نوید تراشه‌های جدید در کنفرانس توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی انویدیا


کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان شرکت انویدیا، قدرت نمایی در زمینه نیمه‌هادی‌های هوش مصنوعی، روز دوشنبه آغاز به کار کرد. توجه سرمایه‌گذاران به اعلانات جدید تراشه توسط جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت، در سخنرانی کلیدی بعدازظهر معطوف شده است.

انویدیا که در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی مراکز داده حدود ۸۰ درصد سهم بازار را در سال گذشته به خود اختصاص داده، به دنبال آن است که جایگاه رهبری خود را به عنوان فروشنده اصلی ابزارهای مورد نیاز برای تغذیه هیجان اخیر پیرامون هوش مصنوعی حفظ کند.

با وجود تسلط انویدیا به عنوان طراح تراشه، این شرکت مجموعه قابل توجهی از محصولات نرم‌افزاری را نیز ایجاد کرده است و انتظار می‌رود هوانگ در روز دوشنبه محصولات جدید نرم‌افزاری را معرفی کند. شرکت انویدیا پیشتر در این سال اعلام کرده بود که کسب‌وکار نرم‌افزاری و خدماتی آن به نرخ سالانه ۱ میلیارد دلار رسیده است.

شرکت مستقر در سانتا کلارا، کالیفرنیا، امسال GTC را برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ به صورت حضوری برگزار می‌کند و انتظار می‌رود حدود ۱۶,۰۰۰ نفر در آن شرکت کنند، تقریبا دو برابر آخرین رویداد حضوری.

سخنرانی کلیدی هوانگ قرار است در یک عرصه هاکی در دره سیلیکون در ساعت ۱:۰۰ بعدازظهر (۲۰۰۰ GMT) برگزار شود، بزرگ‌ترین مکانی که شرکت برای چنین رویدادی امن کرده است.

منتخب کاربران



منبع