آموزش افزودن عکس در اکسل به صورت گام به گام


در این آموزش روش‌های مختلفی را جهت گذاشتن عکس در اکسل به شما ارائه خواهیم داد که براساس آن می‌توانید در سرصفحه یا پاورقی و حتی سلول‌هایی که مدنظر دارید تصاویر دلخواه خود را قرار دهید. در ادامه جهت آشنایی با مسیر انجام این موضوع با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید برنامه اکسل یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای مدیریت داده‌ها می‌باشد که از سوی مایکروسافت توسعه و منتشر شده است. در درجه اول، از این نرم افزار به عنوان یک برنامه محاسباتی استفاده می‌شود اما اگر بخواهید از آن در زمینه‌های دیگری نیز استفاده کنید، Excell محدودیتی برای شما اعمال نخواهد کرد. در همین بین برای آشنایی با روش گذاشتن عکس در اکسل اگر نیاز به راهنمایی و آموزش دارید کافیست که ادامه این مقاله پلازا را دنبال نمایید.

فهرست مطالب

گذاشتن عکس در اکسل

استفاده از عکس در پروژه‌های اکسل به بهبود انتقال مفهوم کمک شایانی می‌کند. اگر تصمیم دارید اسناد مهمی را در اکسل به نمایش بگذارید و یا می‌خواهید که بینندگان یا حتی خودتان از یک تصویر برای آشنایی یا یادآوری در اکسل استفاده کنید، روش گذاشتن عکس در اکسل می‌تواند برای شما مفید باشد. برای انجام اینکار نیازی به کدنویسی در برنامه اکسل نیست و با طی نمودن یک مسیر نسبتا کوتاه می‌توانید این موضوع را فرا بگیرید.

درج تصویر در اکسل از کامپیوتر

برای اینکار می‌توانید از مسیر زیر کمک بگیرید و اگر در حین انجام مراحل با سوال یا مشکلی مواجه شدید کافیست که نظرات خود را در بخش مربوط برای کارشناسان پلازا ارسال کنید تا راهنمایی مناسبی را دریافت نمایید.

همچنین بخوانید :
  • برای شروع وارد برنامه اکسل شوید و سپس سربرگ Insert را انتخاب و در گزینه‌های موجود در بخش Illustrations روی گزینه Pictures کلیک کنید.

آموزش افزودن عکس در اکسل به صورت گام به گام

  • سپس صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید در آن عکس مدنظر خود را انتخاب کنید. اگر نیاز به چندین تصویر دارید کافیست که دکمه Ctrl در کیبورد را نگه‌دارید و سپس تصاویر مدنظر خود را انتخاب نمایید. بعد از زدن دکمه OK تصاویر شما در برنامه اکسل به نمایش درخواهند آمد.

آموزش افزودن عکس در اکسل به صورت گام به گام

  • تمام. درمدت زمان کوتاهی توانستید روش درج تصویر در اکسل از کامپیوتر را یاد بگیرید.
همچنین بخوانید :

نحوه درج تصویر در سلول اکسل

برای اینکه بتوانید تصاویر خود را در یک سلول مشخص قرار دهید می‌توانید از اموزش زیر کمک بگیرید:

  • برای شروع وارد برنامه اکسل شوید و از طریق روش فوق یک عکس را وارد برنامه کنید.
  • سپس با کمک موس سایز تصاویر را مقداری کوچک کنید و سپس روی آن راست کلیک و گزینه Format Picture را بزنید.

آموزش افزودن عکس در اکسل به صورت گام به گام

  • حال در قسمت Format Picture به تب Size & Properties بروید و گزینه Move and size withcells را انتخاب کنید.

آموزش افزودن عکس در اکسل به صورت گام به گام

  • همانطور که شاهد هستید تصاویر در حد و اندازه‌ای که مدنظر داشتید در اکسل پیاده سازی شد و اکنون می‌توانید آنها را از طریق درگ و دراپ مدیریت و سازماندهی نمایید. در این زمینه آیتم‌های مناسبی بعد از راست کلیک در اختیار شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید از آنها نیز کمک بگیرید.

آموزش افزودن عکس در اکسل به صورت گام به گام

همانطور که شاهد بودید روش قرار دادن تصویر در سلول اکسل نیز چندان دشوار نبود و در مدت زمان کوتاهی توانستید تصویری که مدنظر دارید را در سلول دلخواه قرار دهید.

سخن پایانی

آموزش گذاشتن عکس در اکسل همانطور که شاهد بودید چندان هم سخت نبود و در مدت کوتاهی قادر به قرار دادن عکس‌های دلخواه خود در اکسل بودید. در این زمینه شما عزیزان می‌توانید دیدگاه خود نسبت به توضیحات و روش ذکر شده را برایمان ارسال کنید. در این بین اگر نقدی نسبت به توضیحات و حتی مقاله داشته‌اید، کافیست که در بخش نظرات با ما همراه باشید و نظر خود نسبت به آموزش گذاشتن عکس در اکسل را برایمان به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران



منبع