6 راه برای بررسی سلامت روان


یکی از مثبت ترین موارد دو سال گذشته این است که سلامت روان در گفتگوی فرهنگی حرف اول را می زند. همه ما بدون توجه به پیشینه و شرایط خود ، به ویژه در دوران محاصره و در اوج همه گیری ، با سلامت روحی روبه رو شده ایم.

اما ما فراز و نشیب های کم ، مبارزات و پیروزی هایی داریم ، صرف نظر از وضعیت جهان. این در حال حاضر نسبتاً رایج است بیش از 30 درصد (!!) آمریکایی ها در برهه ای از زندگی خود با قلدری سر و کار دارند. هر پنجم بزرگسال در ایالات متحده هر سال با بیماری روانی روبرو شوید – و برای مبارزه با سلامت روانی نیازی به تشخیص بیماری روانی ندارید. طبق گزارش CDC ، کار تمام شده است 50 درصد ما در طول زندگی خود بیماری یا اختلال روانی را تجربه کنیم. چه فصل استرس شدید باشد یا بیماری شدید ، تقریباً بر همه ما تأثیر می گذارد.

از آنجا که بدن و ذهن ما بسیار نزدیک به هم هستند ، سلامت جسمی ما تحت تأثیر سلامت روانی ما (و برعکس!) است. بسیار مهم است که مغز و وضعیت احساسی خود را بررسی کنیم تا یک زندگی سالم و شاد داشته باشیم.

نشانه هایی که باید سلامت روان را در اولویت قرار دهید

بدن شما روش “بررسی چراغ های موتور” را به شما ارائه می دهد که به شما می گوید همه چیز به طور عادی کار نمی کند و شما باید بچرخید.

فارست تالی ، روانشناس بالینی ، دکترای بنیانگذار خدمات روانشناسی Invictus که نحوه عملکرد آن شبیه به ناسا را ​​توضیح می دهد. دکتر تالی می گوید: “همه کسانی که به صحبت های رادیویی ناسا در آستانه پرواز شاتل فضایی گوش می دادند ، دائماً بین برج کنترل و خلبانان به جلو و عقب نگاه می کردند.” “آنها” بررسی می کنند که سیستم های مختلف آنلاین هستند یا کار می کنند. “

دکتر تالی ادامه می دهد: “از آنجا که تعداد زیادی پرتاب موفق در گذشته انجام شده است ، منطقی نیست که فکر کنیم همه چیز مانند این زمان کار خواهد کرد.” “با بررسی مجدد وضعیت سیستم های کلیدی ، آنها نه تنها به اطمینان از یک ماموریت موفق کمک می کنند ، بلکه خطر تصادفات فاجعه بار را نیز کاهش می دهند.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ او می گوید: “ما باید از این رویکرد درس بگیریم.” “به ویژه مهم است که گاه به گاه نحوه عملکرد” ​​سیستم های حیاتی “ما را بررسی کنیم. یکی از این سیستم ها سلامت روانی شما است.”

6 راه برای بررسی سلامت روان

دکتر تالی توضیح می دهد: “سلامت روان تحت تأثیر نگرش ها ، خلق و خو ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمانی و برای بسیاری از افراد ، بر اساس باورها است.” اول ، بهترین پیشنهادات آن برای لیست سلامت روان شما. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد و شما فقط باید آن را هر چند هفته یا چند ماه یکبار انجام دهید.

او می گوید: “برای استفاده بیشتر از این چک لیست ، یافته های خود را ثبت کنید و سپس برنامه ریزی کنید.” “اگر چندین زمینه وجود دارد که باید روی آنها کار کنید ، آنها را اول قرار دهید و روی آنها کار کنید فقط وظیفه اولویت دار هنگامی که در یک زمینه موفق شدید ، بقیه را دنبال کنید. “

شماره 1 رابطه خود را بررسی کنید

س Dr.الات دکتر تالی از دوست ، خانواده ، همکار و رابطه عاشقانه شما این است: “آیا نزدیکترین رابطه من آنطور که می خواهم حرکت می کند؟ آیا اصطکاک در یک یا چند مورد افزایش یافته است ، و اگر چنین است ، آیا باید سعی کنم این منبع اصطکاک را برطرف کنم؟ آیا توانستم به اندازه کافی به عزیزانم توجه کنم؟ “برای آنها یادداشت های احساسی بنویسید و ارزیابی کنید که چگونه این شاخص های رابطه بر وضعیت فعلی شما تأثیر می گذارد.

شماره 2 خلق و خوی خود را ارزیابی کنید

س Talالات زیر را از خود بپرسید ، دکتر تالی می گوید: “من چگونه می توانم میانگین خلق و خوی خود را در هفته گذشته (یا دو هفته) ارزیابی کنم؟ اگر بهتر از حد معمول باشد ، دلیل این امر چیست و آیا می توانم در آینده (برای ادامه اوقات خوب) از آن بهره مند شوم؟ اگر روحیه من افت کرده است ، آیا دلایلی وجود دارد که بتوانم آن را تشخیص دهم ، و اگر چنین است ، چه کاری می توانم انجام دهم؟ “اگر احساس می کنید مدتی است روحیه شما خوب نبوده ، ممکن است استرس ، اضطراب یا حتی افسردگی مقصر باشد. مراقب باشید!

شماره 3 به افکار خود سر بزنید

ارتباط معنوی شما اخیراً چه بوده است؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من در وهله اول مثبت خواهند بود ، من را در زندگی پیش می برند ، روی شکرگزاری و فرصت تمرکز می کنیم یا منفی ، من را عقب می اندازند و پشیمانی ، حسادت و خشم را پر می کنند؟” اگر آنها منفی هستند ، زمان تمرکز بر روی موارد مثبت است ، “دکتر تالی گفت.

شماره 4 عادات و رفتار خود را در نظر بگیرید

“آیا رفتارهای شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده سازگار است؟” دکتر تالی می پرسد. او به شما یک مثال می زند که ممکن است در مورد شما صدق کند: شما می خواهید لاغر و پرانرژی باشید ، شاید در یک مسابقه سه گانه شرکت کنید یا حتی به یک هدف بزرگ کاهش وزن برسید. “اما شما شب به خانه می آیید ، یک آبجو باز می کنید ، یک پیتزا می خورید و یک تکرار را تماشا می کنید دوستان [we’ve been there!]به او می گوید: “در این مورد ، رفتار شما با اهداف شما مطابقت ندارد و نشانه یک اختلال در سلامت روان است. زمان تغییر اهداف یا تغییر رفتار شما فرا رسیده است.” روال معمول و شما اخیراً “خاموش” شده اید ، این نیز صادق است. آن را به عنوان چراغ چک موتور در نظر بگیرید!

شماره 5 مراقب سلامت جسمی خود باشید

دکتر تالی می پرسد: “شما چطور هستید؟ متوسط ​​نیستید ، قابل قبول نیست ، اما وحشتناک است؟” او می گوید: “سلامت ضعیف توانایی ذهنی را کاهش می دهد و می تواند منجر به افسردگی شود.” این موارد دست به دست هم می دهند-سلامت بدنی ضعیف می تواند منجر به بدتر شدن سلامت روانی شود و سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به سلامت جسمی ضعیف شود (مشکل واقعی مرغ یا تخم مرغ). “آیا به دلیل عدم وجود وقت به مشکلات پزشکی توجه نکرده اید؟” او می پرسد. “دیر نکنید ؛ با پزشک خود مشورت کنید و همه چیز را ترتیب دهید. برخی از شاخص هایی که باید بررسی شوند عبارتند از: هضم ، سطح انرژی ، پوست ، سردرد ، خواب ، دندان قروچه / فشردن فک ، درد و درد.

شماره 6 با طرف معنوی خود ارتباط برقرار کنید

دکتر تالی این را توضیح می دهد ایمان و معنویت بازی کردن نقشهای کلیدی در بهزیستی ذهنی و عاطفی تمرین معنوی شما چگونه است؟ “آیا شما اعتقاد قوی بر اساس ایمان دارید ، اما آیا حامی تلاش هایی برای عملی کردن آنها بوده اید؟” دکتر تالی می پرسد. “این در نهایت بر سلامت روانی شما تأثیر می گذارد. اگر از کلیسا / معبد دیدن کردید ، شروع کنید. آیا ایمان شما شامل کمک به فقرا می شود؟ برنامه ریزی کنید و آن را انجام دهید. به تأخیر نیندازید ، فقط یک قدم کوچک بردارید ، و این به شما انگیزه می دهد. برای انجام کارهای بیشتر. ”

فعال باشید: سلامت روانی خوب را به یک شیوه زندگی تبدیل کنید

همانطور که دکتر تالی گفت این کار را یکی یکی انجام دهید. منتظر نباشید تا احساس وحشتناکی داشته باشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که با شکل دادن به شیوه زندگی سالم خود در جهت اهداف سالم ، از سلامت روان خود مراقبت کنید.

خواب ، تغذیه ، ورزش ، درمان ، ورزش ذهنی شخصی ، گذراندن وقت با عزیزان و اولویت بندی معاینات منظم توسط پزشکان نه تنها سلامت شما را تقویت می کند ، بلکه اطمینان حاصل می کند که ذهن شما قادر به مدیریت سخت ترین فصل های زندگی است. اگر این توصیه را رعایت کنید ، دکتر تالی می گوید: “در مدت کوتاهی تغییرات شگفت انگیزی در روحیه شما ایجاد می شود.”

دیدگاهتان را بنویسید