معرفی کامل سریال قطب شمال و جزئیات پخش آن


سریال قطب شمال جدیدترین مجموعه نمایش خانگی پلتفرم فیلیمو محسوب می‌شود که این روزها اطلاعات پخش آن منتشر شده است. در این مقاله با معرفی سریال ایرانی قطب شمال همراه شما هستیم.

پس اینکه سریال گناه فرشته با تبلیغات فراوان آخر هفته‌ها از فیلیمو منتشر شد و نتوانست به موفقیت چندانی برسد، تصمیم بر این شد که پس از پایان سریال به سراغ یک مجموعه دیگر رفته و آن را جایگزین سریال مذکور کنند. از آنجایی که سریال زخم کاری و اقتباس آن از نمایشنامه‌های معروف شکسپیر با استقبال خوبی روبه‌رو شد، اکنون شاهد یک اثر اقتباسی و پر سر و صدای دیگر هستیم.

سریال قطب شمال به کارگردانی و نویسندگی امین محمودی یکتا با همکاری حامد افضلی در نوشتن فیلمنامه ساخته شده است. این اثر اقتباسی از رمان معروف کنت مونت-کریستو به قلم الکساندر دوما محسوب می‌شود که با حضور ستارگان جِذابی بر روی کنداکتور فیلیمو رفته است. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی سریال ایرانی قطب شمال همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال قطب شمال

ژانر سریال ایرانی قطب شمال عاشقانه، درام و جنایی است. این اثر از روز 7 اردیبهشت 1403 ساعت 8 صبح در فیلیمو منتشر خواهد شد. همچنین تعداد قسمت های سریال قطب شمال 12 قسمت اعلام شده است که می‌تواند تغییر کند.

داستان سریال قطب شمال

داستان سریال قطب شمال

در این بخش ابتدا سری به داستان رمان کنت مونت-کریستو می‌زنیم. این رمان روایتگر سرگذشت مردی به نام ادموند دانتس است که درست در روز ازدواج خود توسط رقیب عشقی‌اش، فرنان و رقیب تجاری‌اش، دانگلار با اتهامی دروغین به مدت 14 سال در زندان می‌افتد. از زندانی بودن دانتش قاضی‌ای جوان به نام ویلفور نیز نفع می‌ورد. این سه تن تبدیل به دشمنان اصلی دانتس می‌شوند. او به کمک یکی از زندانیان موفق می‌شود تا ثروت هنگفتی بدست آورد و انتقامی سخت از بانیان تیره روزی‌اش بگیرد.

خلاصه سریال قطب شمال درباره مردی به نام همایون و زنی به نام ارغوان است که در حال تدارک دیدن جشن ازدواج خود هستند که قربانی خیانتی بزرگ می‌شوند. همایون در زندان به فکر نقشه انتقام است که مرگ مانع راه او می‌شود و شخصیتی به نام آرشام‌ یکتا متولد شده و این بار او به کمک دختری به نام صحرا برای انتقام نقشه می‌کشد.

بازیگران سریال قطب شمال

هنرپیشه‌های قطب شمال اکثرا از بین بازیگران مطرحی هستند که طی سال‌های اخیر با سریال‌های معروفی خوش درخشیده‌اند.

فرزاد فرزین در نقش آرشام یکتا

بازیگران سریال قطب شمال

فرزاد فرزین هنرپیشه و خواننده اهل ایران متولد 3 تیر 1360 است. این هنرمند ابتدا خوانندگی را از سال 1378 و همکاری با گروه کروز شروع کرد سپس برای ساخت آلبوم شراره از گروه جدا شد و در سال 1383 اولین آلبوم خود را منتشر کرد. از آلبوم‌های مشهور خوانندگی آقای فرزین باید از شوک، شلیک و شانزلیزه یاد کنیم. او سپس به سراغ بازیگری رفت و در سال 1385 با فیلم پسران آجری جلوی دوربین ظاهر شد. نقش‌آفرینی‌های ابتدایی فرزاد فرزین در نقش خواننده بودند تا اینکه با  سریال‌های عاشقانه، مانکن و ملکه گدایان به صورت جدی به عنوان بازیگر جلوی دوربین ظاهر شد. او در سال‌های اخیر بیشتر تمرکز خود را روی بازیگری گذاشته است.

همچنین بخوانید :

نازنین بیاتی در نقش صحرا

هنرپیشه های سریال قطب شمال

نازنین بیاتی بازیگر زن اهل ایران در 15 دی 1368 چشم به جهان گشود. او بازیگری را از سال 1390 با فیلم دربند شروع کرد و در همان ابتدای راه بازیگری خود موفق شد نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر شود. او تا‌ کنون در فیلم‌های مردن به وقت شهریور، فرشته‌ها با هم می‌آیند، آینه بغل، مغزهای کوچک زنگ زده، دینامیت، ژن خوک، سگ‌بند، جوجه تیغی و شادروان حضور داشته است. در سال 1397 اولین حضور سریالی این هنرپیشه با سریال گلشیفته مورد توجه قرار گرفت. این هنرپیشه در سریال‌های مانکن و سریال هفت حضور پیدا کرده است.

آناهیتا درگاهی در نقش ارغوان

خلاصه سریال قطب شمال

آناهیتا درگاهی هنرپیشه ایرانی در 7 بهمن 1365 متولد شد. او بازیگری را با کلاس‌های بازیگری شروع کرد و اولین فعالیتش جلوی دوربین فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی؟ بود. فیلم‌های زرد، قانون مورفی، چشم و گوش بسته، نیلگون، جوجه تیغی و مرد بازنده از آثار مطرح سینمایی او هستند. خانم درگاهی در سال 1397 با سریال ممنوعه مطرح شد و سپس در سریال‌های خوب، بد، جلف: رادیواکتیو، می‌خواهم زنده بمانم و ساخت ایران ۳ بازی کرد. او همسر اشکان خطیبی بازیگر است.

امیرحسین فتحی در نقش سامان

تعداد قسمت های سریال قطب شمال

امیرحسین فتحی بازیگر ایرانی در 10 مهر 1372 به دنیا آمد. او فرزند حسن فتحی کارگردان معروف است. نخستین تجربه بازیگری این هنرپیشه به سال 1388 و فیلم کیفر برمی‌گردد. او سپس در فیلم پریناز بازی کرد و در نهایت با سریال شهرزاد و بعد از آن جیران توانست دیده شود. او یکی از نقش‌های اصلی سریال ایرانی قطب شمال است.

فرزاد حسنی در نقش داوود

ژانر سریال ایرانی قطب شمال

فرزاد حسنی در 21 شهریور 1356 به دنیا آمد. او ابتدا به عنوان بازیگر با کلاس‌های حمید سمندریان و امین تارخ ‌کار خود را شروع کرد اما در سال 1383 با اجرای برنامه کوله پشتی و مجری‌گری به شهرت رسید. سریال‌های کاشانه، عید آن سال‌ها، مسافری از هند، کمکم کن، خندان، برای آخرین بار، مسیر انحرافی، فیلم‌های آمین خواهیم گفت، آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند و در امتداد شهر از جمله آثار بازیگری این هنرپیشه هستند.

همچنین بخوانید :

فرهاد آئیش

نمرات سریال قطب شمال

فرهاد حشمتی عقدایی معروف به فرهاد آئیش بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی متولد سال 1331 است. او بازیگری را از تئاتر شروع کرد و تا به امروز یکی از بازیگران مطرح و فعال ایرانی محسوب می‌شود. او اولین بار در سینما با فیلم شب‌های تهران دیده شد و سپس فیلم‌های عطش، خواستگار محترم، نصف مال من، نصف مال تو، پوپک و مش ماشاالله، یک عاشقانه ساده، هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند، پنجاه کیلو آلبالو، خائن کشی و دو روز دیرتر از آثار معروف سینمایی او هستند. مطرح‌ترین سریال‌های آقای آئیش نیز قطار ابدی، باجناغ‌ها، شمس‌العماره، سه پنج دو، باغ سرهنگ، دیواربه‌دیوار و خوب، بد، جلف: رادیواکتیو هستند.

سایر هنرپیشه های سریال قطب شمال عبارتند از:

  • عباس جمشیدی‌فر در نقش پرویز
  • شهرام قائدی در نقش عماد
  • امیر دژاکام در نقش تاج
  • بهادر زمانی در نقش همایون
  • نگار فروزنده
  • شهروز دل‌افکار  
  • روح‌الله زمانی  
  • مرتضی آقاحسینی  
  • مه‌لقا می‌نوش  
  • فرهنگ زرگرباشی  
  • ماکان آریاپارسا  
  • مهران میری  
  • حاتم مشمولی  
  • مسعود میرطاهری  
  • احمد لشینی  
  • نیما شکیبایی  
  • آتوسا کلانتری
  • نگار فروزنده
همچنین بخوانید :

نقد سریال قطب شمال

هنوز سریال شروع نشده و نقد از آن منطقی نیست اما با توجه به انتخاب داستان و بازیگران، احتمالا با مجموعه‌ای درخور تماشا روبه‌رو شویم. از آن گذشته چیزی که توجه ما را در قطب شمال جلب می‌کند، اقتباس آن از رمان پیچیده الکساندر دوما است که صحنه‌های عجیبی دارد. به هر حال باید دید نمرات سریال قطب شمال چگونه خواهد بود و آیا سریال می‌تواند به محبوبیت برسد یا خیر.

سخن نهایی

نقد سریال قطب شمال

با معرفی و بررسی سریال قطب شمال فیلیمو همراه شما بودیم و به طور کامل درباره این اثر توضیح دادیم. ساخت کارهای اقتباسی امری مرسوم در دنیا است اما این اقتباس برای موفق بودن باید نکات زیادی را رعایت کند. به نظر شما قطب شمال می‌تواند از پس این کار بربیاد و تبدیل به اثری موفق شود؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

منتخب کاربران



منبع