کرونا و هفت وعده غذا


در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

در این دوران قرنطینه ، ما باید تمام اقدامات را برای حفظ سلامت خود انجام دهیم.

اما چگونه می توانیم سالم باشیم اگر نتوانیم غذای مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟ بسیاری از مردم غذای اشتباه خریداری کرده اند ، بنابراین باید برای خرید آنچه نیاز دارند به مغازه خواربار فروشی بازگردند.

نکاتی که هنگام نگهداری مواد غذایی باید در نظر داشته باشید

شما باید فهرستی از غذاها تهیه کنید که تا پایان قرنطینه به شما نشان می دهد. قبل از انتخاب غذای مورد نیاز خود باید دو معیار را اعمال کنید.

غذا باید دارای ارزش غذایی بالایی باشد.
غذاها نباید حداقل 2-3 هفته خراب شوند.

هنگام ایجاد یک لیست خرید ، لیستی از 7 ماده غذایی که باید در حال حاضر به خاطر داشته باشید آورده شده است.

غذاهای ترد برای قرنطینه کرونا

1. غلات

تا آنجا که ممکن است از این دانه ها خریداری کنید –

گندم
برنج
طارق
گندم یا رزماری شکسته
جو یا ساتو
گندم سیاه
مروارید ساگو یا سابودانا

غلات غذای اصلی ایران است. علاوه بر این ، غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارند.

آنها منبع خوبی از کربوهیدرات ها هستند که به ما انرژی می دهند.
غلات کامل از افزایش سطح قند خون جلوگیری می کنند.

2. غلات

در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

لوبیا یک غذای سرشار از پروتئین در جهان است. در اینجا چند لوبیای مغذی وجود دارد –

  • نخود فرنگی
  • ماه سبز
  • اوراد
  • اسیر
  • شبکه
  • ماتار
  • نخود فرنگی

بیشتر بخوانید:

3. بیسکویت گندم کامل

اینکه ما در اوج اپیدمی هستیم به این معنا نیست که باید تنقلات را کنار بگذاریم! چند بسته کراکر گندم تهیه کنید. طعم این ترقه ها خوب است و مصرف آنها می تواند لحظاتی خوشبختی را در این مواقع تلخ به ما هدیه دهد. علاوه بر این ، آنها برای سلامتی مفید هستند –

آنها به شما غذا می دهند و از پرخوری جلوگیری می کنند.
بیسکویت گندم کامل خطر مشکلات قلبی را کاهش می دهد

4. سبزیجاتی که می توانند برای مدت طولانی تازه بمانند

یک خبر عالی برای دوستداران سبزیجات و سلامتی! چندین سبزیجات وجود دارد که می توانید آنها را برای مدت طولانی ذخیره کنید. بنابراین پیش بروید و خرید کنید –

  • هویج
  • سیب زمینیها
  • آقای.
  • کلم
  • زنجبیل
  • اسکوش
  • تربچه
  • پیاز و سیر

برخی از این سبزیجات مانند چغندر ، هویج ، تربچه باید در یخچال نگهداری شوند. اما به راحتی دو هفته دوام می آورند. آنها سبزیجات می خواهند –

مصونیت خود را افزایش دهید.
سطح هورمون ها را به طور مداوم حفظ کنید.

5. سوت کوکونی

اکنون به شیر مایع نیاز دارید. بنابراین شما باید چند بسته شیرخشک خریداری کنید (اگر باز نشود ، عمر مفید 1-2 سال است). می توانید از آن به عنوان مکمل چای یا قهوه استفاده کنید یا به سادگی آن را در آب گرم رقیق کرده و به عنوان شیر بنوشید. شیر خشک دارای تمام مزایای شیر مایع است

ماهیچه های خود را قوی نگه دارید.
ویتامین D مصرف کنید زیرا ممکن است نور خورشید در این زمان کافی نباشد.

6. آجیل

در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

اینها میان وعده هایی هستند که می توانید ماه ها بخورید. گردو ، بادام ، بادام هندی

کلیه ها و کبد خود را سالم نگه دارید.
چربی های سالم را در اختیار بدن قرار دهید.

7. روغن نباتی و کره

اگر فشار زیاد است و سبزیجات و حبوبات منجمد شده اند ، می توانید چپاتیس یا برنج را با گوشت چرخ کرده بخورید. روغن نباتی و کره فواید زیادی دارند –

آنها منبع ریز مغذی های مهم مانند ویتامین K هستند.
ویتامین A موجود در آنها می تواند ایمنی بدن را تقویت کند.

چندین بار برای خرید غذای مورد نیاز خود بیرون نروید. لیستی تهیه کنید و هوشمندانه خرید کنید. با کمک غذاهایی که ذکر کردیم ، می توانید در دوران قرنطینه قوی و سالم بمانید. در خانه بمانید ، دستورالعمل های انزوای اجتماعی را دنبال کنید تا سالم تر و سالم تر از بحران COVID-19 خارج شویدبه


بیشتر بدانید:

آیا خستگی مکرر می تواند نشانه بیماری کرونر قلب باشد؟
آیا کرونا خطری برای سلامت دهان و دندان دارد؟
چگونه واکسن های جعلی ویروس کرونا را تشخیص دهیم؟
کمبود ویتامین چگونه می تواند بر شدت عروق کرونر تأثیر بگذارد؟

دیدگاهتان را بنویسید