتر است قسمت های پرچرب را به غذا اضافه کنید. همچنین لوبیا کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. شما همچنین باید میوه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا بدن شما سالم و دارای انواع مواد و ویتامین ها باشد. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، شما باید چربی های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بنابراین ، دوستان عزیز خراز ، نظر شما در مورد رژیم اضافه وزن چیست؟ برای کاهش وزن چه روشی را توصیه می کنید؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید. به یاد داشته باشید ، ما منتظر نظرات و تجربیات شما دوستان عزیز هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید