آموزش نحوه تبدیل ویدیو یوتیوب به فایل MP3


ویدیوهای یوتیوب، همواره یکی از بهترین مراجع جهت آموزش موارد مختلف و کسب اطلاعات، محسوب می‌شوند. به‌خاطر محدودیت دسترسی این سایت برای ما ایرانی‌ها و همچنین کنترل حجم اینترنت، شاید خیلی از افراد بخواهند که در زمانی‌که حجم بسته اینترنت اضافی دارند و یا بدون مشکل وارد یوتیوب شده‌اند، فیلم‌های متعدد آهنگ یا آموزش را دانلود کرده و بعدا به مشاهده‌ی آن‌ها بپردازند. اما دانلود یا تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3 چگونه امکان‌پذیر است؟

امروزه در کل جهان یوتیوب به یک اپلیکیشن مرجع برای بدست آوردن انواع محتوا یا اطلاعات تبدیل شده است. به طور مثال با استفاده از یوتیوب می‌توانید به تمامی موزیک‌های روز دنیا گوش بدهید. اما مشکلی که در استفاده از این برنامه وجود دارد این است که شما امکان سیو و ذخیره آهنگ‌ها را نخواهید داشت و این چنین مجبورید هر بار برای گوش دادن به آهنگ مورد علاقه خود به این اپلیکیشن مراجعه و فیلم را پلی کنید. اما این قضیه با وجود راه‌های جایگزین مانند ربات تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3 که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم آنچنان اذیت کننده نخواهد بود. پس برای آشنایی با ربات‌، سایت و نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صوت با ما در ادامه‌ی این مقاله همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

روش‌های تبدیل ویدیو یوتیوب به فایل MP3

همانطور که گفتیم برای اینکه به راحتی بتوانید به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش بدهید؛ نیاز دارید تا آن را به فایل‌های صوتی تبدیل نمایید. برای اینکار روش‌های متفاوتی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صدا، ربات‌‌های تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3 و سایت‌های مربوط به این حوزه اشاره کرد. البته تبدیل ویدیو به MP3 صرفا برای آهنگ‌ها کاربرد ندارد و بسیاری از فیلم‌های آموزشی که توضیحی هستند نیز با این کار، قابل استفاده خواهند بود.

همچنین بخوانید :

سایت های تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3

سایت‌ها یکی از بهترین روش‌های موجود برای تبدیل ویدیو یوتیوب به صوت هستند. از بهترین سایت‌های موجود در این حوزه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1. Saveclipbro

تبدیل ویدیو یوتیوب به mp3 با سایت saveclipbro

برای استفاده از این سایت کافیست لینک ویدیو مدنظر خود را کپی کرده و در نوار بالای سایت وارد نمایید و بر روی دکمه Start ضربه بزنید. حال می‌توانید هر فرمتی که را میخواهید ویدیو خود را به آن تبدیل نمایید اعم از MP3، MP4، 3GP و… انتخاب نمایید. سپس بعد از گذشت چند دقیقه می‌توانید فایل مدنظر خود را دانلود کرده و در گوشی خود نگهداری نمایید.

البته به غیر از عملکرد اصلی یعنی تبدیل ویدیو به فرمت‌های مختلف از تنظیمات مختلف و پیشرفته‌ این سایت می‌توان برای ادیت فایل خود در زمینه‌هایی مثل چرخاندن ویدیو، بریدن بخش‌های مختلف آن، تغییر بیت ریت صدا و… استفاده کرد.

2. ytmp3.cc؛ سایت دانلود MP3 از یوتیوب

تبدیل ویدیو یوتیوب به mp3 در سایت ytmp3.cc

دومین سایت رایگان دانلود MP3 از یوتیوب سایت ytmp3.cc است. در این سایت مانند سایت قبلی قادر خواهید بود تا ویدیوهای مدنظر خود را بدون نیاز به استفاده از نرم افزار تبدیل ویدیو به صوت به فرمت مدنظر خود تبدیل نمایید. روش کار این سایت در تبدیل ویدیو یوتیوب به ‌MP3 تقریبا مشابه با سایت قبلی خواهد بود اما تفاوتی که با آن دارد این است که با این سایت تنها قادر به تبدیل فرمت ویدیوهایی هستید که مدت زمان آن‌ها حداکثر دو ساعت باشد.

همچنین بخوانید :

نرم افزار های تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3

دومین راهی که از طریق آن می توانید به راحتی اهنگ‌های مورد علاقه خود را در پلی لیست گوشی‌تان داشته باشید، استفاده از نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صدا است. البته این راهکار کمی از قبلی سخت تر خواهد بود اما برای افرادی که اصولا نیاز بیشتری به تبدیل فرمت این گونه ویدیوها پیدا می‌کنند، راهکار بهتری محسوب خواهد شد.

Free YouTube to MP3 Converter .1؛ نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صدا آنلاین

این نرم افزار یک نرم افزار تبدیل ویدیو به صدای آنلاین است که می‌تواند با یک رابط کاربری ساده، ویدیوهای شما را تبدیل به فرمت MP3 و … کند. در استفاده از این نرم افزار در روز هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شما می‌تواند به هر تعدادی که می‌خواهید فرمت فایل‌های خود را تعویض کنید. همچنین دیگر خوبی این نرم افزار این است که علاوه بر اینکه می‌تواند یک راه برای دانلود فایل صوتی از یوتیوب برای اندروید باشد، می‌تواند برای کامپیوتر و مک نیز دقیقا همان عملکرد را ارائه بدهد.

2. نرم افزار 4K Video Downloader

نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صوت 4k video Downloader

این نرم افزار یک نرم افزار شناخته شده در زمینه دانلود ویدیو‌های یوتیوب است اما جالب است بدانید که علاوه بر این مورد 4k video Downloader یک نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صوت نیز است. به طوری که با استفاده از آن به سادگی قادر خواهید بود تا ویدیو مدنظر خود را به MP3 تبدیل نمایید. البته سازنده همین شرکت یک نرم افزار اختصاصی در همین حوزه به نام 4K YouTube to MP3 دارد که به طور خاص و صرفا نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صدا است.

همچنین بخوانید :

ربات های تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3

آخرین روشی که با استفاده از آن می‌توانید تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3 را انجام دهید، استفاده از ربات‌ها است. ربات‌ها اصولا کاربردهای متفاوتی دارند که از برخی از آن‌ها می‌توان در جهت تغییر فرمت ویدیوها استفاده کرد تا نیازی به دانلود نرم افزار تبدیل ویدیو یوتیوب به صوت نباشد. از بهترین‌ این ربات‌ها عبارت‌اند از:

1. YTAudioBot

یکی از بهترین ربات‌هایی که در زمینه تبدیل ویدیو یوتیوب به ‌MP3 وجود دارد ربات YTAudioBot است. برای استفاده از این ربات کافی است تا لینک ویدیو مربوطه کپی و بعد از راه اندازی ربات، برای آن بفرستید. سپس بعد از گذشت چند دقیقه فایل صوتی شما آماده برای دانلود، ذخیره سازی و یا ارسال به دیگران است.

2. YouTube To Mp3 Bot

دومین ربات تبدیل ویدیو یوتیوب به MP3 تلگرام، ربات YouTube To Mp3 Bot است. با این ربات نیز مانند ربات قبلی می‌توانید ویدیوهای خود را به فرمت mp3 تبدیل نمایید. کار با این ربات نیز همانند ربات قبل ساده است و تنها کافی است لینک ویدیو خود را به ربات ارسال و فایل صوتی را بعد از چند دقیقه دانلود نمایید.

همچنین بخوانید :

جمع بندی

اصولا تمامی ما علاقه‌مندیم تا آهنگ‌هایی که در ویدیوهای یوتیوب گوش می‌کنیم را به صورت همیشگی و قابل دسترس در پلی لیست موزیک‌هایمان داشته باشیم، به همین دلیل سعی کردیم در این مقاله انواع روش‌هایی که می شود با استفاده از آن ویدیوها را به فرمت MP3 تبدیل کرد را بیان کنیم. شما می توانید برای این کار از ربات‌ها، نرم افزارها و یا سایت‌های موجود در این حوزه استفاده نمایید.