بیوگرافی غلامرضا نیکخواه؛ از کودکی تا رسیدن به شهرت در دنیای سینما


غلامرضا نیکخواه یکی از مشهورترین چهره‌های سینمای ایران است که به نوعی از پیشکسوتان این حرفه محسوب می‌شود. در این مقاله از پلازا قصد داریم تا بیوگرافی غلامرضا نیکخواه را مرور کنیم و زندگی شخص و حرفه‌ای این کمدین محبوب را برای شما عزیزان شرح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

غلامرضا نیکخواه هنرپیشه و کمدین مشهور و محبوب سینمای ایران در تاریخ 1 فروردین 1327 در شهر بوشهر چشم به جهان گشود. وی حرفه بازیگری را با اجرا در تئاترهای مختلف در شهر زادگاهش شروع کرد و سپس وارد تلویزیون شد. حضور او در تلویزیون سبب شد تا بیشتر دیده شود و سرانجام وی در جایگاه امروزی خود در دنیای سینما و بازیگری قرار گرفت. در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به بیوگرافی غلامرضا نیکخواه و حواشی و حقایق پنهان زندگی او بپردازیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی غلامرضا نیکخواه

  • تاریخ تولد: 1 فروردین 1327
  • قد غلامرضا نیکخواه: 175 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: متاهل (شهلا چهلتن)
  • تحصیلات غلامرضا نیکخواه: لیسانس
  • صفحه اینستاگرام غلامرضا نیکخواه: @reza.nikkhah_official
  • فرزندان غلامرضا نیکخواه: یک دختر به نام نیلوفر نیکخواه

زندگی خصوصی غلامرضا نیکخواه

اطلاعات شخصی غلامرضا نیکخواه

غلامرضا نیکخواه یکی از بهترین کمدین‌های حال حاضر سینمای ایران است که اصالتی بوشهری دارد. همانطور که اشاره کردیم غلامرضا نیکخواه در سال 1327 چشم به جهان گشود. جالب است بدانید که وی تنها عضو هنری خانواده خود محسوب می‌شد چرا که پدر و پدربزرگش، هر دو از کارمندان گمرک بوشهر بودند. مادر وی نیز به خانه‌داری مشغول بود. در مورد جوانی رضا نیکخواه باید اشاره کرد که وی در دانشگاه به تحصیل در رشته علوم سیاسی پرداخت. دوران تحصیل وی به روزگار قبل از انقلاب برمی‌گردد. وی پس از اخذ مدرک لیسانس خود در تهران، تصمیم گرفت برخلاف فضای جدی و سرد رشته علوم سیاسی با دنیای سینما و تلویزیون مشغول شود. البته ناگفته نماند که وی از همان دوران کودکی و نوجوانی نیز به زمینه بازیگری علاقه داشت و نقش‌آفرینی او در تئاترهایی که در شهر بوشهر اجرا می‌شد، گواه این موضوع است.

در بیوگرافی غلامرضا نیکخواه باید اشاره کرد که وی پس از گذراندن دوران کودکی و نوجوانی خود در شهر بوشهر، در سال 1350 به منظور پیدا کردن موقعیت کاری بهتر به خرمشهر نقل مکان کرد. پس از دو سال یعنی زمانی که وارد 25 سالگی شده بود برای همیشه به تهران رفت تا به دنبال رویای موفقیت خود در بازیگری باشد. غلامرضا نیکخواه از تئاتر شروع کرد و سپس در یک مجموعه تلویزیونی حضور کوتاهی داشت. همین زمینه‌ساز شهرت وی شد. امروزه آثار متعدد سینمایی و تلویزیونی از این هنرمند توانا بر جای مانده است که در ادامه با یکدیگر به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید :

غلامرضا نیکخواه و همسرش و فرزندش

داستان ازدواج غلامرضا نیکخواه در نوع خود بسیار جالب و خواندنی است. وی بعد از انقلاب با همسر خود، شهلا چهلتن، ازدواج کرد. اما داستان ازدواج غلامرضا نیکخواه با همسرش بیش از 13 سال طول کشید! پدرزن غلامرضا نیکخواه با ازدواج دخترش با او به شدت مخالف بود و این مخالفت به مدت 13 سال به طول انجامید. اما سرانجام با موفقیت غلامرضا نیکخواه در حرفه خود، پدرزن ایشان نیز موافقت خود را با این وصلت اعلام کرد. حاصل این داستان عاشقانه فرزندی به نام نیلوفر است که در مرداد ماه سال 1369 چشم به جهان گشود. گفتنی است که غلامرضا نیکخواه با دخترش رابطه بسیار نزدیکی دارد.

زندگی شغلی غلامرضا نیکخواه

زندگی نامه غلامرضا نیکخواه

غلامرضا نیکخواه امروزه یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین کمدین‌های سینمای ایران است اما جالب است بدانید که شروع کار برای این بازیگر توانای کشورمان آنچنان هم موفقیت‌آمیز نبوده است. وی از 18 سالگی و در دوران دبیرستان، تئاتر را از اجراهای مدرسه شروع کرد. پس از آن شرایط آنچنان که باید بر وفق غلامرضا نیکخواه پیش نرفت و او مجبور شد سالیان طولانی در سایه بماند. در سال 1367 یعنی زمانی که 40 ساله بود موفق شد تا یک نقش کوتاه در مجموعه تلویزیونی بدست آورد. در همان سال 1367 بود که اسماعیل پوررضا از او برای حضور در یک کار مناسبتی کودک و نوجوان دعوت کرد.

به گفته خود غلامرضا نیکخواه در طی همین سال‌ها بود که او با مهران مدیری و علی عمرانی آشنا شد؛ آشنایی‌ای که سبب بیشتر دیده شدن او در صنعت سینما شد. در سال 1371 بود که علی عمرانی از وی دعوت کرد تا در برنامه نوروزی که داریوش کاردان تولید می‌کرد، حضور داشته باشد. در طول این برنامه، نوروز 72، بود که غلامرضا نیکخواه با مهران مدیری آشنا شد.

پس از آن غلامرضا نیکخواه و مهران مدیری در سال 1372 در مجموعه تلویزیونی پرواز 57 با یکدیگر همکاری داشتند و سپس در سال 1376 در سریال جنگ 77 به ایفای نقش پرداخت. در نهایت با بازی در سریال آغوش‌های خالی در سال 1378 بود که وی به شهرت اندکی رسید و در جامعه سینما شناخته شد. غلامرضا نیکخواه در سال 1388 در تله فیلم خواب فروش نیز به ایفای نقش پرداخت. وی سرانجام با بازی در فیلم طهران تهران، ساخته داریوش مهرجویی، اولین تجربه سینمایی خود را بدست آورد.

فیلم های غلامرضا نیکخواه

همانطور که اشاره کردیم غلامرضا نیکخواه خیلی دیر و در سال 1388 با فیلم طهران تهران وارد حوزه فیلم‌های سینمایی شد. پس از آن آثار متعددی از این بازیگر توانا در دنیای سینما بر جای ماند. در این بخش به معرفی فیلم‌های سینمایی غلامرضا نیکخواه می‌پردازیم.

سال تولید نام فیلم کارگردان
1388 خواب‌فروش شهاب عباسی
1388 طهران تهران داریوش مهرجویی
1396 آینه بغل منوچهر هادی
1397 رحمان 1400 منوچهر هادی
1399 فسیل کریم امینی
1401 بخارست سید مسعود اطیابی
1401 قیف محسن امیریوسفی
همچنین بخوانید :

سریال های غلامرضا نیکخواه

سریال‌های بسیار زیادی در بیوگرافی غلامرضا نیکخواه به چشم می‌خورد. همانطور که در بالا اشاره کردیم وی برای اولین بار در یک مجموعه تلویزیونی که از شبکه 2 پخش می‌شد، حضور کوتاهی داشت و همین موضوع سبب آشنایی او با اشخاصی همچون مهران مدیری شد. در این بخش به معرفی تک‌تک سریال‌های غلامرضا نیکخواه از شروع حرفه خود تا به امروز می‌پردازیم.

سال تولید نام سریال کارگردان
1372 نوروز 72 داریوش کاردان-مهرداد خسروی
1372 پرواز 57 مهران مدیری
1376 جنگ 77 مهران مدیری
1378 آغوش‌های خالی وحید نیک‌خواه آزاد
1379 به همین سادگی حامد عنقا-مهری ظریفی
1380 زیر آسمان شهر 2 مهران غفوریان
1381 زیر آسمان شهر 3 مهران غفوریان
1386 آرزوهای شیرین سید وحید حسینی
1386 مرد هزارچهره مهران مدیری
1387 بزنگاه رضا عطاران
1388 مرد دوهزار چهره مهران مدیری
1389 راه در رو سعید آقاخانی
1390 نقطه سر خط سعید آقاخانی
1392 روزهای بد، به در سعید آقاخانی
1394 در حاشیه مهران مدیری
1394 آقا و خانم سنگی شاهد احمدلو
1395 قرعه برزو نیک‌نژاد
1396 پنچری برزو نیک‌نژاد
1397 راه و بیراه داود بیدل
1398 دنگ و فنگ روزگار جواد مزدآبادی
1398 میانبر 1 یزدان فتوحی
1399 میانبر 2 یزدان فتوحی
1399 چای نت آرش تیمورنژاد
1400 دورهمی مهران مدیری

آثار شبکه نمایش خانگی غلامر‌ضا نیکخواه

غلامرضا نیکخواه بارها طی مصاحبه‌هایش به علاقه زیادی که نسبت به شبکه نمایش خانگی دارد، صحبت کرده است. وی تاکید دارد که شبکه نمایش خانگی آزادی بیشتری نسبت به تلویزیون دارد و این موضوع نقطه قوت شبکه نمایش خانگی است. غلامرضا نیکخواه در مصاحبه‌های خود بارها اشاره کرده است که تلویزیون نیز باید انعطاف بیشتری از خود نشان دهد و با دیدی باز به موضوع سانسور نگاه کند. در این بخش به معرفی آثار غلامرضا نیکخواه در شبکه نمایش خانگی می‌پردازیم.

سال تولید نام سریال کارگردان
1389 کت تنگ آرمین حشمتی-آبتین حشمتی
1389-1390 قهوه تلخ مهران مدیری
1390 چشماتو نبند مجتبی چراغعلی
1391 ویلای من مهران مدیری
1392 شوخی کردم مهران مدیری
1394 عطسه مهران مدیری
1400 نیسان آبی منوچهر هادی
1400 جیران حسن فتحی
1400 ساخت ایران 3 بهمن گودرزی
1400-1401 جوکر احسان علیخانی
1401 آفتاب‌پرست برزو نیک‌نژاد
1401 ارتش سری سعید ابوطالب
1402 سیاه‌چاله حسین نمازی

غلامرضا نیکخواه و موسیقی

غلامرضا نیکخواه علاوه بر علاقه‌ای که به حرفه بازیگری و دنیای سینما دارد، موسیقی را نیز به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که غلامرضا نیکخواه بیش از 18 سال است که ساز ویولن می‌نوازد و جدیداً نیز به نواختن ساز سه تار مشغول شده است. وی بارها و بارها از علاقه خود نسبت به دنیای موسیقی و آواز سخن گفته است. علاقه‌ای که سرانجام منجر به خوانندگی او در یکی از آخرین آثارش در شبکه نمایش خانگی، جوکر، شد.

همچنین بخوانید :

جوایز و افتخارات غلامرضا نیکخواه

فیلم های غلامرضا نیکخواه

غلامرضا نیکخواه یکی از محبوب‌ترین چهره‌های کمدی سینمای ایران است که تا به امروز در آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری به ایفای نقش پرداخته است. این هنرمند پیشکسوت سینمای ایران علیرغم جایگاه خاصی که در میان بینندگان و منتقدان دنیای سینما دارد، تا به کنون موفق به دریافت جایزه معتبری در این حوزه نشده است که به نظر ما شایستگی این مهم را به خوبی داشته است! اما باید اشاره کرد که این کمدین و بازیگر توانای کشورمان هنوز نیز به صورت جدی و پررنگ در حوزه سینما فعال است و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک جوایز و افتخارات گوناگونی به بیوگرافی غلامرضا نیکخواه اضافه شود.

همچنین بخوانید :

شایعات و حواشی غلامرضا نیکخواه

غلامرضا نیکخواه نیز همانند سایر چهره‌های مشهور دنیای سینما و تلویزیون همواره حواشی و شایعاتی را در پیرامون خود دارد. یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حاشیه‌هایی که گریبان‌گیر غلامرضا نیکخواه نیز شد، حواشی مربوط به سریال بزنگاه، ساخته رضا عطاران، بود. سریال بزنگاه یکی از محبوب‌ترین و خنده‌دارترین سریال‌های کمدی روزگار خود بود که در بطن لحظات خنده‌دار خود، زندگی جامعه متوسط و فقیر جامعه را به تصویر کشیده بود. همین موضوع سبب شد تا برخی از افراد با نفوذ و رسانه‌ای مخالفت خود را با آن اعلام کنند؛ مخالفتی که در نهایت منجر به خداحافظی رضا عطاران از تلویزیون شد. این موضوع در نهایت گریبان‌گیر غلامرضا نیکخواه نیز شد. حاشیه‌هایی بی‌خود و بی‌ارزش که باعث شد بازی و نقش‌آفرینی درخشان غلامرضا نیکخواه در این سریال نیز آنچنان که باید و شاید، به چشم نیاید.

اما در کل غلامرضا نیکخواه یکی از کم حاشیه‌ترین سلبریتی‌های این روزگار است که تمام تمرکز خود را به سوی حرفه‌اش معطوف کرده است. این کمدین محبوب و توانا تا به امروز درگیر حواشی و شایعاتی نشده است که به حرفه و اعتبار او ضربه بزند.

همچنین بخوانید :

حقایق پنهان غلامرضا نیکخواه

بیوگرافی غلامرضا نیکخواه

غلامرضا نیکخواه نیز همانند سایر انسان‌ها و چهره‌های مشهور حقایق پنهانی در زندگی خود دارد که برخی از آن‌ها رسانه‌ای شده است. جالب است بدانید که غلامرضا نیکخواه در ابتدای ورود به دنیای بازیگری و سینما درآمد آنچنانی نداشت. وی پس از سال‌ها و زمانی که در برنامه مناسبتی نوروز 72 حضور داشت، تنها برای چند ماه 20 هزار تومان حقوق می‌گرفت. حقوقی که به گفته خود او در آن روزگار پول زیادی نبود و حتی کفاف خرج‌های روزمره زندگی را نمی‌داد.

به همین خاطر غلامرضا نیکخواه مجبور شد برای مدتی به شغل اول خود یعنی بازرگانی برگردد و برای مدتی همچون پدر و پدربزرگش در گمرک کشور مشغول به کار شود. به گفته خود او، پس از مدتی فعالیت در گمرک، بالاخره دخل و خرج وی متناسب با یکدیگر شد. پس از آن که دیگر از لحاظ مالی مشکل زیادی نداشت، تصمیم بر این گرفت که به دنیای بازیگری برگردد؛ تصمیمی درست که او را اکنون به اوج قله در این حرفه رسانده است!

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

حقایق پنهان غلامرضا نیکخواه

در این مقاله از پلازا به زندگی نامه غلامرضا نیکخواه پرداختیم. سپس به بررسی تمام آثار تلویزیونی، سینمایی و تئاترهای غلامرضا نیکخواه پرداختیم. در نهایت به اطلاعات شخصی غلامرضا نیکخواه، حواشی زندگی و حقایق پنهان او اشاره کردیم. سپس به بسیاری از سوالات رایج شما مانند غلامرضا نیکخواه اصالتاً اهل کجاست؟ پاسخ دادیم. امیدواریم که بیوگرافی غلامرضا نیکخواه، برای شما عزیزان مفید بوده باشد. ممنون که در طول مقاله با ما همراه بودید. لطفاً نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران