بیوگرافی سعید ابوطالب؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


سعید ابوطالب کارگردان سینما و تلویزیون ایرانی است که از مهم‌ترین آثار او می‌توان به برنامه‌های مسابقه 77 ساعت، شام ایرانی، شب‌های مافیا و ارتش سری اشاره کرد. در این مقاله از وب‌سایت پلازا به بیوگرافی سعید ابوطالب؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این کارگردان می‌پردازیم.

سعید ابوطالب فیلم‌ساز، مستندساز و سیاست‌مدار ایرانی و از اصولگرایان مستقل است. او مدتی به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس هفتم شورای اسلامی فعالیت داشته است. در حال حاضر ابوطالب به عنوان کارگردان به ساخت برنامه‌های موفقی چون شب های مافیا و… اشتغال دارد. او پس از حمله آمریکا به عراق تحت عنوان مدیر گروه فیلمبرداری به این کشور سفر داشت. وی به همراه یکی دیگر از اعضای این گروه، توسط نیروهای امریکایی بازداشت گردید و پس از چهار ماه آزاد شد و به ایران بازگشت. همچنین ابوطالب به عنوان چهره فرهنگی اصولگرا شناخته می‌شود و مدتی در مجلس عضویت کمیسیون فرهنگی را به عهده داشت. در این مقاله از وب‌سایت پلازا به بیوگرافی سعید ابوطالب می‌پردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

همچنین بخوانید :

اطلاعات سعید ابوطالب

  • نام و نام خانوادگی: سعید ابوطالب
  • تاریخ تولد سعید ابوطالب: 3 آذر ماه 1348
  • محل تولد سعید ابوطالب: تهران
  • سال‌های فعالیت سعید ابوطالب در مجلس: دوره هفتم مجلس شورای اسلامی
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • پیج اینستاگرام سعید ابوطالب: @saeid_aboutaleb

زندگی خصوصی سعید ابوطالب

در این بخش از بیوگرافی سعید ابوطالب با زندگی این کارگردان از زمان تولد تا ازدواج و روابط او همراه شما هستیم‌.

زندگی خصوصی سعید ابوطالب

آقای ابوطالب در سومین روز از ماه مرداد سال 1348 و در دل فصل زیبای پاییز این سال در بهار تهران به دنیا آمد. وی تمام 12 سال تحصیل را در علوی درس خواند و به‌صورت همزمان در مدسه حاج‌آقا مجتهدی دوره طلبگی را گذراند. وی از دوران مدرسه به فیلمسازی علاقه داشت و در آن زمان با یک دوربین سوپر هشت از در و دیوار فیلم می‌گرفت. در سال 1364 وقتی که 16 سال سن داشت به جبهه رفت. 6 ماه پس از قبول کردن صلح هم‌چنان جنگ در مناطق جریان داشت و او در آنجا به عنوان عضوی کارآمد فعالیت داشت. ابوطالب چهار سالی در جبهه بود و پس از دو بار مجروح شدن هم چند بار دیگر به آنجا مراجعه کرد.

سعید ابوطالب پس از بازگشت از جبهه دیپلم ادبیات و ریاضی خود را گرفت و در مقطع کارشناسی رشته شیمی دانشگاه تهران پذیرفته شد. او به‌طور همزمان در دوران دانشگاه، طلبگی را هم ادامه داد. علاوه بر این همان زمان نیز سینما را در مرکز آموزش فیلمسازی که الآن موزه سینما شده، آغاز کرد. ابوطالب دوره فیلمنامه‌نویسی را هم در حوزه هنری گذارنده است و پس از آن، دوره تهیه‌کنندگی را آموزش دید. او در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی تحصیلاتش را ادامه داد. ابوطالب چند سال پیش هم مشغول تحصیل در مقطع دکترای جامعه‌شناسی بود، که هنوز به اتمام نرساند.

همچنین بخوانید :

زندگی شغلی سعید ابوطالب

سعید ابوطالب در سال 1375 برای تلویزیون به فیلمسازی مشغول شد. او اولین اثری که ساخت یک فیلم مستندی درباره شهید تندگویان تحت عنوان واژه‌ای به نام استقامت بود. وی در همین مقطع زمانی دو سال به عنوان روزنامه‌نگاری برای روزنامه جمهوری اسلامی فعالیت داشت که بعدها دیگر به این کار ادامه نداد و دوباره به مستندسازی روی آورد. ابوطالب در طول چهار سالی که نماینده مردم تهران در مجلس هفتم شورای اسلامی بود، تمام کارهایش را کنار گذاشت و فقط در این امر به فعالیت مشغول بود.

به‌طور کلی او در ایام پایانی مجلس فیلمی به نام پارلمان ایرانی برای پرس‌تی‌وی ساخت. هم‌چنین در این ایام یک فیلم کوتاه تحت اقلیت و اکثریت را کارگردانی کرد که هیچ‌وقت مجوز پخش نگرفت.

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد ابوطالب در زمان جنگ آمریکا با عراق تحت عنوان مدیر گروه فیلمبرداری به این کشور اعزام شد. ولی طولی نکشید که توسطه نیروهای آمریکایی به اسارت گرفته شد. بعدها براساس خاطرات و تجاربی که در دوران اسارت خود داشت، کتابی تحت عنوان هی‌یو را به رشته تحریر درآورد.

همچنین بخوانید :

فیلم های سعید ابوطالب

او در حوزه فیلمسازی فعالیت هایی داشته که در ادامه به معرفی این آثار می‌پردازیم.

سال نام اثر سمت
1387 فیلم مستند تنفس،9/7 کارگردان
1387 فیلم کوتاه اقليت و اكثريت کارگردان و تهیه کننده
1387 مستند پارلمان ايرانی کارگردان
1388 مستند رقص فقر کارگردان و تهیه کننده

بیوگرافی سعید ابوطالب

سریال های سعید ابوطالب

در بیوگرافی سعید ابوطالب می‌خوانیم که عمده فعالیت‌های سعید ابوطالب به مجموعه نمایش خانگی اختصاص یافته است. او در سال 1397 یک رئالیتی شو به نام دستم را بگیر را برای تلویزیون ساخت که کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت. رئالیتی شو دستم را بگیر برای شبکه افق در روزهای زوج شب‌ها ساعت 21 از شبکه افق پخش می‌شد. علاوه بر این او در سال 1400 مسابقه 77 ساعت را ساخت در شبکه آموزش سیما پخش شده است.

سال نام برنامه سمت
1391 سرزمین دانایی نویسنده – کارگردان- سازنده
1397 رئالیتی شو دستم را بگیر کارگردان و تهیه کننده
1398 مسابقه مستند هفت شهر عشق کارگردان
1400 مسابقه 77 ساعت کارگردان

مسابقه تلویزیونی 77 با محوریت دانشجویان رشته‌های مهندسی و ترویج و توسعه مهارت‌های بین المللی فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شد. کاوه خداشناس و شهرزاد کمال زاده به عنوان مجری در این مسابقه تلویزیونی حضور داشتند. از داوران مسابقه تلویزیونی 77 می‌توان به بازیگران چون رامتین خداپناهی، ارسلان قاسمی و سپند امیرسلیمانی اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

سعید ابوطالب در شبکه نمایش خانگی

ابوطالب در عرصه نمایش خانگی تا کنون آثاری پرمخاطب را ساخته که با استقبال بی‌نظیر مخاطبان این حوزه قرار گرفته است. از آثار شاخص سعید ابوطالب می‌توان به رئالیتی شو شب‌های مافیا با اجرای محمدرضا علیمردانی و کامبیز دیرباز اشاره کرد. از بازیگرانی که در رئالیتی شو شب‌های مافیا به عنوان شرکت‌کننده دعوت شدند می‌توان به حامد آهنگی، مجید واشقانی، کامبیز دیرباز، پژمان بازغی، مهران غفوریان، ترلان پروانه، نسیم ادبی، علیرضا طلیسچی و دیگر چهر‌ه‌های سرشناس عرصه ورزش، موسیقی و سینما اشاره کرد.

بعدها به‌دلیل استقبال زیاد از این برنامه ابوطالب در ادامه رئالیتی شو ارتش سری و شو ضد با اجرای مجید واشقانی را ساخت.

سعید ابوطالب در شبکه نمایش خانگی

سال نام برنامه سمت
1391 مجموعه‌ ویدئویی رالی 1 (کاگردان آرش معیریان) نویسنده
1391 مجموعه‌ ویدئویی رالی 2 (کاگردان آرش معیریان) نویسنده- تهیه کننده
1398 مجموعه‌ ویدئویی شام ایرانی فصل 7 و 9 کارگردان
1399 رئالیتی شو شب‌های مافیا کارگردان و تهیه کننده
1399 رئالیتی شو شب‌های مافیا 2 کارگردان و تهیه کننده
1400 رئالیتی شو شب‌های مافیا 3 کارگردان و تهیه کننده
1400 رئالیتی شو شب‌های مافیا 4 کارگردان و تهیه کننده
1401 رئالیتی شو ارتش سری کارگردان و تهیه کننده
1401 رئالیتی شو پدرخوانده فصل اول کارگردان و تهیه کننده
1402 رئالیتی شو پدرخوانده فصل دوم کارگردان و تهیه کننده
1402 رئالیتی شو ضد کارگردان و تهیه کننده

بیوگرافی سعید ابوطالب

شاید شما مایلید بدانید که تئاترهای سعید ابوطالب کدام کارها هستند؟ در پاسخ به این سوال باید اذعان نماییم که او تا کنون در تئاتر هیچ فعالیت نداشته است.

همچنین بخوانید :

جوایز و افتخارات سعید ابوطالب

این برنامه‌ساز موفق رسانه تا کنون جایزه‌ای در این حوزه کاندید یا برنده نشده است. ولی بدون شک سعید ابوطالب با آثار رئالیتی شو پر مخاطبی در شبکه نمایش خانگی ساخته، ثابت کرده که در این کار جزو بهترین‌ها به‌شمار می‌رود.

همچنین بخوانید :

شایعات حواشی سعید ابوطالب

به‌طور کلی امروزه در حوزه رسانه ایران و جهان همواره برنامه‌سازان و چهره‌های مشهور با حواشی‌ مختلفی روبه‌رو هستند. در این بین کارگردانی مثل سعید ابوطالب هم از این قاعده مستثنی نیست.

از داغ‌ترین حواشی درباره سعید ابوطالب می‌توان به اظهارات جنجالی حامد آهنگی درباره تقلب برخی از شرکت‌کنندگان شب‌های مافیا اشاره کرد که در پی آن شایعاتی عجیب در فضای مجازی و رسانه‌های زرد مطرح شد. البته خود سعید ابوطالب درباره تقلب در این برنامه اظهار بی اطلاعی کرد و تعهد داد تا در ساخت برنامه‌های بعدی کوچکترین امکانی برای تقلب شرکت‌کنندگان وجود نداشته باشد.

از دیگر حواشی دریاره این کارگردان ساخت فیلم کوتاه اقليت و اكثريت در دوران نمایندگی مجلس بود. او پس از ساخت این این مستند با واکنش تندی از سوی برخی از نمایندگان مجلس روبرو شد.

همچنین بخوانید :

در ادامه با عکسی از سعید ابوطالب در پشت صحنه مجموعه شام ایرانی این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

حقایق پنهان سعید ابوطالب

کلام آخر

در این مقاله به زندگی نامه سعید ابوطالب، کارنامه هنری و حواشی این برنامه ساز موفق رسانه تصویر پرداختیم. او تا کنون از کارنامه درخشانی در ساخت برنامه‌های پر مخاطب برخوردار بوده است. بدون شک ابوطالب یکی از چهره‌های تاثیرگذار در ساخت رئالیتی شو خصوصاً در حوزه شبکه نمایش خانگی به شمار می‌رود.

امید است مقاله بیوگرافی سعید ابوطالب برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را درباره این برنامه ساز موفق تلویزیون و شبکه نمایش خانگی با ما در وب‌سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران