کاهش وزن و تعادل هورمونی


اغلب زنانی که به روند کاهش وزن متوسل می شوند از کاهش وزن شکایت دارند !! آنها می گویند همه ما کار کرده ایم ، اما چند پوند باقی مانده نمی میرد. اغلب وقتی آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که مشکلات هورمونی دارند. به طور خلاصه ، ممکن است 4 هورمون تعادل داشته باشیم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد تعادل استروژن صحبت کنیم.

مشخص است که عدم تعادل در خون و افزایش استروژن از طریق قرار گرفتن در معرض اندام ها از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و حتی نوع چاقی در زنان (گلابی شکل) با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین این س theال مطرح می شود که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

کار فرا تجزیه و تحلیل بزرگ را در نظر بگیرید. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر بر گیرنده های استروژن تأثیر می گذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و سرطان جلوگیری می کند. با مصرف و مصرف صحیح فیبر ، میزان استروژن موجود در بدن را تحت تأثیر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و محصولاتی که من واقعاً دوست دارم ، مانند کتان و چیا.)

باشه! برای زنان ، 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: سبزیجات ، به ویژه کلم ، می تواند باعث تورم شود ، از کپسول های کربوژل استفاده کنید و برای این بیماری آب کافی بنوشید!)

برای تحقق بخشیدن به این ایده ، من یک غذای عالی به شما پیشنهاد می کنم که می تواند فیبر عالی را در اختیار شما قرار دهد:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

جوانه بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

میوه یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا به ما بگویید ، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دارید؟ منبع فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه آن را هر روز دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید