چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای کاهش سریع وزن)


چگونه چاق شویم

برخلاف اکثر افرادی که داخل هستند دوره کاهش وزن و کاهش وزن آیا برای سایر افراد س howالی در مورد چگونگی افزایش وزن وجود دارد؟
معمولاً چندین روش برای کاهش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید فکر کنید که آیا شخص واقعاً باید وزن خود را افزایش دهد یا نه؟
برای بررسی این امر خوب است bmi را محاسبه کنید. بنابراین می توانید دریابید که آیا نیاز به افزایش وزن بر روی فرد دارید یا خیر.
سپس به بررسی راه حل های سالم برای این مشکل می پردازیم. با ما بمان.

مطالبی در مورد چگونگی کاهش وزن

چگونه می دانیم که باید وزن کم کنیم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند سلامت وزن را تا حدی تعیین کند ، محاسبه شاخص توده بدن است. وقتی با استفاده از قد و وزن به عدد مشخصی می رسیم ، می توانیم به افزایش وزن فکر کنیم.

فرمول محاسبه Bmi: وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) ، ارتفاع مربع (برحسب سانتی متر)

اگر تعداد بدست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به این معنی است که فرد دارای کمبود وزن است. اگر تعداد بدست آمده بیش از 25 باشد ، فرد دارای اضافه وزن است.
با این حال ، این معیار به طور کامل روشن نیست و بسیاری از عوامل دیگر مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی باید برای فرد در نظر گرفته شود. به طور تقریبی ، این ممکن است گزینه خوبی باشد.

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهمترین سوالاتی که افراد کم وزن با آن روبرو هستند این است که چگونه سریع وزن خود را کاهش داده و سریعتر نتیجه بگیریم.
اول ، عواملی وجود دارد که منجر به کاهش وزن می شود. در بیشتر موارد ، وقتی این عوامل حذف شوند ، افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات غدد مانند پرکاری تیروئید افزایش متابولیسم در بدن و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • به عنوان مشکلات تغذیه موثر بی اشتهایی عصبی این یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که بسیاری از آن بی خبرند. این بیماری باعث آسیب به پرزهای روده و اختلال در جذب ویتامین ها و مواد معدنی می شود.
  • دیابت ، به ویژه اگر نوع 1 باشد و کنترل نشده باشد.
  • عفونت ها یا شرایطی مانند انگل ، سل یا HIV و ایدز نیز می توانند منجر به کاهش وزن شوند.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن ممکن است تغذیه نامناسب باشد. برخی غذاها هستند که معمولاً منجر به افزایش وزن می شوند. بنابراین ، ما بهترین غذاها را که می توانند مبنای افزایش وزن باشند به شما ارائه می دهیم تا بتوانید با روش های سالم آشنا شوید.

گردو و روغن گردو

آجیل و آجیل به بدن شما کمک می کند مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز را تامین کند.
از طرف دیگر ، گزینه مناسبی برای کاهش وزن است. زیرا کالری بالایی به بدن می دهند. از این گروه ظروف می توان به عنوان بهترین میان وعده استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن مورد استفاده قرار گیرند شامل موارد زیر است.

  • بادام (به ویژه بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل
  • بادام زمینی

انواع میوه ها و میوه های خشک مصرف کنید

دریافت کالری بیشتر به کاهش وزن کمک می کند. جالب اینجاست که میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که کربوهیدرات و قند زیادی دارند ، مانند موز. گزینه های زیر برای میوه های خشک بهتر است:

  • سانا
  • کشمش و کشمش
  • انجیرهای خشک شده
  • آلو خشک

چگونه با مصرف بیشتر برنج وزن خود را افزایش دهیم؟

برنج یکی از منابع کربوهیدرات است و می تواند ساده ترین راه برای کاهش وزن باشد. یک قسمت از برنج پخته 200 کالری ، چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند.
برنج برای افرادی که سریع هستند و اشتهای پایینی دارند گزینه مناسبی است.
البته باید به خاطر داشت که نباید تنها منبع کربوهیدرات باشد. گزینه های دیگر مانند غلات کامل باید در نظر گرفته شود.

چگونه با استفاده از اسموتی وزن کم کنیم؟

چگونه در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهیم؟

گروه دیگری از غذاها که می توانند به شما در افزایش وزن کمک کنند اسموتی ها هستند.
دسرهای خانگی سرشار از ویتامین های مختلف هستند. آنها همچنین بسته به مواد مورد استفاده در آنها ، مقادیر متفاوتی پروتئین به بدن می رسانند. آنها می توانند به عنوان عطرهای مفید برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه خامه ترش خوشمزه برای چاقی

خامه ترش شکلاتی
برای تهیه این خامه ترش باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر بدون چربی
یک عدد موز
یک قاشق غذاخوری شکلات
یک قاشق آجیل خام مورد علاقه شما

خامه ترش وانیلی
برای تهیه خامه ترش وانیلی ، مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
میوه های تازه یا توت های یخ زده
ماست پروتئینی پرچرب
مقدار لازم وانیل

خامه ترش با آجیل
برای یادگیری نحوه کاهش وزن ، بهتر است خامه ترش فندق را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلاتی پرچرب
یک قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق غذاخوری فندق خام بدون پوست
هر مقدار شکلات

خامه ترش کارامل
برای تهیه این خامه ترش باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر بدون چربی
نصف نباش
یک قاشق غذاخوری عسل
مقدار مناسب کرم کارامل

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین مهمترین ماده مغذی مورد نیاز بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای است.
وقتی کالری زیاد باشد ، بدن آنها را به شکل بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت شود ، بدن آن را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال ، بهتر است مقدار متعادل پروتئین مصرف کنید. زیرا ممکن است باعث ایجاد برخی شود ، علاوه بر این که شما را از خوردن و خوردن غذاهای دیگر باز می دارد مشکلات گوارشی بودن.
از جمله بهترین منابع دریافت پروتئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • آجیل و دانه ها
  • حبوبات

مطالبی در مورد چگونگی کاهش وزن

نتیجه

در این مقاله ، ما مهمترین استراتژی هایی را که به سوال نحوه کاهش وزن پاسخ می دهند ، مورد بحث قرار می دهیم. اما افراد بسیار کم وزن ابتدا باید علت اصلی اضافه وزن را بیاموزند و سپس رژیم غذایی و رژیم غذایی خود را ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید