تعیین تاریخ محاکمه رومن پولانسکی در پرونده تجاوز


یک قاضی در سانتا مونیکا تاریخ محاکمه رومن پولانسکی، کارگردان مشهور، را برای پرونده اتهام تجاوز در اوت ۲۰۲۵ مشخص کرده است. طبق ادعای شاکی، پولانسکی او را در سال ۱۹۷۳ زمانی که هنوز زیر سن قانونی بود، در خانه‌اش در بندیکت کانیون مورد تجاوز قرار داده است.

بر اساس گزارش دادخواست، شاکی که آقای پولانسکی را چند ماه قبل در یک مهمانی ملاقات کرده بود، توسط او به شام در رستوران له رستوران در خیابان لا بریا دعوت شده، پس از نوشیدن چندین شات تکیلا، به خانه پولانسکی منتقل شده که در آنجا روی تختش بیهوش شده است. طبق ادعای شاکی، وقتی به هوش آمد، پولانسکی را در کنار خود در تخت دیده و با وجود اعتراض‌هایش، او مورد تجاوز قرار گرفته است.

زن مورد ادعا، که ابتدا با نام رابین ام شناسایی شده بود، اولین بار در آگوست ۲۰۱۷ با همراهی گلوریا آلرد، وکیل معروف، در یک کنفرانس مطبوعاتی این موضوع را علنی کرد. او دادخواست خود را در ژوئن ۲۰۲۳ تحت قانونی در کالیفرنیا که مهلت زمانی برای اتهامات تجاوز به کودکان را تمدید می‌کند، به ثبت رسانده است.

پولانسکی، که از سال ۱۹۷۸ به عنوان فراری از ایالات متحده شناخته شده است، نیازی به حضور فیزیکی در دادگاه مدنی ندارد اما می‌تواند از طریق پخش زنده ویدیویی برای ادای شهادت حاضر شود. وکلای پولانسکی اتهامات را رد کرده‌اند و بر این باورند که مکان مناسب برای رسیدگی به این پرونده، دادگاه‌ها هستند.

این کارگردان ۹۰ ساله در حال حاضر در پاریس با یک پرونده تهمت مواجه است، که در آن بازیگر بریتانیایی، شارلوت لوئیس، او را به اظهارات دروغین در مورد اتهامات تجاوز جنسی متهم کرده است.

 

منتخب کاربران



منبع