دستاورد بزرگ تل‌ماسه ۲ در گیشه جهانی


تل‌ماسه قسمت دوم، ساخته دنی ویلنوو، با رسیدن به درآمدی بیش از ۴۹۴.۷ میلیون دلار در سطح جهانی، نزدیک به رکورد ۵۰۰ میلیون دلاری است. این فیلم که در آمریکای شمالی ۲۰۸ میلیون دلار و در سطح بین‌المللی ۲۸۹.۴ میلیون دلار فروش داشته، انتظار می‌رود تا روز دوشنبه این رکورد را بشکند. این موفقیت در حالی است که هنوز در اوایل سال ۲۰۲۴ هستیم و تل‌ماسه ۲ در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم داخلی و جهانی سال به شمار می‌آید.

فیلم در ده روز اول نمایش خود، درآمد داخلی نسخه اول تل‌ماسه را که ۱۰۸ میلیون دلار بود، پشت سر گذاشت. لازم به ذکر است که فیلم اول با چالش‌هایی به دلیل انتشار همزمان در سینماها و بر روی پلتفرم HBO Max روبرو بود، که فروش بلیت‌های آن را کاهش داد. با این حال، قسمت دوم موفق به پشت سر گذاشتن درآمد کلی نسخه اول که ۴۳۳ میلیون دلار بود، شده است.

بیشترین فروش خارج از آمریکا و کانادا در کشورهایی چون چین (۳۶ میلیون دلار)، بریتانیا (۳۲.۸ میلیون دلار)، آلمان (۲۵ میلیون دلار)، فرانسه (۲۴.۹ میلیون دلار) و استرالیا (۱۵.۶ میلیون دلار) به ثبت رسیده است.

علاوه بر این، تل‌ماسه ۲ با استقبال گرم علاقه‌مندان و فروش قابل توجه در سینماهای فرمت برتر، توانسته فروش خود را افزایش دهد و فقط از طریق صفحه‌های ایمکس، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند. این فیلم که با هزینه‌ای ۱۹۰ میلیون دلاری ساخته و حدود ۱۰۰ میلیون دلار دیگر برای تبلیغات جهانی هزینه شده، توانسته است با قدرت خود را در گیشه حفظ کند

منتخب کاربران



منبع