متاورس در ایران | نظر کارشناسان و نکات مهم


متاورس را می‌توان یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های دنیای دیجیتال نامید. در این مقاله از پلازا قصد داریم در مورد خرید زمین متاورس در ایران و مسائل مربوط به آن در هر نقطه از جهان بپردازیم. می‌خواهند باشد. حضور در چند مکان مختلف حتی در کمترین زمان ممکن، با متاورس امکان پذیر است و امروزه بیش از هر زمان دیگری در تاریخ، نیاز به این موضوع بیشتر احساس می‌شود.

بعد از شیوع بیماری کرونا، آموزش، خرید و فروش و سایر خدمات آنلاین و آفلاین، نیاز به دنیای متاورس و مجازی بیش از هر دوره‌ای از تاریخ احساس شده است و پس از اینکه فیس بوک خود را متا نامید، متاورس اهمیت زیادی پیدا کرد و ورود به این دنیا و کاربردهای آن مورد توجه اکثر سازمان‌ها، شرکت‌ها و افراد و فعالان این حوزه و مرتبط با آن قرار گرفت.

فهرست مطالب

متاورس چیست؟

درواقع در پاسخ به این سوال باید گفت نمی‌توان تعریف خاصی که همه بتوانند آن را تأیید کنند برای متاورس مشخص کرد. متاورس ایده و فرضیه‌ای محسوب می‌شود که از محیط‌های سه بعدی غیرمتمرکز و پایدار تشکیل شده است. همه این فضاها از طریق دستگاه‌ها و ابزارهای طراحی شده برای این فضا از جمله هدست، عینک، گوشی‌های هوشمند و کنسول‌های بازی قابل دسترسی هستند.

به طور کلی می‌توان گفت متاورس فضایی است که در آن واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با هم ترکیب شده‌اند و افراد زیادی می‌توانند به صورت مجازی اما به شکلی شبیه به واقعیت در کنار هم باشند قرار گیرند.

متاورس در ایران

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یا VR یک محیط سه بعدی شبیه سازی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد در یک محیط مجازی حرکت کنند و تعامل داشته باشند. همانطور که مشخص است محیط واقعیت مجازی متشکل از کامپیوتر و نرم افزارهای خاص بوده و کاربران نیاز به استفاده از ابزارهای ویژه‌ای مانند عینک، کلاه و … دارند.

واقعیت افزوده

واقعیت افزوده یا AR یک تجربه تعاملی از دنیای واقعی و دنیای مجازی است که در آن عناصر بین کاربر و دنیای مجازی رد و بدل می‌شوند. در واقعیت افزوده معمولا چیزی از فضای واقعی کم نمی‌شود، بلکه به آن اضافه خواهد شد.

در واقعیت مجازی همه عناصری که کاربر می‌بیند و درک می‌کند توسط نرم افزار ایجاد می‌شوند. اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعات و تصاویری که کاربر درک می‌کند در فضای واقعی وجود ندارند و بخشی از آن وجود خواهند داشت.

کاربرد متاورس چیست؟

همانطور که گفته شد، از ابتدا بشریت به دنبال حضور سریع‌تر در سراسر جهان بوده است، اما با Metaverse می‌توانید در رختخواب خود خرید کنید، با اینکه در اتاق راحت خود هستید، در یک جلسه کاری مهم در آن سوی دنیا شرکت کرده و به کارهای خود به صورت مجازی رسیدگی کنید. در این فضا شما با افرادی تعامل خواهید داشت که هزاران مایل از شما فاصله دارند، این جادوی متاورس است.

ایا خرید زمین در متاورس برای ایرانیان مناسب است؟

با متاورس چیز اعم از فروشگاه‌ها، کنسرت‌ها، زمین‌های ورزشی، خانه‌ها و … مجازی خواهند بود. یکی از بهترین راه‌های سرمایه گذاری در دنیای متاورس، خرید املاک و مستغلات است.

سرمایه گذاری شما باید بر اساس نحوه استفاده از ملک یا زمین باشد، می‌توانید زمینی را در متاورس خریداری کنید و سازه مورد نظر خود را روی آن بسازید. زمین در دنیای غیرمتمرکز متاورس قرار دارد و شما مالک ملک خود هستید. نسبت به پروژه‌ای که در آن خریداری می‌کنید و موقعیت آن زمین، قیمت و سودآوری آن نیز متفاوت خواهد بود.

آموزش مراحل خرید زمین متاورس در کشور ایران

اکنون ممکن است از خود بپرسید برای خرید زمین متاورس در ایران باید چه کرد؟

روش خرید زمین یک روال خاص خود را دارد که بسته به پلتفرم انتخابی شما و پروژه‌ای که می‌خواهید در آن سرمایه گذاری کنید اجرا می‌شود. با توجه به روند قانون گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال و اعمال تحریم‌های خاص علیه کشورمان، همواره توصیه می‌شود از برنامه‌های تعویض IP معتبر که دارای آدرس IP ثابت هستند(VPS) استفاده شود.

به منظور جلوگیری از گم شدن و مسدود شدن حساب کاربری و به دلیل عدم وجود قانون جامع، این قاعده از خرید زمین در دنیای متاورس مستثنی نیست. خرید و سرمایه گذاری چند هزار دلاری در زمین متاورس امروز می‌تواند چندین صد هزار دلار سود برای شما به همراه داشته باشد و همه اینها به انتخاب صحیح پروژه، موقعیت زمین و شرایط عمومی بازار جدید متاورس بستگی خواهد داشت.

به طور کلی روال خرید زمین متاورس به شرح زیر است:

  • انتخاب پروژه متاورس مورد نظر.
  • انتخاب زمین در پروژه مورد نظر
  • انتخاب کیف پول مناسب با توجه به پلتفرم مربوطه.
  • شارژ کیف پول و خرید زمین.

در ادامه به بررسی روش فوق در پروژه‌های مختلف می‌پردازیم.

خرید زمین متاورس در ایران

خرید زمین در متاورس  Decentraland برای ایرانیان

Decentraland یکی از پروژه‌های محبوب و قابل اعتماد در دنیای متاورس بوده که ارز دیجیتال بومی آن MANA است و در بین ارزهای دیجیتال معتبر و پریمیوم در بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. برای خرید زمین متاورس در ایران، این پلتفرم یکی از بهترین گزینه‌های موجود خواهد بودو

کیف پول مناسب برای خرید زمین در دسنترالند متامسک و ارز دیجیتال خرید زمین در دسنترالند MANA است. این ارز دیجیتال را می‌توانید از اکثر صرافی‌های معتبر تهیه و خریداری کنید، پس از خرید مانا و ارسال آن به کیف پول خود، برای پرداخت تراکنش‌ها نیز به اتریوم نیاز دارید.

پس از تهیه ارز دیجیتال مذکور و افزودن آن به کیف پول مورد نظر خود، می‌توانید درخواست خرید زمین خود را صادر کنید یا پیشنهادی برای زمین مورد نظر ارائه دهید، قیمت پیشنهادی شما تا تاریخ معینی معتبر است که شما مشخص می‌کنید و مالک می‌تواند آن را بپذیرد یا رد کند.

خرید زمین در متاورس  Sandbox در ایران

مسلماً بعد از Decentraland بهترین پروژه برای خرید زمین متاورس در ایران سندباکس است. مناسب‌ترین کیف پول برای این پروژه Metamask است و روش خرید زمین در sandbox همانند Decentraland خواهد بود با این تفاوت که برای هر تراکنش باید ارز دیجیتال SAND و کمی اتریوم در کیف پول خود داشته باشید.

پس از اتصال کیف پول خود می‌توانید در قسمت LANDS زمین مورد نظر را انتخاب کرده و سپس با کلیک بر روی گزینه Buy Now خرید خود را تکمیل کنید و مالک زمین مورد نظر شوید.

خرید زمین در متاورس  Somnium در کشور ایران

در مقایسه با Sandbox وDecentraland، این یک پروژه جدیدتر بوده و چیزی که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند این است که فضای Somnium با واقعیت مجازی VR سازگار خواهد بود.

برای خرید زمین متاورس در ایران از این پلتفرم پس از اتصال Metamask، می‌توانید هر زمینی را که انتخاب می‌کنید با ارز دیجیتال اتریوم خریداری کنید. علاوه بر این، خرید از Opensea توسط وبسایت رسمی نیز پیشنهاد می شود.

خرید زمین در متاورس  Upland

از آنجایی که ارزش دلار در ایران بسیار بالا است، توصیه ‌می‌شود برای خرید زمین متاورس در ایران پروژه‌هایی با قیمت مناسب‌تری را انتخاب کنید. پروژه آپلند، پروژه‌ای با قیمت زمین مقرون به صرفه است که شما را با هزینه‌های چند هزار دلاری برای خرید زمین روبرو نمی‌کند.

آینده متاورس در ایران چیست؟

متاورس پدیده‌ای در حال توسعه است و همه علاقه مندان به این فناوری منتظر روزی هستند که بتوانند مانند دنیای واقعی در آنجا زندگی کنند. خوشبختانه متاورس در ایران طرفداران زیادی دارد. با راه اندازی کسب و کار در متاورس به راحتی می‌توانید درآمد کسب کنید.

متاورس با سرعت بسیار کم در ایران رشد کرد. با توجه به اینکه رسانه‌های مختلفی در این زمینه فعال هستند اما هنوز تغییری در سرعت آشنایی کاربران با متاورس ایجاد نشده است. البته این موضوع اعتمادسازی مربوط می‌شود، زیرا برخی افراد هنوز به این فناوری اعتماد ندارند و با خود می‌گویند که چرا در دنیای مجازی پول خرج کنند اگر هیچ سودی برای بدن فیزیکی آنها ندارد؟ برای درک بهتر این موضوع، اجازه دهید مثالی برای شما بیاوریم.

با توجه به قیمت بسیار بالای زمین در برخی از پلتفرم‌ها، برخی هنوز متقاعد نشده‌اند که در متاورس سرمایه گذاری کنند زیرا می‌گویند بهتر است این پول را برای خرید زمین در دنیای فیزیکی خرج کنید!

برای اینکه بهتر متوجه شوید چرا باید در متاورس زمین بخرید، بهتر است کمی مطالعه کنید تا از مزایای خرید زمین در متاورس بدانید. خرید زمین در متاورس را نمی‌توان با دنیای واقعی مقایسه کرد زیرا با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال، خرید زمین در متاورس یک سرمایه گذاری نسبتا پرخطر است، اما در دنیای فیزیکی این سرمایه گذاری یک سرمایه گذاری کم ریسک یا مطمئن محسوب می‌شود.

نظرات کارشناسان ایرانی در مورد دنیای متاورس

یکی از راه‌های تعیین آینده متاورس در ایران، بررسی نظرات کاربران فعال در حوزه کریپتو است، زیرا با مطالعه نظرات کاربران مختلف تا حدودی می‌توان به علاقه و اعتماد ایرانیان به این فناوری پی برد.

با توجه به محدودیت‌هایی که متاسفانه در ایران وجود دارد، عده‌ای از پیشرفت و آینده این فناوری در ایران ناامید هستند. در حال حاضر محدودیتی برای ورود کاربران ایرانی به متاورس و نحوه استفاده از آن وجود ندارد. حتی برای متاورس در ایران هم هنوز قانونی تعریف نشده است.

از طرفی کاربران ایرانی هنوز به پلتفرم‌های متاورس اعتماد ندارند. به عنوان مثال، برخی افراد فکر می‌کنند که سکوهای خرید و فروش زمین کلاهبرداری هستند. این موضوع باعث می‌شود که نظرات آنها بر نظرات دیگران تأثیر بگذارد و در نهایت همگی به پلتفرم‌های معرفی شده بی اعتماد شوند.

اگر از نظرات منفی بگذریم و به سمت نظرات مثبت برویم، خوشبختانه کاربران مختلف به پیشرفت و آینده متاورس در ایران امیدوار هستند. برخی از کاربران برعکس کسانی که می‌گویند خرید زمین کلاهبرداری است فکر می‌کنند و معتقد هستند امروز بهترین فرصت برای خرید زمین در متاورس را فراهم می‌کند، زیرا در آینده نزدیک قیمت زمین بسیار افزایش خواهد یافت.

اگر به کمی قبل تر بروید و قیمت زمین را در چند ماه گذشته ببینید، متوجه رشد قیمت‌ها خواهید شد. بنابراین بهتر است به دور از نظرات سایر کاربران در مورد این موضوع تحقیق کنید تا به نتایج مثبت یا منفی برسید.

آینده متاورس در ایران

آیا برای متاورس در ایران جای پیشرفت دارد؟

پاسخ این سوال مثبت است! همانطور که ارزهای دیجیتال در ایران پیشرفت کرده‌اند، متاورس نیز در ایران پیشرفت خواهد کرد. لازم به ذکر است که حوزه ارزهای دیجیتال ارتباط مستقیمی با دنیای متاورس دارد و در این راه کمک زیادی به متاورس خواهد کرد. خوشبختانه ایران و مردم ایران چشم انداز مناسبی نسبت به این گونه پروژه‌ها پیدا خواهند کرد و بسیار سریع‌تر از گذشته پیش خواهند رفت. بنابراین اگر می‌خواهید بخشی از آینده باشید، بهتر است به پروژه‌های آینده نگر بپیوندید.

پاراگراف 30 آرون گروپس