همکاری احتمالی اپل و گوگل برای تقویت هوش مصنوعی آیفون


بر اساس گزارش‌های منتشر شده از بلومبرگ، شرکت اپل در حال مذاکره برای استفاده از موتور هوش مصنوعی جمینی متعلق به گوگل در محصولات آیفون است. این مذاکرات برای مجوز استفاده از جمینی در ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری آیفون که قرار است امسال معرفی شوند، در جریان است. جزئیات دقیق و نحوه اجرایی شدن این همکاری هنوز مشخص نشده است.

به دنبال انتشار این خبر، سهام آلفابت، شرکت مادر گوگل، در معاملات اولیه بازار آمریکا بیش از ۶ درصد جهش کرد، در حالی که ارزش سهام اپل نیز ۲.۵ درصد افزایش یافت. انتظار می‌رود که اعلام رسمی این قرارداد تا ماه ژوئن، زمانی که اپل کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود را برگزار می‌کند، به تعویق بیفتد.

این همکاری احتمالی می‌تواند به گوگل کمک کند تا استفاده از خدمات هوش مصنوعی خود را به بیش از ۲ میلیارد دستگاه فعال اپل گسترش دهد و در رقابت با اوپن‌ای‌آی حمایت شده توسط مایکروسافت پیشی بگیرد. همچنین، می‌تواند به رفع نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد عرضه کند برنامه‌های هوش مصنوعی توسط اپل کمک کند.

این قرارداد همچنین ممکن است باعث شود اپل و گوگل تحت بررسی دقیق‌تری از سوی مقامات آمریکایی قرار بگیرند، زیرا گوگل به دلیل حفظ انحصار خود در جستجو با پرداخت میلیاردها دلار به اپل مورد شکایت قرار گرفته است.

منتخب کاربران



منبع