زمان بهینه برای مصرف کافئین با دوز پایین در دوچرخه سواران آموزش دیده


نویسندگان: Andrew D. Davenport، Catherine R. Mikus، Benjamin T. Wall، Nima Alamdari و Francis B. Stephens

استفاده از کافئین برای بهبود عملکرد بدنی و شناختی در بین ورزشکاران رایج است (دل کوسو ، مونوز و مونوز-گورا ، 2011 ، فیزیولوژی کاربردی ، تغذیه و متابولیسم ، 36 (4) ، 555-561). کافئین با دوز پایین (<3 میلی گرم به ازای هر وزن بدن <3 میلی گرم ؛ ~ 200 میلی گرم کافئین) دارای اثرات ergogenic است بدون عوارض جانبی منفی که اغلب در دوزهای بالا استفاده می شود (اسپریت ، 2014 ، پزشکی ورزشی ، 44 ، S175). - S184). با این حال ، مطالعه موثرترین زمان برای مصرف کافئین محدود است.

هدف از این مطالعه ارزیابی اثر مصرف نوشیدنی های کافئین دار (Energize ™ ، Beachbody ، LLC ، USA) بر ورزش و درک حرکت است. با تأیید اخلاق نهادی ، 13 (12 مرد ، 1 زن) دوچرخه سوار (2 ± 27 سال ؛ 2.2 ± 70.8 کیلوگرم ؛ حداکثر VO2: 1.4 میلی لیتر 64 64.5. کیلوگرم -1 دقیقه -1 (± SEM))) چهار بازدید تجربی انجام دادند. fastیک شب ناشتا به فاصله 1 هفته. هر ویزیت شامل شرکت کنندگان در استراحت 30 دقیقه ای (REST) ​​قبل از انجام 30 دقیقه تمرینات حالت پایدار (SS) بر روی ارگونومتر چرخه ای در حدود 80٪ VO2max (243 ± 8 W) و به دنبال آن 15 دقیقه زمان سنجی (TT) بود. قدرت درک شده (RPE) هر 10 دقیقه در طول SS و هر 5 دقیقه در طول TT اندازه گیری می شود. علاوه بر این ، قبل از مراحل REST ، SS و TT ، هنگام نشستن بر روی ارگومتر ، شرکت کنندگان 473 میلی لیتر نوشیدنی تست (یعنی سه نوشیدنی 473 میلی لیتری در هر ویزیت) مصرف کردند. این نوشیدنی ها حاوی 200 میلی گرم کافئین (CAFF) یا داروی بدون کافئین ، دارونما بود که با طعم ، رنگ و کالری مطابقت داشت و دو بار کورکورانه ، به صورت تصادفی ، به آنها داده شد ، به طوری که هر بازدید کننده زمان مصرف کافئین را به شرح زیر بررسی کرد. : دارونما قبل از CAFF REST ، دارونما قبل از SS و TT (بازدید CAFF-REST) ​​؛ CAFF قبل از SS ، REST و دارونما قبل از TT (CAFF-SS) ؛ CAFF قبل از TT ، REST و دارونما قبل از SS (CAFF-TT) ؛ دارونما قبل از REST ، SS و TT (PLA). تفاوت در مقادیر TT و RPE به ترتیب با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه و دو طرفه تعیین شد. کل کار انجام شده در طول TT در CAFF-REST بیشتر از PLA بود (14.14 ± 3.53 mass 3.12 ± 0.36 kJ.kg-1 وزن بدن ؛ P = 0.005) ، نه CAFF-TT (0.39 3. 3.39 kJ.kg-1- یا CAFF -SS (0.44 3. 3.44 kJ.kg -1 ؛ P = 0.231) ، آنها شبیه PLA بودند. علاوه بر این ، اثر درمانی برای RPE در طول SS (P <0.05) در CAFF کمترین بود. SS (P <0.05) ، اما هیچ تفاوتی در طول TT هنگامی که کار بیشتری انجام شد مشاهده نشد. عملکرد TT هیچ تاثیری در پذیرش قبل از SS یا TT نداشت ، که نشان می دهد که کافئین با دوز کم باید 60 دقیقه قبل از خستگی مورد انتظار مصرف شود. عملکرد مطلوب

در مورد محصولات و تحقیقات Beachbody Performance در صفحه Beachbody Science اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید