بهترین جاهای تفریحی استانبول | راهنمای بازدید از 10 مرکز تفریحی در استانبول


استانبول با تاریخ هزاران ساله خود، در میان گردشگران به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد توریستی جهان مطرح است. آیا شما نیز همانند بسیاری دیگر از گردشگران، برای برنامه ریزی سفرتان در مورد بهترین جاهای تفریحی استانبول اطلاعات کافی در اختیار ندارید؟

استانبول علاوه بر اماکن تاریخی و فرهنگی غنی، دارای مکان های طبیعی، تفریحی و ورزشی متنوعی است که بازدید از آن ها می تواند تجربه دیدن این شهر را به طور کامل تری برای شما به ارمغان بیاورد. با مطالعه این راهنما نه تنها با مهم ترین جاذبه های تفریحی استانبول آشنا خواهید شد، بلکه از مشکلاتی نظیر برنامه ریزی نامناسب سفر و اتلاف وقت در نتیجه ناآگاهی از این مکان ها نیز در امان خواهید ماند.

فهرست مطلب

لیست بهترین جاهای تفریحی استانبول

جاذبه های تفریحی استانبول به دلیل تنوع محیطی و امکان تجربه فعالیت های مختلف برای اقشار مختلف از جمله بزرگسالان، جوانان، کودکان و خانواده ها، فراوان هستند. استانبول دارای جاذبه های دیدنی آبی همچون گشت و گذار در تنگه بوسفور و دریای مرمره با قایق یا کشتی، جاذبه های طبیعی برای پیاده روی و ورزش های آزاد، شهربازی و تفریحات خانوادگی مناسب برای کودکان و تفریحات شبانه برای جوانان از جمله کافه ها و کلاب های متنوع است که طیف وسیعی از گزینه های سرگرمی و تفریح را برای گردشگران فراهم آورده اند.

1- پارک ویالند (Vialand Theme Park)

بهترین جاهای تفریحی استانبول - پارک ویالند (Vialand Theme Park)

ویالند یک مجموعه بزرگ و از محبوب ترین جاهای تفریحی استانبول است. این مجموعه شامل یک پارک موضوعی بزرگ و یک منطقه خرید و سرگرمی است. ویالند در منطقه اِیوپ در استانبول واقع شده و یک مکان عالی برای گذراندن یک روز کامل با خانواده و کودکان تان است.

می ‌توانید به همراه خانواده و دوستان تان از دنیای شگفت ‌انگیز و جادویی ویالند لذت ببرید. با سوار شدن بر چهارمین ترن هوایی بزرگ در جهان و تجربه انواع بازی‌ ها و تفریحات، در ویالند استانبول بهترین اوقات را سپری خواهید کرد. همچنین می ‌توانید زمانی را هم به خرید در مرکز خرید پارک اختصاص دهید.

آنچه ویالند استانبول را شگفت ‌انگیزتر می ‌کند، این است که این مکان نه تنها یک پارک موضوعی و سرگرمی است، بلکه یک مجموعه بزرگ است که مراکز خرید و مراکز نمایشگاهی متنوع را نیز در یک نقطه گرد هم آورده است.

  • آدرس: استانبول، یشین پینار محله، خیایان متین کایا

2- لگولند استانبول (Istanbul Legoland Discovery Center)، از بهترین جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

تفریحات استانبول - لگولند استانبول

در میان جاهای تفریحی استانبول، لگولند یک منطقه سرگرمی و آموزشی عالی برای کودکان است که در مرکز خرید فوروم در منطقه بایرام‌پاشا واقع شده است. این مرکز یک برند جهانی معروف است و در حال حاضر در استانبول ترکیه هم فعالیت می ‌کند.

لگولند استانبول یک مکان تفریحی است که در آن کودکان 3 تا 10 سال خلاقیت خودشان را کشف می ‌کنند. این مجموعه شامل منطقه مینی لند لگو، سینمای 4 بعدی، بازی های ماجراجویی، فروشگاه لگو و کافه است. همچنین می‌ت وانید اوقات فراغت تان را در مرکز خرید فوروم استانبول هم بگذرانید.

این مرکز جاذبه‌ های عالی برای خانواده ‌ها ارائه می‌ دهد. بازدیدکنندگان همچنین می ‌توانند در دنیای رنگارنگ لگوها، ساختمان‌ های شاخص استانبول و اروپا ساخته شده از قطعات لگو را ببینند.

  • آدرس: استانبول، منطقه کوچاتپه، خیابان بایرام پاشا، مرکز خرید فوروم

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

3- آکواریوم استانبول در باکرکوی (Istanbul Aquarium)

آکواریوم استانبول در باکرکوی از بهترین جاهای تفریحی استانبول

آکواریوم استانبول یکی از بهترین آکواریوم ‌ها و پارک‌ های موضوعی در اروپا و بدون شک یکی از جذاب ترین جاهای تفریحی استانبول است. این آکواریوم در محله فلوریا در منطقه باکرکوی استانبول واقع شده است. این آکواریوم در واقع بزرگ ترین آکواریوم موضوعی جهان است.

آکواریوم استانبول، به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع، با موضوعات ویژه و مسیر سفری به طول ۱٫۲ کیلومتر که از دریای سیاه به سمت اقیانوس آرام ادامه می ‌یابد، نمونه‌ های ماهی، جنگل بارانی و یک فروشگاه هدیه به مساحت ۴۷۰ متر مربع را شامل می ‌شود.

این آکواریوم دارای یک رستوران با منظره کانال پاناما از یک طرف و منظره دریا از سوی دیگر است. همچنین می‌توانید در مرکز خرید آکوا فلوریا خرید کنید.

می ‌توانید با دنبال کردن مسیر جغرافیایی، یک روز عالی را تجربه کرده و در این مسیر که شامل ۱۶ موضوع و یک جنگل بارانی است، از دریای سیاه به سمت اقیانوس آرام سفر کنید. تفریحات و فعالیت‌ های دیگر شامل غواصی با کوسه ها، تغذیه ماهیان، دوره آموزش غواصی، عکاسی و غیره می ‌باشد.

  • آدرس: استانبول، منطقه سنلیک کوی، خیابان یسیل کوی هالکالی

4- آکواریوم سی لایف (Sea Life Aquarium)، ازجذاب ترین جاهای دیدنی استانبول

آکواریوم سی لایف - بهترین جاهای تفریحی استانبول

سی لایف یکی دیگر از محبوب ترین جاهای تفریحی استانبول است که در مرکز خرید فوروم در منطقه بایرام ‌پاشا واقع شده است. سی لایف پنجمین آکواریوم بزرگ جهان است. در سی لایف استانبول می ‌توانید به دنیای شگفت ‌انگیز زیر آب را پیموده و بیش از ۱۵٬۰۰۰ موجود دریایی را در مخازن نمایشی ببینید. این فعالیت به ویژه برای خانواده ‌ها با کودکان مناسب است.

در سی لایف استانبول، می ‌توانید از داخل یک تونل زیر آب با طول ۸۳ متر عبور کنید و در حینی که موجودات دریایی بالای سرتان شنا می‌ کنند، مناظر پانورامیک ۲۷۰ درجه را مشاهده کنید، می توانید از ۲۱ منطقه موضوعی مختلف عبور کنید، بزرگ ترین مجموعه کوسه های اروپا را ببینید، خرچنگ ها و ستاره های دریایی را لمس کنید و بسیاری از فعالیت ‌های تفریحی دیگر را انجام دهید.

همچنین، می توانید در جدیدترین تجربه تعاملی سی لایف، ماهی رویایی خودتان را بکشید، رنگ آمیزی کنند و سیس  با اسکن کردن تصویر، نقاشی را به صورت زنده در آکواریوم دیجیتال مشاهده کنید.

  • آدرس: استانبول، منطقه کوچاتپه، خیابان بایرام پاشا، مرکز خرید فوروم

5- دلفیناریوم استانبول (Istanbul Dolphinarium)

دلفیناریوم استانبول - جذاب ترین تفریحات استانبول

دلفیناریوم یکی از محبوب ‌ترین جاهای تفریحی استانبول و پارک ‌های موضوعی در جهان است. دلفیناریوم استانبول که در منطقه اِیوپ واقع شده است، همچنین، بزرگ ترین دلفیناریوم سرپوشیده در اروپا است.

اینجا می‌توانید از نمایش‌ های دلفین ها لذت ببرید، جهان موجودات دریایی مانند دلفین ‌ها، فوک ‌های بازیگوش، شیرهای دریایی عظیم و نهنگ های سفید زیبا را کشف کرده و اوقات خوشی را در دلفیناریوم استانبول سپری کنید.

همچنین می توانید با دلفین ‌ها شنا کنید، غواصی کنید، با دلفین‌ ها تعامل داشته باشید یا در جلسات دلفین درمانی شرکت کنید. نمایش‌ دلفین ها حدود ۱ ساعت طول می ‌کشد و بازدیدکنندگان همچنین می ‌توانند با دلفین ‌ها عکس بگیرند.

  • آدرس: استانبول، صیلاح تارگا محله، خیابان صیلاح تاراگا

6- تور تنگه بسفر (Bosphorus Cruise)

تور تنگه بسفر - از لاکچری ترین تفریحات استانبول

تور تنگه بسفر یکی از محبوب ‌ترین، منحصر به فرد و شگفت ‌انگیزترین جاذبه های تفریحی استانبول است. این تور یا کروز یکی از بهترین راه ‌ها برای کشف و لذت بردن از زیباترین مناظر و صداهای شهر استانبول روی دریا است. در جاهای تفریحی استانبول، انواع کروزها و تورهای قایق رانی در دسترس هستند و بهترین لحظات را برای شما تدارک دیده‌ اند.

با سوار شدن در یک کشتی عمومی یا قایق خصوصی، از مناظری شگفت ‌انگیز از جاذبه ‌های تاریخی از جمله قصرهای عثمانی، قلعه ‌ها، موزه ‌ها و پل ‌های فوق‌ العاده استانبول لذت برده و از فضا و جو روی سواحل اروپایی و آسیایی شهر بهره مند خواهید شد.

تورهای تنگه بسفر معمولاً توسط کشتی‌ های عمومی استانبول (Sehir Hatlari) یا با قایق ‌ها و کشتی های خصوصی انجام می ‌شود. این کروزها حدود دو ساعت طول می‌ کشند. مسافرانی که می‌ خواهند با بودجه محدودتری تور تنگه بسفر را تجربه کنند، می‌ توانند در یکی از کشتی های مسافربری که به طور منظم در سواحل تنگه مسافرگیری می کنند، سوار شوند. همچنین می‌ توانید روزهای ویژه مانند تولد یا هر نوع مراسم دیگری را هم در تور تنگه بسفر جشن بگیرید.

اگر می ‌خواهید یک کروز مناسب داشته باشید، می‌ توانید تورهای قایق رانی را که از بنادر اصلی بیشتر در Eminonu، Kabatas و Besiktas قرار دارند، پیدا کنید یا می ‌توانید تورهای قایق خصوصی را انتخاب کنید.

  • آدرس: استانبول، تنگه بسفر

7- گشت و گذار در خیابان استقلال (Istiklal Street)

گشت و گذار در خیابان استقلال برای تفریح

به عنوان یکی از پرترددترین خیابان ‌های شهر و مرکزی برای هنر و فرهنگ، در خیابان استقلال فرصت خواهید داشت تا گالری‌ های هنری را بررسی کنید، خرید کنید، یک فنجان قهوه یا لاماجون (پیتزای استایل ترکی) بخورید، و اگر شانستان خوب باشد، به یک نمایش خیابانی برخورد کنید.

خیابان استقلال یکی از پرطرفدارترین جاهای تفریحی استانبول است که تقریبا همه گردشگران در سفرشان به استانبول از آن استقبال می کنند. با قدم زدن در این خیابان در نزدیکی میدان تقسیم و بازدید از کوچه پس کوچه های اطراف، استانبول واقعی را حس خواهید کرد.

  • آدرس: استانبول، میدان تقسیم، خیابان استقلال

8- پیاده روی در بِبِک (Bebek)

پیاده روی در بِبِک

اینجا می توانید چند کالری در یک پیاده‌ روی لاکچری و تفریحی بسوزانید. منطقه ببک یک محله در استانبول است که در امتداد خلیج زیبای ببک واقع شده است.

اینجا توریست های زیادی را خواهید دید که در مسیرهای پیاده ‌روی از مناظر زیبای تنگه بسفر و خلیج ببک لذت می برند و در کافه ‌های دل ‌نشین سراسر منطقه، خودشان را به یک فنجان قهوه ترک در بعد از ظهری آرام دعوت کرده اند اگر از این منطقه خوشتان آمد، می ‌توانید یک دوچرخه اجاره کنید و در امتداد ساحل ببک به گشت و گذار بپردازید.

  • آدرس: استانبول، ببک

9- بالن سواری در کاپادوکیا (Cappadocia)، از بهترین جاهای دیدنی استانبول

بالن سواری در کاپادوکیا - بهترین جاهای تفریحی استانبول

به دنبال یک سفر رمانتیک کمی خارج از شهر استانبول هستید؟ با یک سفر اتوبوس، به مکانی خواهید رسید که انسان ها از عصر برنز در آن زندگی کرده اند. این منطقه گسترده، محل قرارگیری بسیاری از زیبایی های طبیعی است. انواع مختلفی از تورها برای انتخاب وجود دارد، اما سوار شدن بر بالون یکی از سرگرم ‌کننده ‌ترین فعالیت‌ هایی است که در کاپادوکیا می ‌توانید انجام دهید.

تورها شامل بازدید از برخی از بازارهای محلی است و شاید قبل از سوار شدن در بالون، شما را برای عکاسی با لباس ‌های سنتی کاپادوکیا هم آماده کنند. سپس در یکی از جذاب ترین جاهای تفریحی استانبول، با بالون از دره ‌های کوهستانی باستانی و تشکیلات سنگی مخروطی بالا بروید و از مناظری لذت ببرید که قطعا در خاطرتان خواهند ماند. همچنین می توانید با شتر یا اسب سواری هم از جذابیت های محلی کاپادوکیا لذت ببرید.

  • آدرس: کاپادوکیا

10- اسکی در بورسا اولوداغ (Bursa Uludag)

اسکی در بورسا اولوداغ

برای علاقه ‌مندان به اسکی (یا کوهنوردان عاشق طبیعت در تابستان) کوه اولوداغ ترکیه با ارتفاع 2500 متر یکی از بهترین پیست ‌های اسکی در اروپا را ارائه می ‌دهد.

این شهر کم تر از 3 ساعت با استانبول فاصله دارد و می‌ تواند برای یک سفر یک یا دو روزه یا بیشتر اگر مایل به جستجو در شهر بورسا در پایه ‌های کوه هستید انتخاب خوبی باشد. مناظر شگفت ‌انگیز اسکی در کنار شیب‌ های طبیعی و آرامش طبیعت بسیار جذاب و خاطره ‌انگیز خواهند بود.

  • آدرس: بورسا، اولوداغ

سوالات متداول بهترین جاهای دیدنی استانبول

آیا در نزدیکی استانبول جایی برای اسکی وجود دارد؟

بله، پیست اسکی اولوداگ در بورسا با ارتفاع 2500 متر، 3 ساعت با استانبول فاصله دارد.

آکواریوم استانبول کجاست؟

در استانبول بیش از یک آکواریوم وجود دارد. آکواریم استانبول واقع در باکرکوی بزرگ ترین آکواریوم موضوعی جهان است.

بهترین مناطق استانبول برای پیاده روی و گشت و گذار کجاست؟

ساحل ببک و خیابان استقلال محبوب ترین مناطق برای گشت و گذار و پیاده روی هستند مورد استقبال اکثر گردشگران استانبول قرار می گیرند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید

جمع بندی

به طور کلی می توان گفت استانبول شهری با زیبایی های طبیعی، تاریخی و فرهنگی است؛ در میان جاهای تفریحی استانبول می توان به آکواریوم های باکرکوی و سی لایف، دلفیناریوم و گشت و گذار در ببک و خیابان استقلال در نزدیکی میدان تقسیم اشاره کرد.

با توجه به لیست ارائه شده در این راهنما می توانید با توجه به طول سفر، از میان جاهای تفریحی استانبول، بهترین ها را انتخاب کرده و آن ها را در برنامه ریزی سفرتان به استانبول بگنجانید تا سفری هر چه خاطره انگیزتر و به یاد ماندنی تر را در کنار دوستان و خانواده تجربه کنید. اگر شما هم به این شهر زیبا سفری داشته اید، می توانید تجربیات تان در ارتباط با بهترین جاهای تفریحی استانبول را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

شما چه تجربه ای از تفریح در استانبول دارید؟ لطفا آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران