مرورگر بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی را بشناسید + خطرآفرین یا نجات بخش ؟


مرورگر بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی چند وقتیست که سروصدای بسیاری را به سمت خود جذب نموده و این موضوع در حالی به ثبت رسیده که اگر نیم نگاهی به ترند کشورهای جهانی در شبکه های اجتماعی و گوگل ترند داشته باشید متوجه این موضوع خواهید شد.

حال در این مقاله از سایت پلازا تصمیم داریم که به نیمه تاریک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ اشاره ای داشته باشیم و بگوییم که این هوش مصنوعی ، ربات ، کد 0 و 1 و هرچیزی که نامش را میگذارید خطرآفرین است یا نجات بخش. دید متخصصین بسیاری در حوزه این هوش مصنوعی خواندنی است ولی ما سعی نمودیم که خلاصه ای مفید از تمامی آنها را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم تا بتوانید با نظرات جهانی راجب این هوش جهش یافته آشنا شوید.

فهرست مطالب

مرورگر بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی

مرورگر بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی

چندی پیش سرمایه گذاری عظیم و میلیون دلاری مایکروسافت روی چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ سبب شد تا شرکت های بسیاری که در این حوزه فعالیت دارند به خود بیایند. مایکروسافت سود عظیمی که در طول سال های مختلف بدست آورده بود را روی این چت بات سرمایه گذاری نمود و رسما خود را به یکی از سهام داران اصلی این هوش مصنوعی که محصول شرکت OpenAI بوده تبدیل نمود. حال مرگ مرورگر Edge و خلوتی سرورهای Bing با این هوش مصنوعی بی معنا شده است.

چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بدانید که شرکت OpenAI فعالیت چندین ساله خود را روی یک هوش مصنوعی بنام چت جی پی تی متمرکز نمود و نتیجه آن بوجود آمدن یک هوش مصنوعی قدرتمند شد. این هوش مصنوعی در تمامی زمینه های موجود مانند یک استاد عمل میکند به نحوی که پیچیده ترین معملات ریاضی را در مدت زمان کوتاهی حل میکند و یا پاسخ کارشناسانه ای را در این زمینه اعلام میکند.

این هوش مصنوعی با سهامدار جدید خود که مایکروسافت بوده روند توسعه بهتری را در پیش گرفته به نحوی که قرار است روی موتور جستجوی بینگ پیاده سازی شود (روند پیاده سازی آن در دست اقدام قرار دارد) و این موضوع یعنی موتور جستجوی گوگل در لبه پرتگاه قرار دارد.

چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ چگونه کار می کند؟

چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ چگونه کار می کند؟

در پاسخ به این سوال باید بدانید که دانلود بینگ با هوش مصنوعی و عبارات این چنینی کاملا بی فایده بوده زیرا قرار است این هوش مصنوعی با هزینه مناسبی در اختیار عموم قرار گیرد. مایکروسافت در موتور جستجوی بینگ با حضور چت جی پی تی میتواند غوغای جدیدی را در صنعت موتورهای جستجو برپا کند و به یکه تازی گوگل در سال های اخیر پایان دهد. این هوش مصنوعی به قدری قدرتمند بود که گوگل را مجاب کرد تا بدنبال ساخت هوش مصنوعی جدیدی برای رقابت با این ربات هوشمند باشد.

تجربه کاربری جدید و ارائه نتایج مثبت و بهتر نسبت به موتور گوگل وعده هایی بوده که ساتیا نادلا مدیر عامل شرکت مایکروسافت ارائه داده و این قول را به کاربران خود داده که قرار است به تهدید جدیدی برای شرکت گوگل تبدیل شود. حال شرکت چند میلیارد دلاری گوگل با رونمایی از هوش مصنوعی Brad بدنبال رقابت با این هوش مصنوعی بوده که اگر واقع بین باشیم در حد و اندازه آن نبود است.

در خصوص آموزش استفاده از مرورگر بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی باید بدانید که شما نیازی به انجام کارخاصی نخواهید داشت و در یک موتور جستجو کافیست نیازهای خود را به زبان انگلیسی سرچ کنید و پاسخ دقیق آنها را دریافت کنید. البته سازگاری هوش مصنوعی با زبان های دیگر سبب شده تا کاربران به شکل ساده تری بتوانند با این هوش مصنوعی در ارتباط باشند. با تمام این تفاسیر میتوان گفت که قرار است جنگ جدیدی را در صنعت هوش مصنوعی شاهد باشیم.

در دمو های عرضه از این هوش مصنوعی شاهد بودیم که نتایج عرضه شده کاملا به واقعیت نزدیک بوده و این موضوع سبب خواهد شد تا در آینده ای نه چندان دور شاهد نتایج بهتری نسبت به واقعیت باشیم زیرا مایکروسافت براین باور بوده که شرکت گوگل با دریافت هزینه برخی نتایج پر سرچ جهانی را دست خوش تغییرات قرار میدهد.

حال در سال ۲۰۲۳ قرار است شاهد یک موتور جستجوی ارتقا یافته و بروزرسانی شده باشیم که تمامی امتحانات موجود برای این موتور جستجو از قبل انجام گرفته است. این موضوع سبب شده تا اشخاص بسیاری بدنبال طریقه کار با چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ باشند که در این خصوص نیز اطلاعات خوبی در سطح وب وجود داشته است.

مرورگر بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی را بشناسید + خطرآفرین یا نجات بخش ؟

هسته قدرتمند و مرکزی این هوش مصنوعی با منابع عظیم و معتبر خود می‌تواند پاسخ سریع و بهتری را نسبت به هریک از هوش های مصنوعی موجود در جهان در اختیار کاربر قرار دهد و این موضوع برای اشخاص و منابع بسیاری مهم و حایز اهمیت خواهد بود. به محض منتشر شدن اخبار مربوط به تولید محتوا از طریق تیم هوش مصنوعی گوگل اعلام نمود که با سایت هایس که از طریق تیم هوش به تولید محتوا میپردازند به شدت برخورد خواهد شد و به نوعی آنرا در لیست تحریم های خود قرار داد.

علاوه بر بینگ جدید شرکت مایکروسافت در حال راه اندازی دو ویژگی جدید با هوش مصنوعی برای مرورگر Edge است. بخش اولی «chat» و مورد دوم «نوشتن» بوده است. این موارد در نوار کناری مرورگر Edge جاسازی خواهند شد. دسترسی کاربران به این موارد میتواند در بدست آوردن نتایج بهتر مفید باشد.

بخش«چت» به کاربران این امکان را می دهد که صفحه وب یا سندی که در حال مطالعه آن هستند به صورت کاملا حرفه ای خلاصه شود و بیشتر روی سوالاتی که ممکن است برای کاربران پیش بیاید اشاره ای شود. در بخش نوشتن نیز این مزیت به کاربران در زمینه تولید متن و تولید محتوا کمک خواهد کرد تا آنها به شکل بهتری بتوانند با آن چیزی که در حال تایپ هستند در ارتباط باشند. این موضوع میتواند برای ارسال ایمیل و یا شبکه های اجتماعی و حتی ارسال پیام دوستانه مفید باشد.

سخن پایانی

بررسی مرورگر بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی به پایان رسید که در این میان سعی کردیم به تمام نکات مهمی که میتواند برای شما مهم باشد اشاره ای داشته باشیم. حال نوبت شماست که نظرات و پیشنهادات خود در خصوص چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ را برایمان ارسال کنید و بگویید که نبرد این هوش مصنوعی با گوگل در آینده چگونه خواهد بود. بی شک نظرات شما در تولید و بررسی بخش های مهم این هوش مصنوعی مفید خواهد بود که میتوانید تجربیات خود در این زمینه را باما به اشتراک بگذارید.

پاراگراف 30 آرون گروپس
منتخب کاربران