چگونه خود را دوست داشته باشیم


وقتی سلامت عاطفی ما رو به وخامت می گذارد ، احساس می کنیم بسیار قوی هستیم. این احساسات می توانند غیرقابل پیش بینی ، ضعیف و حتی ترسناک به نظر برسند. شاید ضربان قلب شما سریع شروع شود ، سینه شما سفت شود ، یا احساس عصبانیت یا سرخوردگی کنید. در حالی که این احساسات کمتر از ایده آل هستند ، شما تنها نیستید – شگفت زده خواهید شد اگر بدانید افراد زیادی در مبارزه شما سهیم هستند. مطالعه اخیر توسط انجمن روانشناسی آمریکا دریافتند 67 درصد از آمریکایی ها در حال حاضر استرس شدید را تجربه می کنند و بیش از 80 درصد آنها علائم استرس طولانی مدت را تجربه می کنند. همانطور که می بینید ، همه ما می توانیم از کمک کوچکی استفاده کنیم! بنابراین ، اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید یا فکر می کنید در مواقع ناراحتی چه باید بکنید ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

در پیش ، نکات کاربردی در مورد نحوه مراقبت از خود بدون توجه به هر چیزی پیدا خواهید کرد.

نکاتی برای اقدامات سریع که باعث ارتقاء سلامت روان می شود

حقیقت این است که استرس اجتناب ناپذیر است. همه ما محرک هایی داریم و موقعیت های زیادی وجود داشته است که ما تجربه کرده ایم (و اگر سرتان را تکان نمی دهید ، اسرار خود را به ما بگویید). اگرچه ما می توانیم برای پیشگیری از سلامت روان خود اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم (در نظر بگیرید: الف رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، تمرین مدیتیشن را شروع کنید یا به اندازه کافی بخوابید) ، ما نمی توانیم از بروز موقعیت های استرس زا جلوگیری کنیم. به همین دلیل است که ما همیشه راه حل ها و نکات کاربردی را برای حل آن در مواقع نیاز به کمک ارائه می دهیم!

بنابراین ، دفعه بعد که احساس کردید گیر کرده اید ، تنها هستید ، استرس دارید یا احساس تعادل کمتری دارید ، نکات سریع سلامت روان را امتحان کنید. این ابزارها به تنظیم سیستم عصبی در این زمان و مکان کمک می کنند ، که به شما آرامش می دهد.

وقتی عصبی می شوید چه باید بکنید

تنفس عمیق را تمرین کنید

وقتی مضطرب هستید ، به نفس خود بازگردید. چشمان خود را ببندید ، در یک موقعیت راحت بنشینید و یک دست را روی سینه و یک دست را روی شکم خود قرار دهید. 1-2-3-4 را از طریق بینی استنشاق کنید ، مکث کنید ، سپس همان تعداد را به آرامی از طریق دهان بازدم کنید. تکرار!

نفس عمیقی از اسانس اسطوخودوس بکشید

یک بطری کوچک اسطوخودوس ارگانیک در دست داشته باشید. هنگام اضطراب یا استرس ، یک یا دو قطره به مچ دست خود بیفزایید و یک نفس عمیق بکشید و ذهن خود را تازه کنید.

پیاده روی مداوم داشته باشید

تلفن خود را در خانه بگذارید و به پیاده روی بروید ، جایی که هیچ چیز حواس شما را پرت نمی کند. به سادگی حرکت دادن بدن ، افکار مضطرب را با تغییر ذهن خود از حالت درگیری یا پرواز به استراحت و هضم برطرف می کند.

مدیتیشن کنید

وقتی می خواهید نحوه کاهش عصبی و اضطراب را بیابید ، با یک مدیتیشن کوتاه پنج دقیقه ای ذهن خود را آرام کنید. این کار را در پنج دقیقه امتحان کنید همین الان یک مدیتیشن آرام داشته باشید برای تسکین فوری توسط آماندا گیلبرت!

وقتی گیر افتادید چه کار کنید

یک تغییر کوچک ایجاد کنید

آیا به این فکر می کنید که وقتی غرق شده اید و دچار طرز تفکر منفی شده اید چه باید بکنید؟ با تغییرات کوچک شروع کنید. شاید ذهنیت خود را تغییر دهید ، غذای سالم تری بخورید یا ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید و خود را با روال صبح خود وفق دهید. تغییرات کوچک در طول زمان بر تغییرات بزرگ می افزاید!

برای مثبت اندیشی از تفکر منفی خودداری کنید

تغییر دیدگاه شما می تواند فواید فوری برای سلامت روان شما داشته باشد. وقتی افکار منفی شما جای خود را گرفت ، به چیزی فکر کنید که از آن سپاسگزار هستید و تغییر ذهن خود را مشاهده کنید.

مربوط: 3 هکر متخصص برای شکستن چرخه تفکر منفی

دیگر به خود شک نکنید و بیش از حد فکر نکنید

به راحتی می توانید سناریوهای “هرچه” را در ذهن خود تکرار کنید و بدترین آنها را تصور کنید. اما ، اگر می خواهید بدانید چگونه اضطراب را کاهش دهید ، وقت آن است که احساسات خود را کنترل کنید! به جای تصور بدترین نتیجه ، به بهترین فکر کنید. میخوای چی بشه؟ سپس تصور کنید که این سناریوی مثبت تحقق می یابد. شما فقط ذهن خود را بازسازی می کنید! با گذشت زمان ، شما یاد می گیرید که از الگوهای تفکر منفی “خارج” شوید.

لیستی از اهداف تهیه کنید

کوتاه مدت و بلند مدت فکر کنید. امروز می خواهید به چه چیزی برسید؟ این هفته؟ این ماه؟ امسال؟ برنامه ریزی به ایجاد انگیزه کمک می کند و شما را تشویق به اقدام می کند.

یک سرگرمی جدید را امتحان کنید

هنگامی که با سردرگمی روبرو می شوید ، سرگرمی جدیدی پیدا کنید که حس کنجکاوی شما را برانگیزد. در مورد آن فکر کنید: یک کلاس یوگا ، یک کلاس آشپزی یا یک دوره آموزشی سرگرم کننده!

وقتی خسته هستید چه باید بکنید

یک لیوان بزرگ آب بنوشید

اغلب کم آبی بدن (حتی کوچکترین) می تواند منجر به احساس خستگی و بی حالی شود. این امر علاوه بر انرژی شما می تواند بر روحیه ، استرس و حتی خواب شما نیز تأثیر بگذارد. ابتدا یک لیوان بزرگ آب بنوشید و یک بطری را در طول روز با خود حمل کنید. وقتی احساس خستگی می کنید بنوشید!

یک میان وعده غنی از انرژی بخورید

یک میان وعده اشباع از مواد مغذی برای کاهش استرس به غلبه بر خستگی و افزایش انرژی کمک می کند. سعی کنید میان وعده های سرشار از مواد اولیه بخورید مواد مغذی تقویت کننده انرژی مانند روی ، امگا 3 ، ویتامین B و ویتامین C.

دوش آب سرد گرفتن

علاوه بر تسکین درد ماهیچه ها و تقویت ریکاوری ، پژوهش نشان می دهد که دوش آب سرد می تواند روحیه را افزایش داده و خستگی را کاهش دهد. ایستادن در سرما همیشه اینطور نیست مهندسی با خوشحالی ، ما نمی توانیم انکار کنیم که چقدر احساس طراوت می کردیم!

در فضای باز قدم بزنید

چه در حال پیاده روی باشید چه در تمرینات سبک ، تمرینات با شدت کم می توانند انرژی شما را افزایش دهند ، استرس را از بین ببرند و حتی م moreثرتر باشند.

مربوط: اگر مدام خسته هستید چه باید بکنید

وقتی ناراحت هستید چه باید بکنید

مجله احساسات خود

به جای احساسات خود ، آنها را روی کاغذ بیاورید. ما دوست داریم آن را “ضایعات مغزی” بنامیم – آنچه به ذهنتان می رسد را بنویسید و این احساسات را از بین ببرید!

گریه کردن

گاهی اوقات یک فریاد خوب کاتارتیک این است که وقتی احساس ناراحتی یا افسردگی می کنید ، چه کار کنید. در واقع ، الف تحصیل در هاروارد گریه می کند ، اکسی توسین و مواد مخدر درون زا آزاد می کند ، مواد شیمیایی که احساس خوبی دارند ، اندورفین نامیده می شود. درد را هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی تسکین می دهد!

اتاق یا منطقه را تمیز کنید

می دانید ، پاکیزگی و سلامت روان وابسته به؟ یک مکان تمیز ، به عنوان یک روش م toثر برای تمیز کردن سر ، می تواند به رفع احساس اضطراب و اندوه کمک کند.

یک مجله تشکر شروع کنید

حتی در بدترین روزها ، باید قدردان باشید. یک لیست تشکر شروع کنید و مرتباً آن را اضافه کنید. وقتی احساس ضعف ، گم شدن یا ناراحتی می کنید ، مجله خود را دوباره بخوانید و همه چیزهای مثبت زندگی خود را به خاطر بسپارید!

هنگام عصبانیت یا ناراحتی چه باید کرد

نفس بکشید و تا 10 بشمارید

نفس های آهسته و عمیقی که گفتیم؟ برگرد به اینجا وقتی عصبی یا عصبانی هستید ، یک نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید. آیا هنوز احساس ناپایداری می کنید؟ تنفس خود را تا زمانی که تنش از بین نرود ادامه دهید. شما با ذهني شفاف تر و آرامتر به موقعيت برمي گرديد.

تمرینات HIIT را انجام دهید

این انرژی آتش را به ضربان قلب هدایت کنید تمرینات HIIT! شما احساسات منفی را با هورمونهای خوب جایگزین می کنید که سیستم شما را بعد از تمرین عرق می کند.

از حرکات هوشمندانه یا تکنیک های کاهش استرس که دوست دارید استفاده کنید

شاید نفس عمیقی کشید ، الف جریان یوگایا آرام بخش حمام نمک اپسومبه چیزی را پیدا کنید که به شما احساس خنکی ، آرامش و جمع آوری می دهد.

وقتی احساس تنهایی می کنید چه باید بکنید

یک شبکه پشتیبانی پیدا کنید

این می تواند خانواده ، دوستان ، سازمان های محلی و البته پزشک یا درمانگر شما باشد. نتیجه: وقتی احساس تنهایی می کنید ، کمک بخواهید! بسیاری از مردم آماده و مایل به کمک هستند.

اقدامات تصادفی خوبی

خوشحال کردن شخص دیگری شما را خوشحال می کند (و تنها). رایگان ، ساده و برای روح مفید است.

از شبکه های اجتماعی خارج شوید

گاهی اوقات شبکه های اجتماعی کمتر اجتماعی هستند. در حقیقت ، اگر احساس تنهایی می کنید ، گاهی اوقات می تواند به شما احساس تنهایی دهد. یک شبکه اجتماعی سم زدایی کنید و همین حالا زندگی کنید! با یک دوست تماس بگیرید ، به یک غریبه لبخند بزنید یا در یک کافه بنشینید و روابط واقعی را در اولویت قرار دهید.

دوستان بد را در آغوش بگیرید

شاید شما سگی را به فرزندی قبول کنید ، داوطلب پناهگاه حیوانات محلی شوید یا با حیوانات خزدار دوست خود وقت بگذرانید! علاوه بر ریختن عشق بی پایان بر ما ، حیوانات خانگی هم داشتیم نشان داده شده افزایش روحیه ، کاهش استرس و ایجاد احساس تنهایی در ما.

در کلاسهای جدید شرکت کنید

اگر این فرصت را دارید ، عرق کردن در یک جلسه تمرین یا آمادگی جسمانی گروهی می تواند راهی عالی برای ملاقات با افراد تازه کار باشد!

به انجمن FitOn ما بپیوندید

به صورت رایگان در FitOn ثبت نام کنید و به انجمن آنلاین ما بپیوندید. با توصیه ها و راهنمایی های متخصصان ، آموزش بهترین مربیان و موارد دیگر ، احساس خواهید کرد که بخشی از چیزی بزرگتر از خودتان هستید. ثبت نام FitOn PRO و به نسخه های تأیید شده توسط متخصص تغذیه دسترسی داشته باشید و دستورالعمل های ما را دنبال کنید اینستاگرام و صفحه فیس بوک و خود را به سایر اعضای FitOn معرفی کنید

نکاتی برای بهبود سلامت روانی فوری

اجازه ندهید احساسات شما بر زندگی شما غلبه کند! این لیست را در دست داشته باشید و دفعه بعد که به کمک احتیاج داشتید ، به نکات فعلی ما مراجعه کنید. اما به خاطر داشته باشید که این راهکارهای مقابله ای جایگزین نیاز به مراقبت های پزشکی یا مشاوره نمی شود. اگر احساس می کنید این احساسات زندگی روزانه شما را مختل می کند ، با یک پزشک متخصص ، مانند پزشک یا درمانگر صحبت کنید. در حالی که این نکات به عنوان یک مکانیسم موثر برای مقابله عمل می کند ، همه آنها متفاوت است. به هر حال ، سلامتی و خوشبختی شما اولین هدف ماست!

برنامه FitOn را برای راهنمایی های بیشتر برای تناسب اندام ، تمرینات برای هر تمرین ، مدیتیشن و موارد دیگر بارگیری کنید!



دیدگاهتان را بنویسید