آشنایی با پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی


آیا می‌خواهید به عنوان یک متخصص قابل اعتماد در زمینه خود دیده شوید؟ در اینجا به این موضوع می پردازیم که چرا پرسونال برندینگ شما بسیار ضروری است و چگونه می‌توان آن را به درستی انجام داد.

پرسونال برندینگ روشی استراتژیک برای تعریف و بیان ارزش شماست. این مفهوم شامل باورها، احساسات، نگرش‌ها و انتظاراتی است که مردم به طور جمعی درباره شما دارند. برخلاف شهرت شما، که بر اساس اولین برداشت‌ها، روابط و ارتباطات شکل می‌گیرد، Personal Branding یک امر عمدی و توسط شخص شما است. این نشان دهنده این است که شما می‌خواهید دیگران شما را چگونه درک کنند. در ادامه مطلب بیشتر به این مطلب خواهیم پرداخت. با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب: 

پرسونال برندینگ چیست؟

پرسونال برندینگ

پرسونال برندینگ فرآیند ایجاد هویت برند برای یک شخص یا یک شرکت است. همانطور که از نام آن پیداست، این یک برند برای شما یا کسب و کار شماست. پرسونال برندینگ اساساً این است که چگونه برند خود و ارزش‌های آن را به جهان نشان می‌دهید و اطمینان می‌یابید که مخاطبان هدف شما می‌دانند شما چه کسی هستید، چه چیزی را مطرح می‌کنید و چرا انتخاب شما ارزش بیشتری را نسبت به رقبایتان دارد.

برندسازی شخصی فقط بازاریابی نیست، بلکه بازاریابی شخص شما نیز هست. این در مورد بازاریابی برای خود و کسب و کارتان است تا احترام و اعتماد همتایان و مشتریان خود را جلب کنید. کلمه “برندینگ” زمانی که در زمینه کسب و کار استفاده می‌شود، می‌تواند بار معنایی منفی داشته باشد. با این حال، به کارگیری اصول و استراتژی‌های صحیح به شما کمک می‌کند تا یک هویت برای کسب و کار خود ایجاد کنید و به شما کمک می‌کند تا از رقبای خود متمایز شوید.

چرا پرسونال برندینگ مهم است؟

در عصری که دامنه توجه افراد لحظه به لحظه کوتاه‌تر می‌شود، نیاز به تأثیرگذاری مهم‌تر از همیشه است. و بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد یک هویت محکم و به یاد ماندنی است. متأسفانه، اکثر صاحبان مشاغل اهمیت پرسونال برندینگ را درک نمی‌کنند زیرا فکر می‌کنند یک کار اضافی و زیادی است.

با این حال، حقیقت این است که اگر می‌خواهید یک کسب و کار موفق ایجاد کنید، باید یک برند موفق ایجاد کنید. افرادی که شما و کسب و کارتان را می شناسند بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و محصولات و خدمات بیشتری را از شما خریداری خواهند کرد.

همچنین بخوانید :

۴ دلیل برای پرسونال برندینگ

در ادامه مطلب دلایلی را برای پرسونال برندینگ برای شما آورده ایم.

۱. به فرد کمک می‌کند تا از بقیه متمایز شود

پرسونال برندینگ

داشتن پرسونال برندینگ قوی در بازار کار رقابتی امروز بیش از هر زمان دیگری مهم است. پرسونال برندینگ آنچه است که دیگران در مورد شما فکر می‌کنند و به بقیه می‌گویند. پرسونال برندینگ می‌تواند باعث ایجاد یا شکست شغلی شما شود. در دنیایی که همه مدرک دارند، کارفرمایان به دنبال کاندیداهایی با چیزهای اضافی هستند که آن‌ها را منحصر به فرد می‌کند. با توسعه پرسونال برندینگ قوی، می‌توانید خود را همان شخصی کنید که آن‌ها می‌خواهند.

علاوه بر این، برندسازی شخصی می‌تواند به شما کمک کند تا حقوق بیشتری دریافت کنید. راه‌های زیادی برای توسعه یک برند شخصی وجود دارد، اما ابتدا با دانستن اینکه چه کسی هستید و برای چه چیزی می‌خواهید شناخته شوید، شروع می‌شود.

۲. منجر به فرصت شغلی می‌شود

ما در دنیای رقابتی زندگی می‌کنیم که در آن همه برای شغل، مشتری و فرصت‌های مشابه رقابت می‌کنند. برای متمایز شدن از دیگران، داشتن پرسونال برندینگ قوی ضروری است. پرسونال برندینگ ترکیبی منحصر به فرد از مهارت‌ها و تجربیاتی است که شما را منحصر به فرد می‌کند.

با توسعه پرسونال برندینگ، به خود یک مزیت رقابتی می‌دهید. وقتی مردم به دنبال شخصی با مهارت‌ها و تخصص خاص شما می‌گردند، شما و برندتان را به یاد خواهند آورد. علاوه بر این، پرسونال برندینگ قوی می‌تواند به فرصت‌های جدیدی منجر شود. وقتی مردم می‌بینند که شما در زمینه کاری خود متخصص هستید، به احتمال زیاد به شما فرصت‌هایی برای همکاری یا کار روی پروژه‌های جدید می‌دهند. بنابراین، اگر به دنبال پیشرفت هستید، با کار بر روی برند شخصی خود شروع کنید.

۳. مخاطبان شما بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد

پرسونال برندینگ

برند شخصی فرآیند ایجاد هویت برای خود به عنوان یک فرد یا کسب و کار است. این برند شامل ایجاد یک ظاهر، پیام و حضور کاملاً مشخص و منسجم به صورت آنلاین و آفلاین است. دلایل روانشناسی زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید روی برند شخصی خود کار کنید. یکی از آن‌ها این است که می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد بین مخاطبان کمک کند.

وقتی مردم احساس می‌کنند که می‌دانند شما چه کسی هستید و چه چیزی را مطرح می‌کنید، به احتمال زیاد به شما اعتماد خواهند کرد. این به این دلیل است که آن‌ها احساس می کنند با شما ارتباط دارند. آن‌ها می‌دانند که از شما چه انتظاری داشته باشند و اینکه شما در زمینه کاری خود قابل اعتماد هستید.

وقتی کارفرمایان یا مشتریان می‌بینند که شما یک برند شخصی قوی دارید، احتمالاً شما را برای پروژه بعدی یا فرصت شغلی خود در نظر می‌گیرند.

همچنین بخوانید :

۴. مردم همیشه شما را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند

در عصر دیجیتال، برندسازی شخصی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و گوگل، هر کسی به راحتی می‌تواند با چند کلیک اطلاعاتی درباره شما پیدا کند. در نتیجه، آگاهی از نحوه ارائه آنلاین شما درباره خودتان ضروری است. برندسازی شخصی می‌تواند به شما کمک کند تا روایت خود را بیان کنید و خود را در بهترین حالت ممکن معرفی کنید. به این صورت ممکن است کارفرمایان یا مشتریان، شما را به دیگران نیز معرفی کنند.

چگونه شروع به توسعه برند خود کنیم؟

پرسونال برندینگ

  • یک مکان خوب برای شروع، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مثل LinkedIn و اینستاگرام است. شما نمی‌خواهید چیزی که در رسانه‌های اجتماعی پست می‌کنید، تأثیر منفی بر شهرت شما بگذارد، پس پست‌های خود را کنترل کنید و فقط درباره مهارت و یا شغل خود و یا محصول خود پست و مطلب قرار دهید.
  • یک مکان مثبت دیگر برای شروع، ایجاد یک وب سایت شخصی است. از وب سایت خود نه تنها برای ساختن برند خود، بلکه برای به نمایش گذاشتن مهارت‌ها و تجربیات خود و همچنین به اشتراک گذاری توصیه‌های ارزشمند استفاده کنید.
  • یک لوگو و تم برای خود ایجاد کنید و آن را در تمام پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود ثابت نگه دارید.
  • مشخص کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و یک استراتژی محتوا با در نظر گرفتن آن‌ها طراحی کنید.
  • محتوای قانع‌کننده‌ای را منتشر کنید که مخاطبان شما را جذب کند و آن‌ها را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگرداند.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید، برندسازی شخصی به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک حرفه ای در صنعت خود دیده شوید، با مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید و تأثیر مثبتی روی آن‌ها داشته باشید.

منتخب کاربران



منبع