آغاز مرحله سوم طرح یکپارچه خودرو در شهریور ماه


با اعلام زمان زمان شروع مرحله سوم طرح یکپارچه خودرو، جزئیات جدیدی از این نوبت و شرایط ثبت نام در آن توسط مسئولین سامانه اعلام شده است.

ثبت نام مرحله اول و دوم طرح یکپارچه در طول ماه‌های گذشته صورت پذیرفت و به گفته مدیر این سامانه، 97 درصد از کاربرانی که در این طرح ثبت نام کردند، خودرو تخصیص داده شده است. اما حالا نوبت به آغاز مرحله سوم این طرح رسیده است. این مرحله که قرار است از ماه آینده شروع شود، مختص آن دسته از افرادی است که در مرحله دوم این سامانه به آن‌ها خودرویی اختصاص پیدا نکرده است. با پلازا همراه باشید تا بیشتر با جزئیات مرحله سوم طرح یکپارچه خودرو آشنا شویم.

فهرست مطالب

مرحله سوم طرح یکپارچه خودرو ۱۴۰۲

به‌تازگی مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو، در مصاحبه با خبرگزاری مهر خبر از بازگشایی این سامانه داده است. به گفته وی در مرحله دوم به 97 درصد از کاربرانی که در سامانه ثبت‌نام کرده بودند، خودرو اختصاص داده شده است و حالا در مرحله سوم قرار است سامانه مجددا در دسترس قرار بگیرد تا 3 درصد باقی‌مانده نیز بتوانند خودرو انتخاب کنند.

او همچنین اعلام کرده که سامانه تنها برای این 3 درصد باقی‌مانده بازخواهد شد و آن‌ها می‌توانند با انتخاب خودروی مدنظر، در نوبت تحویل قرار گیرند. افزون بر این از آنجایی که این 3 درصد پیشتر 100 میلیون تومان را در بانک مسدود کرده بودند، در این مرحله دیگر لازم نیست مجددا مبلغی را در حساب خود بلوکه کنند.

نوبت سوم سامانه یکپارچه خودرو

با توجه به صحبت‌های مدیر سامانه یکپارچه، در مرحله سوم تمامی کاربرانی که از انتخاب خودرو جا مانده‌اند می‌توانند خودروی مدنظر خود را انتخاب کنند. البته به‌استثنا متقاضیان خرید از کرمان خودرو؛ چرا که این شرکت به‌صورت جداگانه برای متقاضیان محصولات خود پیامک ارسال کرده است و کاربران باید مستقیما به سایت کرمان خودرو مراجعه و از 14 تا حداکثر 16 مرداد ثبت‌نام کنند.

آیا مرحله سوم طرح یکپارچه خودرو وجود دارد؟

با توجه به صحبت‌های مدیر سامانه، این مرحله در حقیقت مرحله سوم به‌حساب نمی‌آید و سامانه صرفا برای متقاضیانی که از مرحله دوم جا مانده‌اند بازخواهد شد. با توجه به این موضوع اکنون سوالی که پیش می‌آید این است که مرحله سوم طرح یکپارچه خودرو چه زمانی است؟ نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو مرحله سوم چگونه خواهد بود؟

تقدسی در پاسخ به این سوال گفت: پس از اینکه تکلیف این متقاضیان باقی‌مانده معلوم شد، در مورد برگزاری مرحله سوم تصمیم‌گیری خواهد شد.

همچنین بخوانید :

با توجه به این اظهارنظرها فعلا مشخص نیست که آیا مرحله سوم برگزار می‌شود یا خیر. به همین دلیل نیز فعلا باید برای مشخص شدن قیمت خودروهای مرحله سوم طرح یکپارچه و همچنین زمان برگزاری این مرحله، منتظر اتمام ثبت‌نام 3 درصد باقی‌مانده از مرحله دوم بمانیم. علاوه بر این، به گفته مدیر سامانه یکپارچه خودرو، سایر متقاضیان مرحله دوم نیز می‌توانند پس از تخصیص خودرو به متقاضیان باقی‌مانده، در صورت تمایل خودروی انتخابی خود در مرحله دوم را ویرایش کنند.

سخن پایانی

با توجه به صحبت‌های مدیر سامانه، مرحله سوم طرح یکپارچه خودرو تنها مختص به کاربرانی است که در نوبت دوم و به‌دلیل تکمیل ظرفیت خودروسازان، امکان انتخاب خودرو در سامانه را نداشتند. اگر شما نیز جزو این دسته از کاربران هستید، می‌توانید در شهریور ماه به سامانه مراجعه و خودروی خود را انتخاب کنید. البته هنوز تاریخ دقیق باز شدن سایت اعلام نشده است.

منتخب کاربران