۲۵ اصل غذای برتر هندی همراه خود عالی حساس مفید!


اگر همراه خود غذاهای هندی آشنایی ندارید، بالقوه است اجتناب کرده اند انتخاب آن شوکه شوید. هند کشوری غول پیکر همراه خود انتخاب آب و هوای محلی، محصولات کشاورزی را انتخاب کنید و انتخاب کنید ادویه جات است. به دلیل، وعده های غذایی را انتخاب کنید و انتخاب کنید سبک اصل العمل های هندی بسته به اینکه اجتناب کرده اند مکان آمده اند فوق العاده خاص است. ادویه ها را انتخاب کنید و انتخاب کنید وعده های غذایی اجتناب کرده اند جنوب، شرق، غرب را انتخاب کنید و انتخاب کنید شمال هند به راحتی در دسترس است هستند. اکثر غذاهای استاندارد طبیعی هندی شامل چرخ دنده مغذی هستند، با این حال استفاده بیش از حد اجتناب کرده اند روغن را انتخاب کنید و انتخاب کنید غذاهای نشاسته ای در برنج را انتخاب کنید و انتخاب کنید نان باعث تبدیل می شود کدام ممکن است چربی را انتخاب کنید و انتخاب کنید کربوهیدرات سنگینی داشته باشند. {در این} پست، ما قصد داریم ۲۵ وعده های غذایی را محافظت دهیم کدام ممکن است تمام سبک‌های استاندارد هندی را محافظت می‌کنند را انتخاب کنید و انتخاب کنید در عین جاری برخی اجتناب کرده اند متفاوت‌های مفید را برای مغذی‌تر کردن را انتخاب کنید و انتخاب کنید خوش ذوق‌تر کردن آنها اضافه می‌کنیم. اگر این موضوع کنجکاوی خواهید کرد را برانگیخت، به مطالعه بحث شکسته نشده دهید.

انواع ظرف سرخ شده در بشقاب سرامیکی

// فهرست ۲۵ اصل غذای برتر هندی همراه خود عالی حساس مفید!

۱. دلس (عدس) – اینها غذاهایی هستند کدام ممکن است اجتناب کرده اند عدس هر دو حبوبات تهیه می شوند. بالقوه است عالی سوپ دال غنی‌تر هر دو عالی غذای دال همراه خود سبزیجات بیشتری داشته باشید. دال برای ادغام کردن ادویه هایی همراه خود سبک کاری مشابه با زردچوبه، زیره، گشنیز را انتخاب کنید و انتخاب کنید پودر کاری است. دال را می توان در متنوع اجتناب کرده اند وعده های غذایی اجتناب کرده اند جمله دال کدام ممکن است پاکد، آش دال، خیچدی را انتخاب کنید و انتخاب کنید … استفاده کرد.

۲. سبزیجات – این سبزیجات سرخ شده اجتناب کرده اند هند است. این گیاه طبیعی را انتخاب کنید و انتخاب کنید وگان است را انتخاب کنید و انتخاب کنید بیشتر اوقات شامل بسیاری از سبزیجات پخته شده در مختلط اجتناب کرده اند ادویه های هندی است. سبزیجات را می توان در کلوچه هر دو نان سبوس دار پخت، در برنج پخته هر دو شناخته شده به عنوان سوپ بلعیدن کرد.

۳. شیرین قندی شیر / محصولات لبنی معمولاً در دسرهای هندی استفاده تبدیل می شود. شیرینی ها سبک های متنوعی دارند. گلاب جامون را انتخاب کنید و انتخاب کنید کاجو کتلی ۲ به همان اندازه اجتناب کرده اند ترجیح ترین دسرها هستند. عالی بشقاب کاستارد همراه خود میوه هایی اجتناب کرده اند جمله سیب، موز، توت فرنگی، گیلاس را انتخاب کنید و انتخاب کنید سایر میوه ها بالقوه است عالی امکان مغذی باشد.

۴. تنقلات- سمبوسه، غذاهای خیابانی را انتخاب کنید و انتخاب کنید سایر تنقلات هندی اجتناب کرده اند ترجیح ترین ها هستند. سالاد میوه، چات سبزیجات، پیل پوری مغذی را انتخاب کنید و انتخاب کنید پوری شمشیر امکان‌های میان وعده‌های مفید هستند.

۵. کینوا- اگر نیازی ندارید اجتناب کرده اند برنج بیشترین استفاده را ببرید، آن یک است متفاوت برتر برای برنج است کدام ممکن است همراه خود اصل پخت شخصی سرو کنید. سرشار اجتناب کرده اند پروتئین را انتخاب کنید و انتخاب کنید فیبر است را انتخاب کنید و انتخاب کنید علاوه بر این عالی غلات مناسب است. مثلاً اجتناب کرده اند خیار، جعفری، لوبیا سیاه، گوجه فرنگی، پیاز، به سختی روغن زیتون، آبلیمو را انتخاب کنید و انتخاب کنید ۱ قاشق غذاخوری کینوآ پخته شده سالاد مناسب کنید. آسان را انتخاب کنید و انتخاب کنید خوش ذوق.

۶ – چت چانا- به طور در عمق ای برای تامین وزن را انتخاب کنید و انتخاب کنید هیکل برای غذاهای طبیعی هندی استفاده تبدیل می شود. کالا چانا عالی انواع برتر برای افرادی است کدام ممکن است جستجو در افت پوند هستند از اجتناب کرده اند تذکر پروتئین را انتخاب کنید و انتخاب کنید فیبر مقاوم است. بسته به سبک مورد کنجکاوی شخصی، می توانید هوموس، کالا چانا چاات هر دو سالاد مناسب کنید.

۷. کری- کاری عالی اصطلاح عمومی برای بسیاری از غذاهای هندی است. دانساک، تیکا ماسالا، ساگ، کورما را انتخاب کنید و انتخاب کنید ویندالو ترجیح ترین کاری هستند. کاری را می توان همراه خود استفاده اجتناب کرده اند روغن ها را انتخاب کنید و انتخاب کنید ادویه های کمتر مفید تر کرد.

۸. تلنگر شکلی اجتناب کرده اند نان فطیر بر اساس آرد گندم است. همراه خود سبزیجات را انتخاب کنید و انتخاب کنید کاری سرو تبدیل می شود. آرد گندم را انتخاب کنید و انتخاب کنید آب تنها چرخ دنده می خواست است. پس اجتناب کرده اند آسان شدن به صورت دایره آسان روی طویله پخته تبدیل می شود. کلم بروکلی، سبزیجات برگدار، گل کلم را انتخاب کنید و انتخاب کنید سایر سبزیجات نیز می توانند برای ساخت پارانتاهای پر مغذی استفاده شوند.

۹. چاپاتی- چپاتی نانی شبیه روتی است. علاوه بر این عالی نان مسطح با بیرون خمیر مایه بر اساس آرد گندم مناسب پخته شده بر روی عالی تاوه است. چاپاتی فرم روتی است. چاپاتی مفید را می توان همراه خود استفاده اجتناب کرده اند آتا تعدادی از دانه مناسب کرد.

۱۰ – پاو باجی- آن یک است میان وعده برتر همراه خود الهام اجتناب کرده اند هند است، با این حال سبک مفید را انتخاب کنید و انتخاب کنید مغذی خوش ذوق ای دارد. آن یک است امکان شام ​​برتر است. خواهید کرد می توانید این وعده غذایی مفید را در عصر نیز نیاز کنید.

۱۱. توفو تیککا- این محصول بیشتر مبتنی بر توفو وگان، تیکا ماسالا فوری، مفید را انتخاب کنید و انتخاب کنید خوش ذوق است! این وعده های غذایی سرشار اجتناب کرده اند ادویه های هندی خوش ذوق است را انتخاب کنید و انتخاب کنید برای عالی شام روز هفته برتر است. این کاری خوش ذوق کدام ممکن است همراه خود شیر نارگیل مناسب شده است، مورد ملاحظه خانوار را انتخاب کنید و انتخاب کنید دوستان خواهید کرد {خواهد بود}.

۱۲. ساموسای سبزیجات- اصل تهیه سمبوسه هندی سبک تر همراه خود دوباره پر کردن سبزیجات اخیر کدام ممکن است به ابعاد مدل استاندارد آن خوش ذوق است. اجتناب کرده اند توفو نیز می توان برای گیاهخواری آن استفاده کرد. ترجیح ترین میان وعده در هند است.

۱۳. کاری عدس را انتخاب کنید و انتخاب کنید گل کلم کاری عدس را انتخاب کنید و انتخاب کنید گل کلم عالی امکان طبیعی را انتخاب کنید و انتخاب کنید مغذی برتر است، هم طبیعی را انتخاب کنید و انتخاب کنید هم با بیرون گلوتن. پختن آن سرراست است را انتخاب کنید و انتخاب کنید از بقیه وعده های غذایی را پیشنهادات کدام ممکن است می توان آن را دانش کرد را انتخاب کنید و انتخاب کنید شناخته شده به عنوان صبحانه روز بعد سرو کرد. علاوه بر این می توانید اجتناب کرده اند این کاری برای تهیه میسی روتیس همراه خود ترکیب کردن کردن آن همراه خود آرد گندم بیشترین استفاده را ببرید.

۱۴. گیاهخوار دال ماخانی- عالی دال ماشینی طبیعی سرراست عالی شام خوش ذوق را انتخاب کنید و انتخاب کنید مفید در روزهای هفته است. این غذای دلچسب کدام ممکن است همراه خود عدس اسپرسو‌ای، محصولات را انتخاب کنید و انتخاب کنید ادویه‌ها مناسب می‌شود، سبک غنی را انتخاب کنید و انتخاب کنید آسانی دارد را انتخاب کنید و انتخاب کنید در شمال هند شناخت بیشتری دارد.

۱۵. بریانی مفید- یکی اجتناب کرده اند ترجیح ترین اصل العمل های کاری سبزیجات در هند، بریانی گل کلم است. این وعده های غذایی همراه خود ادویه های هندی دم کرده را انتخاب کنید و انتخاب کنید همراه خود نخود، برنج اسپرسو ای باسماتی را انتخاب کنید و انتخاب کنید کینوآ برای عالی ناهار طبیعی خوش ذوق را انتخاب کنید و انتخاب کنید متعادل پخته تبدیل می شود. بریانی عالی غذای ترجیح موغلایی در جنوب هند است.

۱۶ – دال شوال – {در این} غذای طبیعی عالی دیگ، برنج را انتخاب کنید و انتخاب کنید عدس را همراه خود هم مخلوط کردن کنید به همان اندازه عالی پروتئین مناسب بسازید. این وعده های غذایی {به دلیل} از گرفتن سبزیجات اخیر را انتخاب کنید و انتخاب کنید ادویه هندی سبک را انتخاب کنید و انتخاب کنید احساس فوق العاده خوبی دارد.

۱۷. سلام چانا کاری- عطر چانا ماسالا همراه خود برخی سبزیجات مخلوط کردن تبدیل می شود به همان اندازه احساس غلیظ تر را انتخاب کنید و انتخاب کنید خوش ذوق تری {در این} کاری نخود را انتخاب کنید و انتخاب کنید سیب زمینی تحمیل شود. آن یک است شام غنی اجتناب کرده اند چرخ دنده مغذی است کدام ممکن است همراه خود پیاز، سیب زمینی، چانا، گوجه فرنگی را انتخاب کنید و انتخاب کنید گشنیز مناسب تبدیل می شود.

۱۸. نان پیتزا- سود بی نظیر این وعده کم انرژی بودن پیتزای نان مفید است کدام ممکن است در هر وعده تنها ۱۹۰ انرژی دارد کدام ممکن است فوق العاده کمتر اجتناب کرده اند پیتزاهای تولید دیگری است. اگر رژیم دارید هر دو وزن کم می کنید، این وعده های غذایی عالی انواع برتر است.

غذای هندی روی پشت بام

۱۹. Upma سبزیجات اگر نیاز دارید فوری وزن کم کنید، آپما باید انواع صبحانه خواهید کرد باشد. فیبر، ویتامین های غذایی را انتخاب کنید و انتخاب کنید چربی های مفید در یک واحد کاسه آپما گنجانده شده است. کلسترول را انتخاب کنید و انتخاب کنید انرژی آن کم است را انتخاب کنید و انتخاب کنید آن را به ۱ شام مغذی تغییر می تنبل کدام ممکن است به ۱ رژیم غذایی متعادل {کمک می کند}. می توانید اجتناب کرده اند سبزیجات غنی اجتناب کرده اند آهن بیشترین استفاده را ببرید.

۲۰- سبزی ادلیس. گیاه ایدلی {به دلیل} مخلوط کردن دال را انتخاب کنید و انتخاب کنید برنج عالی پروتئین مناسب است. سبزی Idli نیز با بیرون گلوتن است، متعاقباً اگر خواستن به اجتناب اجتناب کرده اند گلوتن دارید، این متفاوت برتر برای شماست. علاوه بر این عالی وعده غذایی کم انرژی است کدام ممکن است آن را به امکان ای برتر برای {افرادی که} سعی در افت پوند دارند تغییر می تنبل.

۲۱. جو مفید جو یکی اجتناب کرده اند مفید ترین غلات روی زمین است. آن یک است غلات مناسب با بیرون گلوتن است را انتخاب کنید و انتخاب کنید سرشار اجتناب کرده اند ویتامین های غذایی، چرخ دنده معدنی، فیبر را انتخاب کنید و انتخاب کنید آنتی اکسیدان است. تحقیق نماد می دهد کدام ممکن است جو را انتخاب کنید و انتخاب کنید بلغور جو دوسر فواید زیادی برای بهزیستی دارند. افت پوند، کاهش مرحله قند خون را انتخاب کنید و انتخاب کنید کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی تنها بسیار زیاد اجتناب کرده اند مزایای .

۲۲ – دخکلا آن یک است میان وعده خوش ذوق را انتخاب کنید و انتخاب کنید مفید است کدام ممکن است با بیرون افزایش انرژی دریافتی خواهید کرد را سیر می تنبل. Dhokla عالی غذای استاندارد گجراتی است کدام ممکن است در سایر مناطق هند نیز ترجیح است. {به دلیل} از گرفتن خواص غذایی a فوق العاده را انتخاب کنید و انتخاب کنید انرژی کم، یکی اجتناب کرده اند مفید ترین میان تضمین ها در نظر گرفتن می آید.

نیمه ۲۳- پوها عالی غذای مغذی است. سرشار اجتناب کرده اند کربوهیدرات، آهن بالا، سرشار اجتناب کرده اند فیبر، آنتی اکسیدان ها را انتخاب کنید و انتخاب کنید ویتامین های مهم را انتخاب کنید و انتخاب کنید گمشده گلوتن است. به آگاه متخصصان مصرف شده، پوها سرشار اجتناب کرده اند چرخ دنده مغذی است کدام ممکن است آن را به یکی اجتناب کرده اند خوش ذوق ترین غذاهای صبحانه هندی تغییر می تنبل.

۲۴ – بیسان شیلا بیسان چیلا وقتی اخیر پخته را انتخاب کنید و انتخاب کنید بلعیدن شود مغذی است. ماده بی نظیر بیسان چیلا آرد نخودچی است کدام ممکن است سرشار اجتناب کرده اند پروتئین، فیبر را انتخاب کنید و انتخاب کنید چرخ دنده معدنی حیاتی است. می توانید آن را همراه خود سبزیجات را انتخاب کنید و انتخاب کنید ادویه جات سبک دار کنید.

۲۵ – تخم مرغ قلع را انتخاب کنید و انتخاب کنید قمع – بهورجی تخم مرغ انرژی کم را انتخاب کنید و انتخاب کنید پروتئین بالایی دارد را انتخاب کنید و انتخاب کنید بخش بزرگی اجتناب کرده اند پروتئین می خواست روزانه خواهید کرد را تامین می تنبل. تخم مرغ بهورجی دوز روزانه چرخ دنده معدنی مختلف اجتناب کرده اند جمله پتاسیم، ویتامین D را انتخاب کنید و انتخاب کنید ویتامین B6 را انتخاب کنید و انتخاب کنید علاوه بر این پروتئین را پیشنهادات.

علاوه بر این اصل العمل ها را انتخاب کنید و انتخاب کنید مصرف شده را تجزیه و تحلیل کنید

متنوع اجتناب کرده اند غذاهای هندی به چربی زیادی خواستن دارند، چه روغن طبیعی، بادام زمینی هر دو نارگیل. تمام این روغن اضافی ممکن است غذاهای هندی را به سختی با کیفیت حرفه ای تنبل را انتخاب کنید و انتخاب کنید علاوه بر این انرژی را انتخاب کنید و انتخاب کنید چربی غیر حیاتی را فراهم می کند. کاهش مقدار روغن هر دو روغن مصرفی فقط باعث کاهش انرژی را انتخاب کنید و انتخاب کنید چربی تبدیل می شود. جدای اجتناب کرده اند آن، متنوع اجتناب کرده اند غذاهای هندی نسبتا مفید هستند. مملو اجتناب کرده اند سبزیجات، پروتئین های طبیعی را انتخاب کنید و انتخاب کنید ادویه جات است.