فواید L-theanine برای خواب ، استرس و سلامت مغز


Gaby Vaca-Flores مزایای RDN ، CLE ، l-theanine ، نحوه عملکرد آن در کاهش احساس استرس و اینکه چرا باید بخشی از برنامه بدون استرس شما باشد را توضیح می دهد.

اگر دائماً استرس دارید ، احتمالاً راه هایی را برای کاهش استرس در کتاب امتحان کرده اید. آیا برای کاری که امتحان نکرده اید آماده اید؟ L-theanine یکی از بهترین اسرار علم تغذیه است. اسیدهای آمینه به دلیل توانایی خود در آرامش و آرامش مردم به طور فزاینده ای محبوب شده اند.

در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که ممکن است در مورد مزایای L-theanine ، نحوه تأثیر آن بر مغز ، ایمنی و دوز آن لازم نباشد.

L-theanine چیست؟

L-theanine یا theanine کوتاه ، یک اسید آمینه است که دارای خلق و خوی چشمگیر و مزایای شناختی است. در برگهای سبز و سیاه چای و برخی از قارچها یافت می شود. اما احتمالاً نمی توانید مقدار زیادی از این آمینو اسید را در رژیم غذایی خود وارد کنید. بنابراین در مکمل ها به اشکال متمرکزتر یافت می شود. L-theanine یک عنصر کلیدی در مکمل های ضد استرس است زیرا به آرامش و آرامش کمک می کند.

L-theanine چگونه کار می کند؟

مطالعات متعددی نحوه تأثیر L-theanine بر فعالیت مغز را مورد بررسی قرار داده است.

در طول رویدادهای استرس زا ، فرستنده های مغزی تحت کنترل خلق مانند GABA می توانند از کار بیفتند. L-theanine برای بازگشت سطح آنها به سطح سالم عمل می کند. علاوه بر این ، تئانین می تواند سایر فرستنده های “خوب” مانند دوپامین و سروتونین را افزایش دهد.

از طرف دیگر ، L-theanine سطح فرستنده های تحریک کننده را کاهش می دهد که احساس استرس را افزایش می دهد. به عنوان مثال ، L-theanine از تجمع بیش از حد گلوتامات ، یک ماده شیمیایی مغزی مرتبط با اختلالات شناختی مرتبط با سن که می تواند پاسخ مغز به استرس را مختل کند ، جلوگیری می کند.

تئانین همچنین امواج مغزی آلفا را تقویت می کند. افزایش فعالیت آلفا در مغز می تواند منجر به بهبود توجه و آرامش شود.

مزایای L-theanine

تیانین با اثرات تقویت کننده خلق و خوی خود جلب توجه می کند. با این حال ، مزایای L-theanine فراتر از آرامش خاطر است.

بهبود خواب

مردی که آرام می خوابد

به گفته محققان ، تئانین دارای اثر ضد اضطراب (یا مهار کننده استرس) برای ایجاد خواب است. برای داشتن یک خواب خوب باید بدن خود را آرام کنید. بر خلاف داروهای خواب سنتی که دارای اثر ضد اضطراب هستند ، L-theanine باعث ایجاد خواب بهتر بدون داشتن اثر آرامش بخش می شود.

یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم ال تیانین کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

مطالعه دیگری اثرات تیانین بر سلامت روان را مورد بررسی قرار داد. از آنجا که خواب ضعیف ممکن است نتیجه ثانویه استرس باشد ، همان محققان به طور همزمان تأثیر L-theanine بر کیفیت خواب را بررسی کردند. شرکت کنندگان پس از یک مکمل چهار هفته ای کاهش مشکلات کیفیت خواب مانند تاخیر و اختلال را پیدا کردند.

بهبود توانایی های شناختی

زن روی کار تمرکز می کند

ما معمولاً اصطلاحات “هشدار” و “شل” را در یک جمله به کار نمی بریم. با این حال ، L-theanine به شما امکان می دهد در شرایط دشوار احساس آرامش و تمرکز کنید.

یک مطالعه نشان داد شرکت کنندگانی که روزانه 200 میلی گرم تئانین مصرف کردند ، توجه ، عملکرد و زمان واکنش را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

مطالعه دیگری به طور مفصل اثرات L-theanine را با کافئین ترکیب کرد. جالب است که محققان دریافتند 97 میلی گرم تئانین ، همراه با 40 میلی گرم کافئین ، به شرکت کنندگان در تمرکز و افزایش دقت هنگام انجام کارهای شناختی استرس زا کمک می کند. شرکت کنندگان در این مطالعه بهبود خودآگاهی و کاهش خستگی را گزارش کردند.

کاهش استرس

زنان بستنی می خورند

بسیاری از تحقیقات روی L-theanine نقش آن را به عنوان یک عامل درمانی در برابر استرس مورد بررسی قرار داده است. مهمتر از همه ، داده های تحقیقاتی تأثیر مثبت تئانین را برای افرادی که دائما تحت استرس هستند نشان داده است.

در واقع ، مرور سیستماتیک ادبیات نشان داد که دوزهای 200-400 میلی گرم L-theanine منجر به کاهش قابل توجه استرس می شود. تجزیه و تحلیل سیستماتیک اخیر نشان داد که تیانین در افرادی که شرایط استرس زا را تجربه می کنند ، سطح استرس را کاهش می دهد.

ما همچنین می توانیم به خاطر داشته باشیم که تئانین می تواند خواب خوب شبانه را افزایش داده و بر سطح استرس تأثیر بگذارد.

برخلاف بسیاری از راه حل های ضد استرس ، L-theanine می تواند بدون خواب آلودگی تسکین دهد.

چه کسی باید l-theanine را امتحان کند؟

L-theanine ممکن است برای افرادی که استرس مکرر را تجربه می کنند مفید باشد. اگر مشکلی دارید ، تانین می تواند به شما کمک کند:

  • با کیفیت خوب بخوابید
  • به خواب رفتن
  • کمبود توجه یا مه مغزی
  • یادگیری یا یادآوری اطلاعات
  • حس آگاهی

عوارض جانبی و دوز L-theanine

با توجه به ادبیات مربوطه ، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از مصرف L-theanine وجود ندارد.

در واقع ، سازمان غذا و دارو ، تانانین را به عنوان یک ماده غذایی کاملاً بی خطر (GRAS) طبقه بندی کرده است. نوشیدن چای های حاوی L-theanine مانند چای سبز یا چای سیاه نیز بی خطر است. علاوه بر این ، چای ها دارای خواص مفید زیادی برای سلامتی هستند ، بنابراین همیشه یک افزودنی عالی برای کار شما خواهند بود.

به خاطر داشته باشید که قبل از دم کردن قوری ، یک فنجان حدود 20 میلی گرم ال تیانین به شما می رساند. با این حال ، اکثر مطالعات نشان داده اند که دوز روزانه 200 میلی گرم از نظر بالینی م effectiveثر است. بنابراین توصیه می شود برای حداکثر نتایج ، تئانین را اضافه کنید.

اگر به دنبال مکمل حاوی تیانین هستید ، مطمئن شوید که دوز بالینی موثری دارد. HUM’s Calm Sweet Calm حاوی 200 میلی گرم l-theanine و همچنین یک آشتوگاندا آداپتوژن است که به مدیریت هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم خود را افزایش دهید و اشتهای خود را کاهش دهید ، HUM’s Counter Cravings را که حاوی 200 میلی گرم l-theanine برای تقویت استراحت است ، امتحان کنید.

افکار نهایی

L-theanine یک اسید آمینه با شهرت قوی است که به افراد کمک می کند احساس آرامش و آرامش کنند. بر خلاف همتایان تجویزی خود ، تئانین استرس را بدون ایجاد بی خوابی از بین می برد. مطالعات متعدد اثرات تئانین بر خلق و خو و شناخت را تأیید می کند. بنابراین ، کارشناسان آن را یک راه حل مطمئن و م forثر برای استرس می دانند. از آنجا که نتایج به مقادیر زیادی ال تیانین نیاز دارد ، مکمل ها باید انتخاب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید