سریال نیروی اهریمنی اش ؛ داستان، بازیگران و بررسی سریال


سریال نیروی اهریمنی اش یکی از سریال‌های محبوب و جذاب در سبک فانتزی است که اخیرا به پایان رسید‌. با این مقاله و معرفی سریال His Dark Materials همراه ما باشید.

ژانر فانتزی و خیالی از جمله محبوب‌ترین ژانرهای دنیا، خصوصا برای سن‌های پایین‌تر هستند. نویسنده در خلق این آثار از قوه تخیل خود بهره می‌گیرد و مفاهیم دنیای واقعی را به شکلی روایت می‌کند که دیگر واقعی به نظر نیایند و مخاطب در حبابی از دنیایی دیگر فرو برود. فیلم و سریال‌های فانتزی از آن جهت محبوب‌ هستند که برای چند ساعت هم که شده انسان را از دنیای سیاه و سفید، قواعد و حقایق جدا می‌کنند.

سریال نیروی اهریمنی اش (His Dark Materials) به دست جک تورن (Jack Thorne) از روی سه‌گانه‌ای با همین نام اثر فیلیپ پولمن (Philip Pullman) ساخته شده‌است. اولین قسمت سریال در 2019 از شبکه‌های BBC One (انگلیس) و HBO (آمریکا) به نمایش درآمد. در این مقاله پلازا به معرفی و بررسی سریال His Dark Materials می‌پردازیم‌.

در پایین می‌توانید جدیدترین تریلر سریال His Dark Materials را تماشا کنید.

فهرست مطالب

تاریخ انتشار سریال نیروی اهریمنی اش

ژانر سریال His Dark Materials فانتزی، درام، ماجراجویی، رازآلود و خانوادگی است. نخستین قسمت این سریال در تاریخ 3 نوامبر 2019 (12 آبان 1398) از شبکه BBC One بر روی آنتن رفت و در تاریخ 26 دسامبر 2022 (5 دی 1401) پس از سه سری (سه فصل) به پایان رسید. مدت زمان سریال نیروی اهریمنی اش در هر قسمت حدودا یک ساعت است و مجموعا 23 قسمت دارد. در پایین می‌توانید جدول پخش سریال را ببینید.

همچنین بخوانید :
سری تاریخ شروع تاریخ پایان تعداد قسمت‌ها
اول 12 آبان 1398 1 دی 1398 8
دوم 18 آبان 1399 30 آذر 1399 7
سوم 14 آذر 1401 5 دی 1401 8

داستان سریال His Dark Materials

داستان سریال His Dark Materials

به بخش جذاب خلاصه ی سریال نیروی اهریمنی اش می‌رسیم. داستان از دنیایی جایگزین آغاز می‌شود که روح انسان‌ها به عنوان همراهان حیواناتی به نام دیوها ظاهر می‌شود. قصه درباره دختر جوانی به نام لایرا بلاکوا است که یتیم و که به کمک بورسیه به دانشگاه می‌رود. از آنجایی که جهان به دست فرقه‌ای مذهبی و سیاسی به نام مگیستریوم هدایت می‌شود، لایرا به رازی تاریک پی می‌برد و این اتفاق موجب می‌شود تا تمام پیشگویی‌هایی که درباره او شده بودند به حقیقت بپیوندد.

بازیگران سریال نیروی اهریمنی اش

داستان سریال درباره لایرا بلاکوا است که نقش آن را دافنه کین (Dafne Keen) بازی می‌کند. علاوه بر او شاهد حضور شخصیت‌های اصلی و دیگر بازیگران هستیم که در طول سری‌های مختلف تعویض می‌شوند. در ادامه به بیوگرافی سه نفر از هنرپیشه های سریال نیروی اهریمنی اش که نقش‌های کلیدی را ایفا می‌کنند می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

دافنه کین در نقش لایرا بلاکوا

بازیگران سریال نیروی اهریمنی اش / دافنه کین در نقش لایرا بلاکوا

  • سن: 18 سال
  • محل تولد: مادرید، اسپانیا
  • آثار معروف: سریال پناهندگان (The Refugees) و فیلم لوگان (Logan)

دافنه کین فرناندز (Dafne Keen Fernández) از بازیگران انگلیسی-اسپانیایی جوان است که در 4 ژانویه 2005 (15 دی 1383) به دنیا آمد. او بازیگری را از سریال پناهندگان جدی گرفت سال به ایفای نقش آنی در آن سریال پرداخت. اما بازی در فیلم لوگان بود که دافنه کین را به جهان معرفی کرد‌ و تحسین همگان را برانگیخت. او تاکنون چندین جایزه از جمله: جایزه امپایر بهترین بازیگر تازه کار، نامزدی جایزه انتخاب منتقدان و ساترن را دریافت کرد. این بازیگر برای نقش‌آفرینی در سریال His Dark Materials نامزد جایزه بفتا شد. دافنه کین در سریال جدید آکولیت (The Acolyte) هم ایفای نقش خواهد داشت که در حال فیلم‌برداری است.

امیر ویلسون در نقش ویل پری

هنرپیشه های سریال نیروی اهریمنی اش /امیر ویلسون در نقش ویل پری

  • سن: 18 سال
  • محل تولد: شروزبری، انگلیس
  • آثار معروف: سریال نامه‌ای برای پادشاه (The Letter for the King) و فیلم باغ اسرار آمیز (The Secret Garden)

امیر ویلسون (Amir Wilson) بازیگر انگلیسی جوان در 6 فوریه 2004 (17 بهمن 1382) به دنیا آمد‌. او بازیگری را از سال 2018 و فیلم کوتاه محموله ویژه (Special Delivery) شروع و کود‌کی که پادشاه خواهد شد (The Kid Who Would Be King) شروع کرد. اما این سریال‌های نامه‌ای برای پادشاه و فیلم باغ اسرار آمیز بودند که باعث دیده شدن امیر ویلسون شدند. او در سریال نیروی اهریمنی اش نقشی کلیدی دارد و اخیرا نیز در فیلم فلوت جادویی (The Magic Flute) ایفای نقش داشت.

روث ویلسون در نقش ماریسا کولتر

ژانر سریال His Dark Materials / روث ویلسون در نقش ماریسا کولتر

  • سن: 40 سال
  • محل تولد: اشفورد، انگلیس
  • آثار معروف: سریال‌های جین ایر (Jane Eyre) و لوتر (Luther)

روث ویلسون (Ruth Wilson) بازیگر اهل انگلیس در 13 ژانویه 1982 (23 دی 1360) به دنیا آمد. او بازیگری را با سریال جین ایر شروع کرد و دیده شد‌. او سپس در سال 2007 و فیلم کوتاه از زمینم برو بیرون (Get Off My Land) نقش آفرینی داشت، پس از آن نیز با فیلم آنا کارنینا (Anna Karenina) کاملا دیده شد. از نقش آفرینی‌های مهم دیگر ویلسون باید به سریال‌های لوتر، رابطه (The Affair)، خانم ویلسون (Mrs Wilson) و فیلم‌های رنجر تنها (The Lone Ranger)، نجات آقای بنکس (Saving Mr. Banks)، من تنها زیبایی خانه‌ام (I Am the Pretty Thing That Lives in the House) و رودخانه تاریک (Dark River) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

سایر بازیگران سریال His Dark Materials عبارتند از:

  • آن ماری داف (Anne-Marie Duff) در نقش مگی (سری اول)
  • کلارک پیترز (Clarke Peters) در نقش استاد دانشگاه (سری اول)
  • جیمز ‌کازمو (James Cosmo) در نقش فاردر کورام ون تکسل (سری اول)
  • آریون بیکر (Ariyon Bakare) در نقش لرد کارلو بوریل (سری اول  و دوم)
  • ویل کین (Will Keen) در نقش پدر هیو
  • و…

بررسی سریال نیروی اهریمنی اش

در این بخش قصد داریم به نقد سریال His Dark Materials بپردازیم‌. این سریال در طی سه فصل انتشار خود توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند و از منتقدان نیز نظرات خوبی بگیرد. همچنین سریال صاحب سه جایزه نیز شد.

بررسی سریال نیروی اهریمنی اش

در جدول پایین می‌توانید نمرات سریال نیروی اهریمنی اش ببینید.

نمره امتیاز
آی‌ام‌‌دی‌بی (IMDb) 7.8/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) 84/100
متاکریتیک (Metacritic) 71/100

از بین 38 منتقدی که به این سریال رای دادند، 24 نفر نظری مثبت، 14 نفر نظری متوسط داشتند و هیچ نظر منفی‌ای برای سریال ثبت نشد. در ادامه چند دیدگاه را باهم مرور می‌کنیم.

 نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong ) / Radio Times

  • امتیاز: 100/100
  • نظر درباره: فصل سوم

اگرچه این سریال توسط جک تورن، فیلمنامه‌نویس ساده‌تر شده است و برخی از شخصیت‌ها و عناصر داستانی کتاب حذف شده‌اند، اما همچنان یک مجموعه تلویزیونی هیجان‌انگیز و همه‌جانبه است که خیره‌کننده به‌نظر می‌رسد. سریال هنوز هم وزن احساسی کتاب را دارد و بازیگران و مخاطبان را درگیر می‌کند.

لیسی بائر (Lacy Baugher) / PASTE

  • امتیاز: 84/100
  • نظر درباره: فصل دوم

سریال در نهایت به نظر می‌رسد که در فصل دوم خود نقطه قوت خود را پیدا کرده است. این سریال بیش از هر زمان دیگری سرسبز، پویا و حماسی به نظر می‌رسد، با طرح و شخصیت‌هایی که واقعاً می‌توانیم به آنها اهمیت بدهیم.

همچنین بخوانید :

لورا میلر (Laura Miller) / SLATE

  • امتیاز: 80/100
  • نظر درباره: فصل اول

داستان سریال تلفیقی از اتفاقات ماجراجویانه و داستان مخصوص جوانان است. نادیده گرفتن مورد دوم به نفع اولی، با این تصور نادرست که فعالیت‌ها بیشتر از شخصیت‌ها، مخاطب را راضی می‌کند، اشتباهی است که این مجموعه تلوزیونی مرتکب نمی‌شود. هشت قسمتی بودن سریال این امکان را فراهم می‌کند که هم اتفاقات و هم دیالوگ‌ها دچار تعادل شوند.

کلام آخر

معرفی سریال His Dark Materials

به پایان مقاله معرفی سریال His Dark Materials رسیدیم و سعی کردیم تا این اثر را به طور کامل به شما معرفی کرده و مورد بررسی قرار دهیم. نیروی اهریمنی اش در طی سه سال و سه فصل پخش شد و توانست با ایجاد تعادل در صحنه‌ها و دیالوگ‌ها هم یک اقتباس خوب باشد و هم برای مخاطب پرکشش به نظر برسد. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید ممنونیم. شما نیز با دانلود سریال His Dark Materials و تماشای آن نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاراگراف 30 آرون گروپس
منتخب کاربران