اپلیکیشن های فایل منیجر اندروید ؛ معرفی بهترین اپلیکیشن های مدیریت فایل اندروید


یک فایل منیجر اندروید برای دسترسی به پوشه‌ها و فایل‌های مختلفی که در گوشی از آن‌ها نگه داری می‌کنیم، حیاتی است. در این مطلب قصد داریم با اپلیکیشن های مدیریت فایل اندروید آشنا شویم. با پلازا همراه باشید.

برنامه‌های فایل منیجر در اندروید جزو اپلیکیشن‌هایی هستند که حتما باید در گوشی داشته باشید. با این برنامه‌ها می‌توانید علاوه بر مدیریت فایل‌ها، به دانلودها نیز دسترسی داشته و همچنین حافظه داخلی گوشی را مدیریت کنید. برخی از این برنامه‌ها حتی امکان انتقال و اشتراک‌گذاری فایل‌ها با دیگر گوشی‌ها را هم دارند. اما کدام یک از آن‌ها انتخاب بهتری هستند؟

فهرست مطالب

بهترین فایل منیجر های اندروید

در ادامه با پلازا همراه باشید تا نرم افزار های فایل منیجر آیفون برای اندروید را ببینید. برای کشف بهترین گزینه برای گوشی خود، این ابزارهای دارای بالاترین امتیاز هستند. ما لیست اپلیکیشن های مدیریت فایل اندروید را برای کسب اطلاعات بیشتر شما آماده کرده‌ایم که با بررسی آنها یک اپلیکیشن مناسب را برای خود انتخاب کنید.

1. Simple File Manager Pro

اپلیکیشن های مدیریت فایل اندروید / برنامه های فایل منیجر اندروید

اگر به همه زوایای اضافی که توسط سایر برنامه‌ها ارائه می شود نیاز ندارید، Simple File Manager برای شما عالی است. این برنامه جز یکی از نرم افزار های فایل منیجر اندروید است که با طراحی شیک، بدون تبلیغات و سفارشی سازی اضافی را ارائه می‌دهد تا برنامه را با موضوع گوشی شما مطابقت دهد.

اپلیکیشن Simple File Manager پرو یک برنامه متن باز است و همانطور که از نامش مشخص است، یک رابط کاربری ساده دارد که از طریق آن به‌سرعت می‌توانید به فایل‌های روت، کارت حافظه و حتی دستگاه‌های متصل از طریق USB دسترسی داشته باشید. تمامی امکانات مثل انقال فایل‌ها، تغییر نام، کپی و پیست، اشتراک گذاری و فشرده‌سازی در این برنامه قابل دسترسی هستند.

2. X-plore File Manager

نرم افزار های فایل منیجر اندروید / بهترین اپلیکیشن های مدیریت فایل آندروید

علاوه بر نصب تم بازگشتی، X-plore File Manager به عنوان یک پخش کننده رسانه و حتی یک مدیر برنامه نیز عمل می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید تصاویر کوچک عکس‌ها و ویدیوهای مختلف خود را مشاهده کنید، در حالی که دسترسی به گزینه‌های ذخیره‌سازی ابری را نیز آسان می‌کنید.

این برنامه یک برنامه پنجره دوگانه است. یعنی شما در همه حال دو پنجره از برنامه در گوشی خود دارید و باید همزمان از هردو استفاده کنید. این ویژگی برای کپی پیست کردن فایل‌ها یا انتقال آن‌ها از یک پوشه به پوشه دیگر بسیار کاربردی است. برنامه همچنین از انواع فرمت‌ها، حافظه ابری، حافظه شبکه، پشتیبانی از روت و دیگر قابلیت‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. تنها مشکل آن رابط کاربری بسیار قدیمی است.

همچنین بخوانید :

3. File Manager by Astro ؛ از پر استفاده ترین برنامه های فایل منیجر برای اندروید

برنامه های فایل منیجر اندروید / نرم افزار های فایل منیجر اندروید

ASTRO File Manager سالهاست که یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت فایل اندروید در Google Play بوده و دلیل خوبی هم دارد. این برنامه از کارت حافظه، حافظه ابری، فشرده‌سازی فایل‌ها، مدیریت برنامه‌ها و همچنین فایل‌های ZIP و RAR پشتیبانی می‌کند. همچنین رابط کاربری زیبا و مدرنی هم دارد که با نسخه‌های جدید اندروید سازگارتر است.

4. Files by Google؛ بهترین نرم افزار مدیریت فایل برای گوشی اندروید

اپلیکیشن های مدیریت فایل اندروید / برنامه های فایل منیجر اندروید

در ابتدا، Files by Google به عنوان یک آزمایش راه‌اندازی شد، اما محبوبیت این برنامه آن را به عنوان پایه‌ای برای بسیاری از آن‌ها تبدیل کرد. این برنامه مرور فایل‌های خود را آسان‌تر از همیشه می‌کند و با توصیه‌های هوشمند، می‌توانید برای همیشه از شر آن میم‌های قدیمی خلاص شوید.

در مقایسه با دیگر برنامه‌ها، اپلیکیشن مدیریت فایل گوگل رابط کاربری بسیار ساده و متفاوتی دارد و بهترین انتخاب برای کسانی است که خیلی علاقه‌ای به منوهای پیچیده ندارند. همچنین کسانی که دنبال مدیریت فایل اندروید کم حجم هستند از این برنامه بسیار راضی خواهند بود چرا که تنها 1 مگابایت حجم دارد. برنامه علاوه بر تمام امکانات پایه‌ای دارای قابلیت رمزگذاری روی پوشه‌ها و اشتراک‌گذاری فایل با دیگر گوشی‌ها است.

5. MiXplorer Silver File Manager

نرم افزار های فایل منیجر اندروید / اپلیکیشن های مدیریت فایل اندروید

MiXplorer یکی از نرم افزار های فایل منیجر اندروید است که برای همیشه وجود داشته است، اما با MiXplorer Silver، می‌توانید چند برنامه را با هم ترکیب کنید. این برنامه شامل بایگانی، ویرایش ابرداده، برچسب‌گذاری فایل و موارد دیگر در یک بسته شیک است.

در این برنامه می‌توانید به ابزارهایی مثل ابزاره مشاهده HTML و فونت، امکان خروجی گرفتن از بوک‌مارک‌ها، پشتیبانی از فایل‌های فشرده، حافظه ابری، دسترسی روت و همچنین رمزگذاری روی فایل‌ها دسترسی پیدا کنید. برنامه همچنین دارای یک ابزار پخش رسانه با پشتیبانی از فرمت‌های تصویری و کدک‌های مختلف است.

6. Solid Explorer File Manager

برنامه های فایل منیجر اندروید / نرم افزار های فایل منیجر اندروید

Solid Explorer شبیه به چاقوی ارتش سوئیس است. این کار به شما کمک می‌کند آن فایل‌ها را بیابید و سازماندهی کنید. به علاوه، دسترسی روت در دسترس است، که آن را به گزینه‌ای عالی برای کسانی که هنوز دستگاه‌های خود را روت می‌کنند تبدیل می‌کند. این برنامه همچنین از حافظه ابری و فشرده‌سازی فایل‌ها و حتی کروم‌کست نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این موارد باید به پشتیبانی از FTP، SFTP، WebDav در کنار SMB و CIFS نیز اشاره کنیم. از نظر قابلیت‌ها می‌توان آن را بهترین برنامه مدیریت فایل اندروید دانست. البته شما تنها چند هفته می‌توانید به‌صورت رایگان از آن استفاده کنید و سپس باید اشتراک خریداری کنید.

همچنین بخوانید :

7. FX File Explorer ؛ از پر امکانات ترین اپلیکیشن های فایل منیجر برای اندروید

اپلیکیشن های مدیریت فایل اندروید / برنامه های فایل منیجر اندروید

سوال بزرگی که باید هنگام انتخاب یک فایل منیجر از خود بپرسید این است که آیا به دنبال چیز ساده‌ای هستید یا اینکه بیشتر یک کاربر قدرتمند هستید. با پشتیبانی از SMBv2، صفحه اصلی قابل تنظیم و نمای استفاده که اندازه و محتوای هر پوشه را در تلفن شما نشان می‌دهد، FX File Explorer جز یکی از اپلیکیشن های مدیریت فایل اندروید است که کارهای زیادی برای آن انجام می‌دهد.

FX به شما این امکان را می‌دهد فایل‌های رمزگذاری‌شده را با پروتکل‌های AES-256 و AES-128 ایجاد کنید، و همچنین آن‌ها را مرور کنید، و حتی چیزی برای طرفداران موسیقی دارد و به شما امکان می‌دهد محتوای صوتی را با برچسب‌های صوتی معمول مانند هنرمند، آلبوم و لیست پخش کاوش کنید. (شما می‌توانید به موسیقی گوش دهید، فیلم ها را تماشا کنید و عکس ها را مستقیماً از طریق برنامه نیز مشاهده کنید).

همچنین بخوانید :

8. Total File Commander

لیست اپلیکیشن های مدیریت فایل اندروید / فهرستی از اپلیکیشن های مدیریت فضای گوشی

Total Commander یکی از محبوب‌ترین و بهترین برنامه های مدیریت فایل در اندروید است. این برنامه تقریبا هر ویژگی که به‌دنبالش باشید را دارا است. از جمله پشتیبانی از حافظه تحت شبکه، حافظه ابری، پلاگین‌ها، بوک‌مارک و دیگر ابزار از جمله یک ابزار ویرایش متن. البته رابط کاربری آن خیلی مدرن و جدید نیست ولی با توجه به ویژگی‌های فراوانی که دارد، خیلی زود به یکی از برنامه‌های محبوب برای مدیریت فایل تبدیل شده است.

9. Amaze File Manager

فایل منیجر اندروید

Amaze File Manager یکی از اپلیکیشن های مدیریت فایل متن باز اندروید است. این برنامه دارای یک ابزار اکسپلورر روت، امکان رمزگذاری فایل‌ها با پروتکل AES، تاریخچه، بوک‌مارک و همچنین یک ابزار بسیار کاربری برای جستجوی فایل‌ها است. مهمتر از همه این که به‌صورت پیش‌فرض از فایل‌های ZIP و APK نیز پشتیبانی می‌کند. این برنامه هم کاملا رایگان است و هیچ خرید درون برنامه‌ای یا تبلیغی ندارد.

10. File Manager by Xiaomi

فایل منیجر اندروید

گزینه بعدی، اپلیکیشنی است که از دید بسیاری، بهترین فایل منیجر اندروید 2022 بود. اپلیکیشن فایل منیجر شیائومی که در گوگل‌پلی موجود است و می‌توانید آن را روی هر گوشی اندرویدی نصب کنید. این برنامه از نظر امکانات یکی از کامل‌ترین‌ها است. در فایل منیجر شیائومی امکان دسته‌بندی فایل‌ها براساس فرمت و زمان دسترسی را دارید و می‌توانید حافظه کل گوشی را همراه با مواردی که بیشترین حجم را اشغال کردند نیز مشاهده کنید.

این ابزار دارای قابلیت پاکسازی فایل‌های اضافی و تکراری برای آزادسازی حافظه داخلی گوشی هم هست. مهمتر این که امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها از داخل خود برنامه با سایر گوشی‌ها را نیز دارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید علاوه بر باز کردن فایل‌های ZIP، فایل‌هایی که داخل گوشی دارید را هم فشرده‌سازی کنید.

سخن پایانی

برای سال‌ها، اسامی نرم افزار های مدیریت فایل موبایل زیادی در فروشگاه Google Play وجود دارد، زیرا توسعه‌دهندگان مختلف برای جلب نظر شما با هم رقابت می‌کردند. با این حال، همانطور که Android در طول سال‌ها پیشرفت کرده‌است، مدیر فایل داخلی می‌تواند تقریباً هر چیزی را که شما به آن نیاز دارید، مدیریت کند. اما همچنان برخی برنامه‌های فایل منیجر اندروید، از نظر امکانات و قابلیت‌ها گزینه بهتری به‌حساب می‌آیند.

پاراگراف 30 آرون گروپس
منتخب کاربران