همه چیز درباره انیمه ایشورا Ishura


انیمه ایشورا می‌تواند برای کسانی که عاشق ژانر اکشن و فانتزی هستند، گزینه بسیار مناسبی باشد. درواقع، می‌توان انیمه Ishura را یکی از هیجان‌انگیزترین انیمه های زمستان 2024 دانست.

انیمه ایشورا به کارگردانی تاکئو تاکاهاشی (Takeo Takahashi) و یوکی اوگاوا (Yuki Ogawa) با همکاری استودیوهای Passione و Sanzigen ساخته شده است. این انیمه یکی از جذاب‌ترین انیمه های 2024 است و طرفداران خاص خود را نیز داشت. اگر شما هم به یک انیمه پیچیده با داستانی پرماجرا علاقمند هستید، با پلازا همراه باشید تا این انیمه را مورد بررسی قرار دهیم.

فهرست مطالب

داستان انیمه ایشورا

کاراکترهای انیمه ایشورا

این انیمه در دنیایی اتفاق می‌افتد که در آن جادو با زندگی تمامی انسان‌ها آمیخته است، البته نه بدان شکلی که در سایر انیمه های جادویی دیده‌اید. جادو به صورت 5 هنر در دنیا وجود دارد؛ هنر لغوی، هنر دستی، هنر حرارتی، هنر نیرو و هنر زندگی. هر فردی می‌تواند به این هنرها دست یابد، اما تسلط بر این هنرها چندان راحت نیست. هر کدام از این هنرها قادرند قدرتی خاص به انسان‌ها بدهند؛ به عنوان مثال، هنر حرارتی قدرت تولید گرما و حرارت می‌دهد و هنر دستی می‌تواند خاصیت تمام ماده‌ها را عوض کند.

حال داستان این انیمه چندین سال پس از کشته شدن پادشاه شیاطین به دست یک قهرمان قوی، آغاز می‌شود. از آن زمان تاکنون همه مردم در صلح و صفا زندگی می‌کنند. تا این که در شهر ناگان، شهر کاوشگران و دیدارگران، حمله سهمگینی از ربات‌ها غول‌ پیکر رخ می‌دهد. تمام شهر به خاک و خون کشیده می‌شود و تنها کسی که زنده می‌ماند، دختری به نام یونو چنگال دوردست (Yuno the Distant Talon) است که به دست پسر شمشیرزن جوانی به نام سوجیرو شمشیر بید (Soujiro the Willow-Sword) نجات می‌یابد.

سوجیرو تنها برای خوشگذرانی و هیجان به دور دنیا سفر می‌کرد و با هر حریف قدری روبرو می‌شد. یونو نیز که این روحیه او را می‌بیند، به دلیل اهداف شخصی که در سر دارد به سوجیرو پیشنهاد می‌کند که به شهر اوریتیا برود؛ جایی که یک مسابقه جهانی برای پیدا کردن بزرگترین و بهترین قهرمان، یعنی همان قهرمانی که می‌تواند جایگزین سلحشور کشنده شیطان بزرگ شود، برگزار خواهد شد. بدین ترتیب، سوجیرو و یونا به راه می‌افتند.

از طرفی دیگر، سوجیرو تنها قهرمانی نیست که قصد دارد در این مسابقه بزرگ شرکت کند. بلکه تعداد زیادی از جنگجویان هستند که قدرت زیادی دارند و گزینه مناسبی برای چنین جایگاهی هستند. این افراد ایشوراها نامیده می‌شوند؛ مردم نیمه خدایی که قادر به کشتن هر شیطانی هستند و حال باید برای به دست آوردن عنوان «قهرمان واقعی» با هم به مبارزه بپردازند.

با این حال، مسابقه بزرگ تنها چیزی نیست که این جنگجویان قوی باید با آن درگیر شوند. جنگ بزرگی که پیش رو است و همچنین سیاست‌های کثیفی که در هر کدام از کشورها وجود دارد بسیار مهم‌تر و چالش برانگیزتر به نظر می‌رسد.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه Ishura

شخصیت‌های بسیاری در این انیمه وجود دارند و می‌توان گفت تقریبا همه آن‌ها به نظر شخصیت اصلی و کلیدی این انیمه به نظر می‌آیند. این شخصیت‌ها دارای داستان جداگانه‌ای هستند که به نحوی به هم مرتبط می‌شود. در ادامه با کاراکترهای انیمه ایشورا آشنا می‌شویم:

ایشورا

سوجیرو شمشیر بید (Soujiro the Willow-Sword)

معرفی انیمه Ishura

او یک شمشیرزن بسیار قدرتمند است که تنها برای خوشگذرانی و محک زدن خود در دنیا سفر کرده و با هر دشمنی می‌جنگد. لباس و پوشش او چیزی شبیه دنیای مدرن است. شوجیرو یک شمشیر کهنه و لبه پریده دارد، اما با قدرت بیش از حد و خارق‌العاده‌اش می‌تواند به تنهایی یک ارتش را شکست دهد.

ویس اکتور این شخصیت کسی نیست جز یوکی کاجی (Yuki Kaji)! اگر اوتاکو باشید و به ویس اکتورهای انیمه ای علاقه داشته باشید، مطمئنا نام او را در انیمه‌های بسیاری شنیده‌اید. یوکی کاجی در انیمه‌هایی همچون انیمه اتک ان تایتانز به جای شخصیت ارن یگر (Eren Yeager)، انیمه خادم سیاه به جای شخصیت فینیان (Finnian) و انیمه ماش: جادو و ماهیچه به جای شخصیت رایان آمز (Rayne Ames) حضور داشته است.

آلاس استار رانر (Alus the Star Runner)

بررسی انیمه ایشورا

آلاس استار رانر یکی دیگر از جنگجویان قوی است که بسیار حریص بوده و برای رسیدن به شکوه و ثروت بیشتر مبارزه می‌کند. او یک وایورن (wyvern) است؛ اژدهایی پرنده با 3 دست که قادر به صحبت کردن و جنگیدن است. او بر هنر دستی تسلط عجیبی دارد و می‌تواند آن را در یک ثانیه اجرا کند.

جون فوکویاما (Jun Fukuyama) صداپیشه ژاپنی با صدای انعطاف پذیر و جذاب خود شخصیت آلاس را دوبله کرده است. فوکویاما یکی دیگر از صداپیشگان معروف و محبوب ژاپنی است که در انیمه‌هایی همچون انیمه کدگیاس به جای شخصیت لولوش، انیمه جنگیر آبی به جای شخصیت یوکیو اوکومورا (Yukio Okumura)، فینرال در انیمه شبدر سیاه و گرل استکلیف (Grell Sutcliff) در انیمه خادم سیاه صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

داکای مگپی (Dakai the Magpie)

زمان پخش انیمه Ishura

داکای مگپی یا داکای سرخابی، راهزنی است که در کشور لیتیا به عنوان جاسوس و مشاور کار می‌کند. داکای یک جنگجوی بسیار قدرتمند و ماهر است که هر کسی را در کسری از ثانیه می‌کشد؛ با این حال، خود را یک شمشیرزن نمی‌داند و به همه می‌گوید که تنها یک راهزن است. داکای موهای بلند و زیبایی دارد و یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های انیمه ایشورا است.

سویچیرو هوشی (Sōichirō Hoshi) صداپیشگی شخصیت جذاب داکای را برعهده دارد. سویچیرو به جای شخصیت‌های بسیاری صحبت کرده که از بین آن‌ها می‌توان به شخصیت یویچی شیگاراکی (Yoichi Shigaraki) در انیمه مای هیرو آکادمی، سان گوکو در انیمه سایوکی، یاماشیرو در انیمه ناروتو: شیپودن و کیرا یاموتو (Kira Yamato) در انیمه Mobile Suit Gundam Seed صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

رگنجی بالهای غروب (Regnejee the Sunset Wings)

داستان انیمه ایشورا

او نیز همانند استار رانر یک وایورن است که دارای هوش بسیار بالا و قدرت بدنی بی‌نظیری است. او گله خود را به ارتشی قدرتمند تبدیل کرده و تحت خدمت تارن، پادشاه لیتیا، خدمت می‌کند. او دارای خلق و خوی تندی است، اما بسیار مهربان است و قلب رئوفی دارد.

شوواتارو موریکوبو (Showtaro Morikubo) با صدای بم و دورگه خود این شخصیت را دوبله کرده است. او در انیمه‌هایی همچون انیمه شبدر سیاه به جای شخصیت زاگارد (Zagred)، در انیمه شیطان کش به جای شخصیت شیطان عنکبوتی (Spider Demon)، زندگی روزمره پسران دبیرستانی به جای شخصیت تاکاهیرو ماتسوموتو (Takahiro Matsumoto)، انیمه Eternal Boys به جای شخصیت ساوائو سودا (Sawao Soda) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

کیا لغت جهان (Kia the World Word)

شخصیت های انیمه Ishura

کیا یک الف جوان است که قدرتی مافوق تصور دارد. او به راحتی می‌توان جهان پیرامون خود را تغییر دهد و بر طبیعت تسلط داشته باشد؛ مثلا می‌تواند هوای ابری را آفتابی کند یا تمام درختان را به حرکت درآورد. او با معلم خود الئا (Elea) همراه است و قصد دارد در مسابقات شرکت کند. کیا تمام عمرش را در دنیای الف‌ها زندگی کرده و هیچ ایده‌ای از دنیای بیرون ندارد.

آئوی یوکی (Aoi Yūki) یکی از ویس اکتورهای معروف ژاپنی، شخصیت کیا را دوبله کرده است. یوکی در انیمه‌های بی‌شماری حضور داشته و می‌توان او را یکی از صداپیشگان پرکار دانست. از بهترین آثار او می‌توان به انیمه خاطرات یک داروساز به جای شخصیت اصلی آن یعنی مائومائو، انیمه نیر اتومات به جای پاسکال (Pascal)، انیمه نیروی آتش به جای شخصیت کوتاتسو تاماکی (Kotatsu Tamaki) و انیمه توکیو غول به جای کورونا یاسوهیسا (Kurona Yasuhisa) اشاره کرد.

نیهیلو ازدحام گردابی (Nihilo the Vortical Stampede)

کاراکترهای انیمه ایشورا

او توسط خود پادشاه شیطان ساخته شده است، اما اکنون توسط اوریتیا زندانی شده تا بعدها در ازای آزادیش به عنوان یک سلاح جنگی مورد استفاده قرار گیرد. او چند بازوی لوله‌مانند در پشت خود دارد که با کمک آن‌ها می‌تواند عده زیادی را بکشد. با وجود داشتن قدرت زیاد، مودب است و هیچ غرور بی‌جایی ندارد.

ویس اکتور این شخصیت ری تاکاهاشی (Rie Takahashi) نام دارد. او با وجود جوان بودنش انیمه‌های ارزشمندی را در کارنامه دارد. از بین آثاری که او دوبله کرده است می‌توان به انیمه آشپزی در دانجن به جای شخصیت رینشا (Rinsha)، انیمه پادشاهی‌های ویران به جای شخصیت آنا (Anna)، انیمه اوشی نو کو به جای شخصیت آی هوشینو (Ai Hoshino)، انیمه بهشت جهنمیان به جای شخصیت یوزوهیرو (Yuzuriha)، انیمه تومو-چان دختره به جای شخصیت تومو آیزاوا (Tomo Aizawa) و انیمه کونوسوبا به جای شخصیت مگومین (Megumin) اشاره کرد.

شالک شکافنده صدا (Shalk the Sound Slicer)

نقد انیمه Ishura

یک مزدور است که به شکل یک اسکلت مرده بوده و به دلیل سرعت باورنکردنی خود مشهور است. او توسط تارن گارد استخدام شد و به لیتیا پیوست.

کویچی یامادارا (Koichi Yamadera) صداپیشه این شخصیت است. او در انیمه محبوب کابوی بیباپ به جای شخصیت اسپایک اشپیگل (Spike Spiegel)، انیمه شبح در پوسته به جای شخصیت توگوسا (Togusa)، انیمه نینجا اسکرول به جای شخصیت جوبی کیباگامی (Jūbei Kibagami) و انیمه گینتاما به جای شخصیت شویو یوشیدا (Shoyo Yoshida) حضور داشته است.

هیگوئاره دریانشین (Higuare the Pelagic)

تعداد قسمت های انیمه ایشورا

او یک مندریک است؛ موجودی شبیه درخت که دارای دو چشم درخشان است و همانند انسان‌ها صحبت می‌کند. با این حال، نمی‌تواند احساسات را به خوبی درک کند و طی روند داستان کم کم این مهارت را یاد می‌گیرد. او در گذشته یک گلادیاتور بود و به صورت نمایشی به جنگیدن می‌پرداخت. هیگوئاره قادر است با 42 شاخه خود که هر کدام یک شمشیر را نگه داشته‌اند، بجنگد. او در کسری از ثانیه حریف خود را تکه تکه می‌کند.

توموکازو سوگیتا (Tomokazu Sugita) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. توموکازو انیمه‌های بی‌شماری را در کارنامه هنری خود دارد که از بین آن‌ها می‌توان به انیمه ساساکی و پیچان به جای شخصیت ساساکی، انیمه گلدن کامویی به جای شخصیت کوهی نیکایدو (Kōhei Nikaidō)، انیمه آکادمی قهرمانانه من به جای تومویاسو چیکازوکو (Tomoyasu Chikazoku) و انیمه تسوریتما به جای شخصیت آکیرا آگارکار یامادا (Akira Agarkar Yamada) اشاره کرد.

کوزه فاجعه گر (Kuze the Passing Disaster)

ژانر انیمه Ishura

او مردی است که مسئول همراهی کردن نیهیلو می‌شود. کوزه همیشه یک سپر بزرگ به همراه دارد و از آن برای دفاع کردن از خودش استفاده می‌کند. او معتقد است یک فرشته همیشه به او نگاه می‌کند، فرشته‌ای که ناستیک آوازخوان خموش نام دارد. این فرشته معمولا دست به کشتن افرادی می‌زند که به کوزه حمله می‌کنند. با این که اکثر افراد کوزه را یک فرد قوی می‌دانند، اما خودش این را انکار می‌کند. او بسیار مهربان است و معمولا یک لبخند بر لب دارد.

شینیچیرو میکی (Shin-ichiro Miki) صداپیشه شخصیت آرام و مهربان کوزه است. میکی در انیمه‌های بسیار ارزشمندی همچون انیمه کیمیاگر تمام فلزی به جای شخصیت روی موستانگ (Roy Mustang)، انیمه بلیچ کیسوکه اوراهارا (Kisuke Urahara) و انیمه شماره.6 به جای شخصیت یو مینگ (You Ming) صحبت کرده است.

سایر شخصیت های انیمه ایشورا

الئا تگ قرمز (Elea the Red Tag)

امتیازات انیمه ایشورا

او وزیر هفدهم کشور اوریتیا است و به عنوان جاسوس این کشور عمل می‌کند. او به عنوان استاد افراد بسیاری را تحت آموزش قرار داده که یکی از آن‌ها کیا است. الئا می‌خواهد با استفاده از او به اهداف سیاسی خود برسد.

مامیکو نوتو (Mamiko Noto) صداپیشه شخصیت الئا است. او شخصیت‌هایی همچون صیغه دواجر (Empress Dowager) در انیمه خاطرات داروساز، شیمرا (Chimera) در انیمه رگنا کریمسون، یوساکو کوراشیکی (Usako Kurashiki) در انیمه بی‌خوابی بعد از مدرسه، الکس بندتو (Alex Benedetto) در انیمه گنگستا را دوبله کرده است.

هیدئو کلمپ (Hidow the Clamp)

انیمه ایشورا

هیدئو کلمپ یا هیدئو گیره، یکی از اشراف‌زاده‌های جوان کشور اوریتیا است. او وزیر بیستم این کشور بوده و کارفرمای کوزه نیز هست. او یک جوان بسیار با سیاست و حیله‌گر است و نقشه‌های بسیار زیرکانه‌ای در سر دارد.

صدای زیبای این شخصیت برعهده کسی جز ویس اکتور خوش‌صدا و محبوب ژاپنی نوبوهیکو اوکاموتو (Nobuhiko Okamoto) نیست. نوبوهیکو اوکاموتو با صدای زیبا و جذاب خود تاکنون شخصیت‌هایی همچون شخصیت کاتسوکی باکوگو (Katsuki Bakugo) در انیمه مای هیرو آکادمی، رین اوکومورا (Rin Okumura) در انیمه جنگیر آبی، آراسه در انیمه کوهستان مرده بازی مرگ، زک در انیمه فرشته‌های مرگ و هیمل در انیمه فریرن دوبله کرده است.

تارن گارد (Taren the Punished)

معرفی انیمه Ishura

تارن گارد که به تارن مجازات شده نیز معروف است، بیست و سومین ژنرال پادشاهی اوریتیا بود. اما از آن جدا شد و کشور خود را به نام لیتیا تاسیس کرد. او به دنبال جمع آوری متحدان قدرتمند و متحد کردن جهان تحت حکومت خود است.

نقد انیمه Ishura

انیمه ایشورا براساس ناولی با همین نام نوشته کیسو (Keiso) ساخته شده است. این ناول از سال 2017 تاکنون در حال انتشار است و دو سال بعد از انتشار آن نیز یک لایت ناول با 9 ولوم از آن به چاپ رسید. همچنین، کیسو یک مانگای 3 ولومی از آن نیز نوشت که در سال 2021 منتشر شد.

زمان پخش انیمه Ishura به 3 ژانویه 2024 (13 دی 1402) برمی‌گردد و تعداد قسمت های انیمه ایشورا نیز در 12 قسمت خلاصه می‌شود. فصل دوم آن نیز تایید شده، اما هنوز تاریخ انتشار آن معلوم نیست. بد نیست بدانید که در ابتدا قرار بود در انتها همه شخصیت‌ها بمیرند و تعداد اندکی باقی بمانند. اما موفقیت این انیمه سبب شد تا درباره آن تجدیدنظر شود.

شخصیت های انیمه Ishura

 

چند قسمت اول این انیمه به صورت مجزا داستان شخصیت‌های اصلی را روایت می‌کند و نشان می‌دهد که چه اشخاصی در آینده نقشی کلیدی در ادامه داستان دارند. ماجرا و داستان هر کدام از ایشوراها نشان داده می‌شود و در کنار آن اهداف آنان برای پیوستن به مسابقه قهرمان واقعی نیز مشخص خواهد شد. این یک روش بسیار جالب و همچنین خاص در روایت یک داستان است؛ به جای این که شخصیت‌ها در طول داستان معرفی شوند، در همان ابتدا هر کدام به صورت جداگانه معرفی می‌شوند و در نهایت به هم مرتبط خواهند شد.

به طور کلی، انیمه ishura به خاطر خط داستانی جذاب، جهان‌سازی منحصربه‌فرد و گروهی از صداپیشگان که به طرز ماهرانه‌ای شخصیت‌های مربوطه خود را به تصویر می‌کشند و طرفداران خود را مجذوب خود می‌کردند، مورد تحسین قرار گرفت.

امتیازات انیمه ایشورا

این انیمه به طور گسترده‌ای در سایت‌های مختلف از سوی طرفداران مورد بررسی قرار گرفته و نمرات خاص خود را نیز به دست آورده است. انیمه ایشورا در سایت مای انیمه لیست نمره 6.6 و در سایت IMDb نمره 6.3 از 10 نمره را به دست آورده است.

سخن پایانی

با بررسی انیمه ایشورا متوجه شدید که این انیمه یک اثر باارزش بوده هر چند هنوز راه طولانی برای پیمودن دارد. با این وجود، این انیمه یکی از آثار باارزش محسوب می‌شود و می‌تواند به خوبی شما را سرگرم کند. نظر شما درباره انیمه Ishura چیست؟



منبع