برودکست واتساپ چیست ؟ | آموزش استفاده از قابلیت لیست انتشار واتساپ (Broadcast)


برودکست واتساپ این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون تشکیل گروه بتوانید با تعداد زیادی از کاربران در ارتباط باشید. با پلازا همراه باشید تا به نحوه استفاده از قابلیت Broadcast واتساپ بپردازیم.

واتس اپ یکی از پیام رسان های پر استفاده در کشور ما است. یکی از ویژگی‌های کاربردی آن هم برودکست واتساپ است. به کمک ویژگی Broadcast list شما می‌توانید یکباره یک پیام را به چندین نفر از مخاطبینتان به صورت همزمان بفرستید. این قابلیت شباهت زیادی به کانال‌های تلگرام دارد اما از چند نظر هم متفاوت است. قبلا در مقاله ای جداگانه شما را با یکسری از ترفندهای واتساپ آشنا نموده ایم، در این مقاله ما به معنی New broadcast در واتس آپ و نحوه استفاده از این ویژگی می‌پردازیم.

فهرست مطالب

برودکست واتساپ؛ New Broadcast WhatsApp چیست؟

لیست انتشار واتساپ، ویژگی است که این امکان را به کاربران می‌دهد تا بدون نیاز به ایجاد یک گروه، پیام‌های خود را برای چندین مخاطب خود ارسال کنند. مخاطبین این پیام‌ها را مانند پیام عادی در صفحه چت خود دریافت می‌کنند و می‌توانند به آن‌ها پاسخ دهند. به این ترتیب شما بدون این که نیاز باشد یک پیام را برای تعداد زیادی از کاربران کپی و پیست و ارسال کنید، می‌توانید آن را به راحتی و یک باره با بقیه به‌اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید :

آموزش استفاده از Broadcast در واتساپ

اما نحوه استفاده از لیست انتشار در واتساپ چگونه است؟ در قدم اول باید یک لیست برای خودتان ایجاد کنید. برای انجام این کار، در صفحه اول برنامه روی سه‌نقطه بالای سمت چپ بزنید و گزینه New Broadcast را انتخاب کنید.

قابلیت broadcast واتساپ

در پنجره بعدی، کاربرانی که می‌خواهید به فهرست اضافه شوند را انتخاب و روی تیک پایین صفحه بزنید. حواستان به محدودیت لیست انتشار واتساپ هم باشد؛ شما حداکثر می‌توانید 256 نفر را به فهرست اضافه کنید.

لیست انتشار واتساپ

سپس لیست شما ایجاد خواهد شد. می‌توانید پیامتان را تایپ و ارسال کنید تا برای اعضای فهرست ارسال شود. همانطور که گفتیم، پیام به‌صورت یک چت عادی برای آن‌ها فرستاده می‌شود.

آموزش استفاده از broadcast در واتساپ

با انتخاب سه‌نقطه بالای سمت راست صفحه و انتخاب Broadcast list info می‌توانید به تنظیمات لیست برودکست واتساپ دسترسی پیدا کنید.

قابلیت broadcast واتساپ

در صفحه بعد، اگر دوباره روی سه‌نقطه بالای صفحه بزنید، به دو گزینه Add recipient و Change broadcast list name دسترسی دارید. به ترتیب می‌توانید با انتخاب این گزینه‌ها کاربران جدیدی به فهرست اضافه کنید و یا نام فهرست را عوض کنید.

فرق گروه و برودکست در واتساپ

در صفحه تنظیمات هم با انتخاب Edit recipients می‌توانید اعضا را حذف یا اضافه کنید. در نهایت با انتخاب Delete broadcast list می‌توانید لیست را کلا حذف کنید.

همچنین بخوانید :

سوالات متداول

1. برودکست واتساپ چیست؟

Broadcast list یکی از راه‌های ارتباطی یک نفر به چند نفره است. با این ویژگی فرد فرستنده می‌تواند یک باره ارسال گروهی پیام در واتساپ داشته باشد و افراد دریافت کننده تنها می‌توانند به شخص فرستنده پیام بفرستند. با این قابلیت می‌توانید در آن واحد به 256 نفر از مخاطبین خود پیام ارسال کنید.

2. فرق گروه و برودکست در واتساپ چیست؟

در گروه واتساپ هر یک از اعضا می‌توانند پیامی ارسال کنند و با یکدیگر نیز ارتباط داشته باشند. اما در Broadcast کردن، تنها صاحب لیست انتشار قادر به ارسال پیام بوده و اعضا فقط با او و به صورت خصوصی می‌توانند ارتباط داشته باشند.

کلام آخر

در این مطلب به معنی کلمه Broadcast در واتساپ پرداختیم. می‌توانید به کمک ویژگی برودکست واتساپ این پیام را به یکباره برای همه این افراد ارسال کنید. نظر شما در مورد قابلیت Broadcast واتساپ چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

پاراگراف 30 آرون گروپس