تصویب قانون سخت‌گیرانه تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا


مجلس نمایندگان ایالات متحده قرار است روز چهارشنبه رأی‌گیری در مورد لایحه‌ای انجام دهد که به شرکت چینی بایت‌دنس، مالک تیک‌تاک، حدود شش ماه فرصت می‌دهد تا این برنامه ویدئویی کوتاه مورد استفاده تقریباً ۱۷۰ میلیون آمریکایی را واگذار کند یا با ممنوعیت روبرو شود. انتظار می‌رود که این رأی‌گیری حوالی ساعت ۱۰ صبح تحت قوانین روال سریع انجام شود که نیازمند حمایت دو سوم اعضای مجلس برای تصویب این موضوع است.

این رأی‌گیری تنها بیش از یک هفته پس از پیشنهاد این لایحه و پس از یک جلسه عمومی با بحث اندک صورت می‌گیرد. کمیته انرژی و تجارت مجلس نمایندگان هفته گذشته با رأی ۵۰ به ۰ به نفع این لایحه رأی داده و آن را برای رأی‌گیری در مجلس کامل آماده کرده است.

FBI، وزارت دادگستری و دفتر مدیر اطلاعات ملی روز سه‌شنبه جلسه‌ای طبقه‌بندی شده برای اعضای مجلس نمایندگان برگزار کردند. «استیو اسکالیس»، رهبر اکثریت مجلس، گفت: «ما به بسیاری از سؤالات از اعضا پاسخ داده‌ایم. امروز یک جلسه طبقه‌بندی برگزار کردیم. بنابراین اعضا می‌توانند جزئیات بیشتری در مورد خطرات و چگونگی تهدید خانواده‌های آمریکایی توسط حزب کمونیست چین (CCP) را مشاهده کنند.»

رئیس‌جمهور جو بایدن هفته گذشته اعلام کرد که این لایحه را امضا خواهد کرد. اما سرنوشت این قانونگذاری در سنای ایالات متحده نامعلوم است، جایی که برخی از سناتورها خواهان رویکردی متفاوت هستند.

منتخب کاربران



منبع