10 فایده رژیم کتوژنیک – مشاوره تغذیه تلفنی


رژیم کتوژنیک 10 مزیت رژیم کتوژنیک است

رژیم های کم کربوهیدرات سال ها بحث برانگیز بوده است. برخی ادعا می کنند که این رژیم ها سطح کلسترول را به دلیل محتوای چربی بالا افزایش می دهند و باعث بیماری های قلبی می شوند. با این حال ، در بسیاری از مطالعات علمی ، رژیم های کم کربوهیدرات بسیار مفید و مفید برای سلامتی ثابت شده است.

رژیم کم کربوهیدرات نه تنها منجر به کاهش وزن بیشتر می شود ، بلکه منجر به بهبود اساسی در کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی ، از جمله کلسترول می شود.

این مقاله 10 فایده اثبات شده رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی را لیست می کند.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات اشتهای شما را کاهش می دهد

گرسنگی بدترین عارضه رژیم غذایی است. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود بسیاری از افراد در طول یک وعده غذایی سخت احساس درماندگی کنند و در نهایت تسلیم شوند. با این حال ، مصرف کربوهیدرات کم به طور خودکار اشتها را کاهش می دهد. تحقیقات مستمر نشان می دهد وقتی افراد کربوهیدرات ها را رها کرده و پروتئین و چربی بیشتری مصرف می کنند ، کالری کمتری مصرف می کنند.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات در ابتدا منجر به کاهش بیشتر وزن می شود

متوقف کردن کربوهیدرات ها یکی از ساده ترین و م effectiveثرترین روش های کاهش وزن است. مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند در مدت زمان کمتری وزن بیشتری نسبت به رژیم های کم چرب از دست می دهند ، اگرچه در رژیم های کم چرب به طور فعال کالری می سوزانند.

این به این دلیل است که رژیم های کم کربوهیدرات شروع به دفع آب اضافی در بدن می کنند و سطح انسولین را کاهش می دهند و این منجر به کاهش سریع وزن در یکی دو هفته اول می شود.

در تحقیقی که رژیم های کم کربوهیدرات و کم چرب را مقایسه کرده است ، افرادی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنند ، گاهی اوقات 2-3 برابر وزن بیشتری از دست می دهند ، که بدون گرسنگی اتفاق می افتد.

نتایج یک مطالعه بر روی بزرگسالان چاق نشان داد که رژیم کم کربوهیدرات در مقایسه با رژیم غذایی ، وزن را تا 6 ماه به طور موثر کاهش می دهد.

  1. بیشتر چربی هایی که از دست می دهید از حفره شکمی می آید

چربی ها در قسمت های مختلف بدن یکسان نیستند. محل ذخیره چربی تعیین می کند که چگونه بر سلامت و خطر بیماری شما تأثیر می گذارد. دو نوع اصلی ذخیره چربی در بدن وجود دارد: نوع اول چربی زیر جلدی یا چربی زیر جلدی است ، و نوع دوم چربی احشایی ذخیره شده در حفره شکم است ، اکثر افراد چنین چربی دارند.

چربی احشایی مسئول حفاظت از قسمت های مختلف بدن است. سطوح بالای چربی احشایی می تواند منجر به التهاب و مقاومت به انسولین شود و همچنین عملکرد متابولیک بدن را مختل کند. رژیم های کم کربوهیدرات در کاهش این چربی های مضر شکم بسیار مثر است. در حقیقت ، بیشتر چربی هایی که افراد در رژیم های کم کربوهیدرات از دست می دهند به نظر می رسد از حفره شکمی ناشی می شود. با گذشت زمان ، این منجر به کاهش قابل توجهی در خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 می شود.

  1. تری گلیسیریدها به شدت کاهش می یابد

تری گلیسیریدها مولکول های چربی هستند که در جریان خون وجود دارند. سطوح بالای تری گلیسیرید ناشتا به عنوان یک عامل بسیار خطرناک در ایجاد بیماری های قلبی عروقی شناخته شده است. یکی از عوامل اصلی بروز تری گلیسیرید بالا در افراد کم تحرک ، مصرف کربوهیدرات ها ، به ویژه به شکل فروکتوز ساده است.

هنگامی که افراد مصرف کربوهیدرات ها را متوقف می کنند ، به وضوح می توانند شاهد کاهش شدید سطح تری گلیسیرید در خون باشند. از سوی دیگر ، رژیم های کم چرب اغلب باعث افزایش تری گلیسیرید می شوند.

  1. سطح را افزایش دهید HDL (کلسترول خوب)

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) “کلسترول خوب” نامیده می شود. هرچه میزان HDL در مقایسه با LDL که “کلسترول بد” است بیشتر باشد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد. یکی از بهترین راه ها برای افزایش سطح HDL مصرف چربی است و رژیم های کم کربوهیدرات دارای چربی زیادی هستند.

جای تعجب نیست که سطح HDL در رژیم های سالم و کم کربوهیدرات به شدت افزایش می یابد ، در حالی که در رژیم های کم چرب معمولاً متوسط ​​یا حتی کاهش می یابد.

  1. کاهش سطح قند خون و انسولین

در حالی که میلیون ها نفر در سراسر جهان به دیابت و مقاومت به انسولین مبتلا هستند ، رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک می توانند به ویژه مفید باشند. مطالعات علمی نشان داده است که حذف کربوهیدرات ها به طور چشمگیری قند خون و مقاومت به انسولین را کاهش می دهد.

افراد مبتلا به دیابت باید بلافاصله پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات ، دوز خود را تا 50 درصد کاهش دهند. در مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد ، 95 درصد افراد مصرف داروهای کاهنده قند خون را پس از 6 ماه متوقف یا متوقف کردند.

اگر دیابت دارید و از داروهایی استفاده می کنید که قند خون شما را کاهش می دهد ، قبل از تغییر میزان کربوهیدرات ها حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

  1. توانایی کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. رژیم های کم کربوهیدرات یک روش م toثر برای کاهش فشار خون است ، که خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد و به شما کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید.

  1. موثر بر سندرم متابولیک

سندرم متابولیک یک بیماری مرتبط با خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت است. در واقع سندرم متابولیک شامل علائم زیر است:

  • چاقی حفره شکمی
  • فشار خون بالا
  • روزه داری قند خون بالایی دارد
  • تری گلیسیرید بالا
  • HDL پایین (کلسترول خوب)

رژیم کم کربوهیدرات در درمان این پنج علامت بسیار مثر است. در چنین رژیم غذایی ، شرایط سندرم متابولیک تقریباً از بین می رود.

  1. اوضاع را بهبود بخشد LDL کلسترول بد

افرادی که سطح LDL بالایی دارند بیشتر مستعد حمله قلبی هستند. مهمترین آنها اندازه ذرات LDL است. ذرات کوچکتر با خطر بالای بیماری قلبی همراه هستند در حالی که ذرات بزرگتر کمتر هستند. رژیم های کم کربوهیدرات باعث افزایش میزان ذرات LDL و کاهش تعداد کل ذرات LDL در جریان خون می شود. به طور مشابه ، کاهش مصرف کربوهیدرات می تواند وضعیت LDL را بهبود بخشد.

  1. درمان چندین بیماری مغزی

مغز شما به گلوکز نیاز دارد زیرا برخی از قسمتهای آن فقط می تواند قند را بسوزاند. بنابراین ، اگر کربوهیدرات مصرف نمی کنید ، کبد شما از پروتئین گلوکز تولید می کند. با این حال ، بیشتر مغز شما می تواند کتون ها را بسوزاند ، که وقتی گرسنه هستید یا کربوهیدرات مصرف می کنید ، بسیار کم است.

رژیم کتوژنیک ده ها سال است که برای درمان صرع در کودکانی که واکنش نشان نمی دهند مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از موارد ، این رژیم غذایی می تواند کودکان مبتلا به صرع را درمان کند. یک مطالعه علمی نشان داد که بیش از نیمی از کودکانی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کردند ، بیش از 50 درصد از تعداد تشنج ها کاسته شده و 16 درصد هیچ تشنجی نداشتند.

رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر بیماری های مغزی مانند آلزایمر و پارکینسون در نظر گرفته شده است.

در پایان

در علم تغذیه ، موارد نادری از مزایای بی سابقه سلامتی رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک مشاهده شده است. این رژیم ها نه تنها کلسترول ، فشار خون و سطح قند خون را بهبود می بخشند ، بلکه باعث کاهش اشتها ، بهبود روند کاهش وزن و کاهش تری گلیسیرید می شوند. اگر می خواهید سلامت خود را ارتقا دهید ، یکی از این رژیم های ارزشمند می تواند به شما کمک کند.

مترجم: سید حمیدرضا ناجی

منبع:

healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید