شروع تحویل اولین خودروهای برقی شیائومی در چین


شرکت شیائومی، یکی از پنج تولیدکننده‌ برتر تلفن همراه در چین، اعلام کرد که این ماه شروع به تحویل اولین خودروهای برقی خود در چین خواهد کرد و وارد بازار بزرگ خودروهای جهانی می‌شود که با رقابت شدید قیمتی مواجه است.

این شرکت در یک پست ویبو اعلام کرد که ۵۹ فروشگاه آن در ۲۹ شهر سراسر کشور، سفارشات برای سدان جدید Speed Ultra 7 (SU7) را دریافت خواهند کرد. رویداد رونمایی در تاریخ ۲۸ مارس برگزار خواهد شد که در آن قیمت جدید EV اعلام خواهد شد.

فروش خودروهای برقی در چین در ژانویه و فوریه ۱۸ درصد افزایش یافته است که نزدیک به رشد ۲۱ درصدی کلی برای سال ۲۰۲۳ است. امسال، رهبر بازار BYD با ارائه تخفیف‌های عمیق قیمت، سعی در جذب مصرف‌کنندگان در مواجهه با تقاضای داخلی ضعیف‌تر داشته است.

در مراسم رونمایی از SU7 در دسامبر، مدیرعامل شیائومی، لی جون، اعلام کرد که شیائومی قصد دارد به یکی از پنج تولیدکننده برتر خودرو در جهان تبدیل شود. لی اظهار داشت که این SUV دارای فناوری “موتور برقی فوق‌العاده” است که قادر به ارائه شتابی سریع‌تر از خودروهای برقی تسلا و پورشه است. تحلیلگران می‌گویند که سیستم عامل مشترک این خودرو با تلفن‌های همراه محبوب و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی شیائومی، برای مشتریان موجود این شرکت جذاب خواهد بود.

شیائومی در تلاش است تا فراتر از کسب‌وکار اصلی خود به حوزه خودروهای برقی گسترش یابد، زیرا تقاضا برای تلفن‌های همراه راکد است – یک برنامه‌ای که اولین بار در سال ۲۰۲۱ اعلام شد.

خودروهای آن توسط یکی از واحدهای شرکت دولتی خودروسازی BAIC Group در یک کارخانه در پکن با ظرفیت سالانه ۲۰۰،۰۰۰ خودرو تولید خواهد شد. شیائومی متعهد شده است که طی یک دهه ۱۰ میلیارد دلار در خودروها سرمایه‌گذاری کند و یکی از معدود بازیگران جدید در بازار EV چین است که توانسته است تاییدیه‌های لازم از مقاماتی را که نسبت به افزایش بیش از حد عرضه محتاط بوده‌اند، دریافت کند.

منتخب کاربران



منبع