معرفی سریال ایرلندی مثلث ناپدید شده


سریال مثلث ناپدید شده (The Vanishing Triangle) یک مینی‌سریال ایرلندی در ژانر جنایی و رمزآلود است که داستانی برمبنای حوادث واقعی را به تصویر کشیده است.

اگر اهل تماشای سریال هستید، این بار برای شما یک پیشنهاد ناب از صنعت فیلم و سریال کشور ایرلند داریم. سریال مثلث ناپدید شده (The Vanishing Triangle) یک مینی‌سریال جدید ایرلندی است. این اثر کاری از ایوان کاوانا (Ivan Kavanagh) به کارگردانی (Imogen Murphy) و محصول مشترک کشورهای ایرلند، آمریکا و انگلستان است. ژانر سریال The Vanishing Triangle درام، مهیج، جنایی و رازآلود است. فصل اول سریال مثلث ناپدید شده شامل 6 قسمت است و سریال با یک فصل به پایان می‌رسد. این کار زیبا به زبان انگلیسی اواخر سال 2023 توسط چند شبکه مختلف منتشر شد.

در این مقاله از پلازا قصد داریم با معرفی سریال The Vanishing Triangle 2023 در کنار شما باشیم و جزئیات آن نظیر داستان، بازیگران و نظرات منتقدین را با هم مرور کنیم. اگر به تماشای سریال‌های جدید علاقمندید، پیشنهاد ما مقاله بهترین سریال‌های سال 2024 است.

فهرست مطالب

زمان پخش سریال مثلث ناپدید شده

بررسی سریال مثلث ناپدید شده معرفی سریال The Vanishing Triangle 2023

فیلمبرداری سریال The Vanishing Triangle در اکتبر 2022 در شهر بری، ایرلند، انجام شد. این مینی‌سریال جذاب یک فصل دارد و تعداد قسمت های سریال مثلث ناپدید شده در فصل اول شامل 6 قسمت است. شبکه SundanceNow در آمریکا، شبکه Virgin Media One در ایرلند و شبکه Acorn TV در انگلستان مسئول انتشار سریال در این کشورها بودند و آن را در 26 اکتبر 2023 (4 آبان 1402) منتشر کردند. این سریال در استرالیا توسط شبکه SBS و در تاریخ 7 مارس 2024 (17 اسفند 1402) منتشر شد.

در جدول زیر تاریخ پخش و نمرات سریال مثلث ناپدید شده را مشاهده می‌کنید.

قسمت تاریخ انتشار نمره IMDb
1 4 آبان 1402 7.3
2 4 آبان 1402 7.3
3 11 آبان 1402 7.1
4 18 آبان 1402 7.2
5 25 آبان 1402 7.4
6 2 آذر 1402 5.1

خلاصه سریال The Vanishing Triangle

در این مینی‌سریال جنایی با روزنامه‌نگاری به نام لیزا والاس همراه می‌شویم. وقتی مقاله لیزا درباره قتل مادرش، به ناپدید شدن امی رینولدز مرتبط می‌شود، او تصمیم می‌گیرد برای پیدا کردن قاتل با کارآگاه دیوید برکلی همکاری کند. لیزا حدس و گمان‌هایی درباره مردی که 20 سال قبل مادرش را به قتل رسانده دارد، و اکنون در پی یافتن او و سرنخ‌های لازم است.

همچنین بخوانید :

داستان سریال مثلث ناپدید شده تا حدودی براساس واقعیت است. عبارت “مثلث ناپدید شدن” اصطلاحی است که رسانه‌های ایرلندی برای اشاره به ناپدید شدن زنان، از اواخر دهه 1980 تا 1990، از آن استفاده می‌کنند. سن همه این زنان از نوجوان تا 30 سالگی متغیر بود. آنها به طور غیرقابل توضیح و ناگهانی ناپدید شدند و هیچگاه سرنخ یا مدرکی دال بر مکان آنها، و یا حتی جسد آنان پیدا نشد. این مثلث در قسمت شرقی جزیره، تقریبا در مرزهای لینستر و 80 مایلی خارج از دوبلین قرار دارد. در این پرونده 13 زن ناپدید شدند که سرنوشت 10 تن از آنان هیچگاه مشخص نشد. جسد 3 زن دیگر پیدا شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پرونده می‌توانید به مقاله Ireland’s Vanishing Triangle مراجعه کنید.

بازیگران سریال مثلث ناپدید شده

در سپتامبر 2022 اعلام شد که آلن لیچ و ایندیا مولن به عنوان بازیگران اصلی در سریال حضور دارند. در ادامه با بازیگران مینی‌سریال The Vanishing Triangle آشنا می‌شویم.

ایندیا مولن در نقش لیزا والاس

هنرپیشه های سریال مثلث ناپدید شده نقد سریال The Vanishing Triangle

ایندیا مولن (India Mullen) بازیگر ایرلندی متولد 8 نوامبر 1993 (17 آبان 1372)، در سندیکاو (حومه دوبلین) است. مادرش پرستار و پدرش معمار است و 3 خواهر و برادر دارد. او در دوران کودکی در کلاس‌های نمایش در مدرسه ملی هنرهای نمایشی شرکت می‌کرد. ایندیا در سال 2014 از مدرسه بازیگری Gaiety School of Acting فارغ‌التحصیل شد. پس از آن با حضور در یک قسمت از سریال Damo and Ivor در سال 2014 قدم به تلویزیون گذاشت. سال بعد نقش اصلی سریال Red Rock (2015-17) را برعهده داشت که سبب شناخته شدن وی شد. ایندیا در چندین سریال و تئاتر حضور داشته و بیش از هرچیز او را با نقش پگی در سریال Normal People (2020) و نقش سامانتا در سریال Brassic (2021) می‌شناسند.

آلن لیچ در نقش دیوید برکلی

داستان سریال مثلث ناپدید شده خلاصه سریال The Vanishing Triangle

آلن لیچ (Alan Leech) بازیگر ایرلندی متولد 18 می 1981 (28 ردیبهشت 1360) است. او در 11 سالگی در نمایش مدرسه با نام جادوگر شهر اُز بازی کرد و از همان زمان به بازیگری علاقمند شد. وی در سال 1998 با حضور در نمایش A Streetcar Named Desire قدم به عرصه بازیگری گذاشت. در سال 2003 برای اولین بار نقش اصلی را به او سپردند و ایفاگر نقش وینسنت در فیلم Cowboy & Angels شد. آلن برای بازی در نقش مو چارا در فیلم Man About Dog نامزد جایزه فیلم و تلویزیون ایرلند شد. او امروزه برای بازی در نقش تام برنسون در سریال Downtown Abbey (2010-15)، نقش پل پرنتر در فیلم Bohemian Rhapsody (2018) و نقش مارکوس در سریال Rome (2007) می‌شناسند.

همچنین بخوانید :

دربله کروتی در نقش باربارا آدامز

تعداد قسمت های سریال مثلث ناپدید شده ژانر سریال The Vanishing Triangle

دربله کروتی (Derbhle Crotty)، بازیگر ایرلندی، متولد سال 1968 (1346 یا 1347) در کانتی کاوان است. او دانش‌آموخته رشته حقوق در دانشگاه دوبلین است، از اواخر دهه 1980 به بازیگری علاقمند شد و سپس چند دوره آموزشی را در ترینیتی کالج دوبلین گذراند. او امروزه به طور اختصاصی در لندن و در نمایش‌های تئاتر ملی و تئاتر RSC بازی می‌کند. دربله در سال 2008 برای بازی در نمایش Three Sisters، و در سال 2015 برای بازی در نمایش Druid Shakespeare نامزد جایزه بهترین بازیگر زن در جوایز تئاتر آیریش تایمز شد.

استوارت دون در نقش کریس والاس

سریال مثلث ناپدید شده سریال The Vanishing Triangle

استوارت دون (Stuart Dunne) بازیگر و هنرمند ایرلندی، متولد سال 1957 (سال 1335 یا 1336) در دوبلین است. او 9 خواهر و 2 برادر دارد و به مدت 5 سال در تئاتر فوکوس، تحت نظر دیردر اوکانل آموزش بازیگری دید. وی امروزه برای نقش‌آفرینی در سریال Fair City، که پخش آن از سال 1989 آغاز شده و همچنان ادامه دارد، شناخته می‌شود. او در این سریال نقش بیلی میهان را دارد، نقشی که برای و جایزه بهترین بازیگر مرد جوایز فیلم و سریال ایرلند را به ارمغان آورد.

همچنین بخوانید :

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های سریال مثلث ناپدید شده را با هم می‌خوانیم:

  • آرون موناگان (Aaron Monaghan) در نقش گرت برنان
  • لائز سوینی (Laoise Sweeney) در نقش سوزان رینولدز
  • فیلیپ اوسالیوان (Philip O’Sullivan) در نقش دی.سی.اس. جیل
  • گرین گود (Gráinne Good) در نقش امی رینولدز
  • برایان مور (Brian Moore) در نقش مارک بولگر
  • جانا محیدن (Jana Mohieden) در نقش مندی کلارک
  • آدام جان ریچاردسون (Adam John Richardson) در نقش تامی استفنر
  • استفان هوگان (Stephen Hogan) در نقش گر گوف

نقد سریال The Vanishing Triangle

سریال مثلث ناپدید شده در واقع کاری از استودیو  Park Films و آژانس Screen Ireland است. این سریال توسط ایوان کاوانا، با نویسندگی سالی تاچل (Sally Tatchell) و ریچل آنتونی (Rachel Anthony) ساخته شده است. تا به الان بینندگان استقبال نسبتا خوبی از سریال داشته و در وبسایت IMDb امتیاز 6.3 از 10 را به آن داده‌اند. نقدهای منتقدین نیز نسبتا خوب بوده است. در ادامه نگاهی اجمالی به نقدهای نوشته شده برای سریال مثلث ناپدید شده داریم.

نمرات سریال مثلث ناپدید شده فصل اول سریال مثلث ناپدید شده

The Spool/ تیم استیونز:

مولن و لیچ بازی‌هایی را ارائه می‌دهند که سبب می‌شود بازیگری آسان به نظر برسد. آنها به خوبی درون شخصیت‌ها می‌لغزند. در یک گروه بازیگری پر از نقش‌های فرعی قوی نیز فیلیپ اوسالیون، به عنوان چهره‌ای که نماد پوسیدگی و محدودیت‌های گارد قدیمی است، شایسته تحسین ویژه است. بازی او نشان می‌دهد که چنین افرادی چقدر می‌توانند خطرناک باشند و چقدر مقاومت در برابر آنها ضعیف است. یک پایان ضعیف، یک پایان ضعیف است اما این سریال به قدری خوب عمل کرده که که می‌‎توان از نوشتن درباره پایان آن صرف‌نظر کرد.

Irish Independent/ پت استیسی:

ما به دیدن درام‌های جنایی ایرلندی عادت کرده‌ایم و اگر سریال مثلث ناپدید شده جدیدترین اثر در این خط طولانی سریع بود، بدون توجه زیادی از نگاه‌ها دور می‌شد. اما نحوه بهره‌برداری آن از تروما و تراژدی زندگی واقعی که در خدمت یک تریلر با احساسات پوچ و ساختگی و پر از شخصیت‌های تک‌‌بعدی است، طعمی عمیقا ناخوشایند بر جای می‌گذارد.

همچنین بخوانید :

Acinetvreview/ جمعی از نویسندگان:

“معمای حل‌نشده” نقش برجسته‌ای در قلمرو درام‌های جنایی جذاب دارد و تجربه‌ای شوکه‌کننده را ارائه می‌دهد که سبب می‌شود مخاطبین روی لبه صندلی‌های خود بنشینند. مجموعه تلویزیونی شش قسمتی جذاب ایرلندی، که توسط ایوان کاوانا بااستعداد ساخته شده است، با نمایشی ماهرانه از وقایع مرموز دهه 1990 که از آن به عنوان “مثلث ناپدید شدن” یاد می‎شود، از مرزهای درام‌های جنایی متعارف فراتر می‌رود.

Commonsensemedia/ ملیسا کاماکو:

این سریال مهیج اما حساس، داستانی پر از تعلیق ارائه می‌دهد، اما بدون سوءاستفاده از قربانبان واقعی جنایت موفق به انجام این کار می‌شود. .. سریال مثلث ناپدید شدن در مجموع یک فیلم مهیج به خوبی تولید شده است که ارزش دیدن دارد. با این حال، ممکن است کمی طول بکشد تا اثرات داستان وحشتناک پشت آن از بین برود.

زمان پخش سریال مثلث ناپدید شده بازیگران سریال مثلث ناپدید شده

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا به بررسی سریال مثلث ناپدید شده پرداختیم. همراه هم داستان سریال را خواندیم، درباره بازیگران آن دانستیم و نگاهی به نقدهای آن داشتیم. نظر شما درباره این سریال جنایی مهیج چیست؟ در مجموع از طرفداران آثار ایرلندی هستید؟ نظرات خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران



منبع