سم زدایی بهاری و راه آیورودا را پاک کنید


در آیورودا ، تغییر فصل از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا انرژی هر یک از ما نیز با نحوه تعامل با محیط اطراف تغییر می کند.

بهار دوره تجدید و رشد است. اعتدال بهاری آغاز یک امید جدید است و با گذر خورشید از خط استوا و ورود به نیمکره شمالی ، نفس زندگی را به ارمغان می آورد. با فرا رسیدن زمستان ، لازم است ویژگی ها و ویژگی های این دوره تاریک و سرد را از بین ببریم تا با فرا رسیدن فصل بهار تعادل برقرار شود.

اواخر و اوایل بهار دوره کاپا سال است زیرا با ویژگی های مرطوب ، روغنی ، مایع ، سرد ، نرم و متراکم همراه است. این بدان معناست که این ویژگی ها در دوران انتقال بین زمستان و بهار در بالاترین حد خود قرار دارند. پیتا تا پایان بهار ظاهر نمی شود ، زیرا خورشید قوی تر و قوی تر می شود و درجه حرارت به طور مداوم بالاتر است.

از آنجا که Kapha در این زمان از سال بسیار محبوب است ، شرکت در سم زدایی بهاری برای حفظ تعادل با تغییر فصل مفید است. اگر ویژگیهای کاپا قوی باقی بماند و در بهار آزمایش نشود ، می تواند منجر به عدم تعادل ، مشکلات در بدن ، ذهن و روح شود.

وقتی فصول تغییر می کنند ، باید در برابر ویژگی های سرد و مرطوب زمستان با گرما و خشکی مقاومت کرد. به طور مشابه ، چگالی و مایع باید با سبکی و جاذبه برخورد شود ، در حالی که نرمی روغنی باید با زبری تلخ پوشانده شود. از آنجا که زمستان نیز دوره کسالت و رکود است ، باید با افزایش حرکت و تحریک بیشتر بدن و ذهن ، این دوره متعادل شود.

آیا می خواهید در مورد تکنیک های آماده سازی سم زدایی مناسب برای ساختار منحصر به فرد خود بیشتر بدانید؟ یک متخصص واجد شرایط آیورودا آماده است تا به شما کمک کند از پاکیزگی خود بیشترین بهره را ببرید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

دستورالعمل ها هنگام حرکت به سمت بهار

در حالی که باید سعی کنید تا آنجا که ممکن است گرم بمانید تا سرمای زمستان را تحمل کنید ، مهم است که زمان بیشتری را در خارج از خانه برای آفتاب گرفتن بگذرانید.

ویتامین D یک ماده مغذی مهم است تقریباً برای عملکرد هر اندام ، و بسیاری از مردم ، به ویژه در زمستان ، دچار نقص هستند. حتی پیتا از گذراندن زمان در زیر نور آفتاب ، به ویژه در اوایل بهار ، در روزهای سرد ، سود می برد.

در پایان زمستان ، رژیم غذایی و ورزش خود را تغییر دهید تا ویژگی های سنگین ، خسته کننده و مرطوب را کاهش دهید. از خوردن غذاهای سنگین به نفع غذاهای سبک و گرم که به هضم غذا کمک می کند ، اجتناب کنید. تمرینات یا کلاسهای یوگا شما ممکن است در زمستان متوقف شده باشد ، اما اکنون برای سم زدایی بدن و کاهش کسالت و بی حالی به فعالیت نیاز است. تمرینات هوازی و قلبی مانند دویدن ، دوچرخه سواری ، پیاده روی سریع (جریان یوگا) و حتی پیاده روی های طولانی به بدن کمک می کند تا مایعات را حرکت داده و قدرت ماهیچه ها را پس از زمستان بازیابی کند.

دیدگاهتان را بنویسید