معرفی فیلم هندی مبارز (Yodha)


فیلم هندی مبارز (Yodha) یک فیلم جدید 2024 در ژانر اکشن و مهیج، با بازی سیدرات مالهوترا است که داستان یک هواپیماربایی مشکوک را به تصویر کشیده است.

طرفداران آثار اکشن بشتابید! سینمای هند با یک فیلم اکشن دیگر آمده تا بار دیگر نگاه‌ها را به خود خیره کند. فیلم هندی مبارز (Yodha) یکی از جدیدترین آثار بالیوود است که در سال 2024 اکران شد. کارگردانان این فیلم ساگار آمبره (Sagar Ambre) و پوشکار اوجا (Pushkar Ojha) هستند. هیرو یاش جوهر (Hiroo Yash Johar)، کاران جوهر (Karan Johar) و آپوروا مهتا (Apoorva Mehta) تحت عنوان شرکت Dharma Productions، تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده داشته‌اند. ژانر فیلم سینمایی مبارز مهیج، اکشن و درام است و داستان یک هواپیماربایی را روایت می‌کند. در ابتدا تاریخ اکران فیلم هندی مبارز جولای 2023 اعلام شده بود، اما درنهایت فیلم با اندکی تاخیر در 15 مارس 2024 (25 اسفند 1402) به روی پرده سینماها رفت.

در این مقاله از مجموعه مقالات بررسی فیلم و سریال در پلازا، قصد داریم به بررسی فیلم Yodha 2024 بپردازیم. داستان فیلم را بخوانیم، با بازیگران آن آشنا شویم و درنهایت نگاهی به نمرات فیلم و نظرات منتقدین بیندازیم. اگر به آثار این ژانر علاقمندید، مقاله بهترین فیلم‌های هندی اکشن را از دست ندهید.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم سینمایی مبارز هندی

بررسی فیلم Yodha 2024 معرفی فیلم هندی مبارز

داستان فیلم هندی مبارز درباره یک هواپیماربایی مرموز است. پس از ناکامی در ایمن‌سازی یک هواپیما، با ربوده شدن آن و متحمل شدن یک هزینه هنگفت، سیستم تصمیم می‌گیرد افسر فرمانده آرون کاتال، که یک نیروی نخبه در گروه ضربت یودا است، را در این راه قربانی کند. در نتیجه آرون یونیفرم، خانواده، شغل و دوستانش را از دست می‌دهد.

سال‌ها بعد هواپیمای دیگری ربوده می‌شود. تحقیقات آغاز می‌شود و به طرز شوکه‌کننده‌ای آرون نیز در همین هواپیما است. همه شواهد دال بر این واقعیت است که آرون قصد انتقام از سیستمی را دارد که همه چیزش را نابود کرد. اما آیا واقعا اینگونه است؟ آرون یک خیانتکار است یا همان میهن‌پرستی که همیشه پدرش آرزو داشت؟ جواب همه این سوالات را در فیلم اکشن و مهیج مبارز می‌یابید.

بازیگران فیلم هندی مبارز

فیلمبرداری فیلم Warrior در 27 نوامبر 2021 (6آذر 1400) آغاز شد. در 18 دسامبر (27 آذر) اعلام شد که راشی خانا و دیشا پاتانی دو بازیگر اصلی زن در این فیلم هستند و در کنار بازیگر نقش اول مرد، سیدارت مالهوترا به ایفای نقش می‌پردازند. در این بخش از مقاله قصد داریم مروری بر بیوگرافی 4 بازیگر اصلی داشته باشیم و سپس به اختصار با نام و نقش بقیه هنرپیشه های فیلم Yodha نیز آشنا شویم.

سیدارت ماهوترا در نقش آرون کاتال

تاریخ اکران فیلم هندی مبارز هنرپیشه های فیلم Yodha

سیدارت مالهوترا (Sidharth Malhotra) یک بازیگر هندی متولد 16 ژانویه 1985، برابر با 26 دی 1363، است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان یک مدل آغاز کرد، اما پس از چندی آن را رها کرد تا به بازیگری بپردازد. اولین بار در سال 2009 با فیلم تلویزیونی Dharti Ka Veer Yodha Prithviraj Chauhan جلوی دوربین رفت. سال بعد به عنوان دستیار کارگردان در تولید فیلم My Name Is Khan (2010) حضور داشت. در سال 2012 نیز با فیلم Student of the Year برای اولین بار نقش اصلی یک فیلم را برعهده گرفت. مالهوترا یک بازیگر شناخته شده هندی است که منتقدین بازی او در نقش ویکرام باترا در فیلم Shershaah (2021) را تحسین می‌کنند. او برای این نقش‌آفرینی نامزد جایزه فیلم‌فیر در بخش بهترین بازیگر شد. سیدرات مالهوترا و کیارا ادوینی، بازیگر هندی، در سال 2023 با هم ازدواج کردند.

همچنین بخوانید :

راشی خانا در نقش پریاموادا کاتال (پریا، همسر آرون)

نقد فیلم سینمایی مبارز هندی نمرات فیلم Yodha

راشی خانا (Raashii Khanna) بازیگر هندی متولد 30 نوامبر 1990 (9 آذر 1369) است که بیشتر در فیلم‌های تلوگو و تامیلی بازی می‌کند. او بازیگری را از سال 2013 با فیلم هندی Madras Café آغاز کرد و متعاقبا نقش اصلی چند فیلم تلوگویی از جمله فیلم Oohalu Gusagusalade (2014) را برعهده گرفت. در میان موفق‌ترین کارهای او می‌توانیم فیلم Bengal Tiger (2015)، فیلم Venky Mama (2019) و فیلم Sardar (2022) را نام ببریم. همچنین وی یکی از بازیگران سریال Rudra: The Edge of Darkness (2022) و سریال Farzi (2023) است.

دیشا پاتانی در نقش لیلا خالد (مهماندار هواپیما)

فیلم Yodha بازیگران فیلم هندی مبارز

دیشا پاتانی (Disha Patani) یک بازیگر هندی متولد 13 ژوئن 1992 (23 خرداد 1371) است و بیشتر در فیلم های هندی بازی می‌کند. او بازیگری را با یک فیلم تلوگویی به نام Loafer در سال 2015 آغاز کرد و سال بعد اولین فیلم هندی وی، فیلم M. S. Dhoni: The Untold Story، اکران شد. دیشا در فیلم چینی اکشن-کمدی Kung Fu Yoga (2017) در نقش آسمیتا حضور دارد. از دیگر آثار مهم او می‌توانیم فیلم Baaghi 2 (2018)، فیلم Malang (2020) و فیلم Ek Villain Returns (2022) را نام ببریم. در سال 2019 نام وی در فهرست 100 سلبریتی برتر هند در نشریه Forbes ذکر شده بود.

رونیت روی در نقش سرگرد سورندر کاتال (پدر آرون و موسس گروه ضربت یودا)

فیلم Yodha ژانر فیلم سینمایی مبارز

رونیت بوز روی (Ronit Bose Roy) بازیگر باتجربه هندی، متولد 11 اکتبر 1965، برابر با 19 مهر 1344، است. او بازیگری را از سال 1986 آغاز کرد و تاکنون در چند فیلم سینمایی بنگالی، تامیلی و تلوگویی بازی کرده گرچه بیش از همه برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌های هندی شناخته می‌شود. برادر کوچکتر وی، روهیت روی نیز بازیگر است. نزدیک به 40 سال از آغاز فعالیت روی به عنوان بازیگر می‌گذرد و در این مدت 26 نامزدی و 26 برد در جشنواره‌های مختلف را از آن خود کرده است. او اولین بار برای فیلم Udaan (2010) برنده جایزه فیلم فر شد و در سال 2015 نیز برای بازی در فیلم 2 States بار دیگر نامزد این جایزه گشت. در میان جدیدترین کارهای او می‌توانیم فیلم Bhoomi (2021)، فیلم Liger (2022) و فیلم Farrey (2023) را نام ببریم.

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از بازیگران فیمل هندی مبارز را با هم می‌خوانیم.

  • تانوج ویروانی (Tanuj Virwani) در نقش سمیر خان
  • سانی هندوجا (Sunny Hinduja) در نقش جلال
  • کریتیکا بهاردواج (Kritika Bhardwaj) در نقش تانیا شارما
  • اس. ام. زهیر ( M. Zaheer) در نقش آنوج نیز
  • چیترنجان تریپتی (Chittranjan Tripathy) در نقش اس ان هینگرا
  • فریدا پاتل ونکات (Farida Patel Venkat) در نقش خانم کاتال، مادر آرون
  • میخائیل یاوالکار (Mikhail Yawalkar) در نقش احمد خالد
  • سانجی گوربخانی (Sanjay Gurbaxani) در نقش رئیس دولت هند

نقد فیلم سینمایی مبارز هندی

در ابتدا قرار بود فیلم Yodha در تاریخ 7 جولای 2023 (16 تیر 1402) اکران شود ولی با تاخیر مواجه شد. سپس تاریخ 8 دسامبر 2023 (17 آذر 1402) برای اکران فیلم اعلام شد. درنهایت فیلم هندی Warrior در 15 مارس 2024 (25 اسفند 1402) در هندوستان به روی پرده سینماها رفت. این فیلم اکشن فروش خوبی در گیشه نداشت و علیرغم بودجه 55 روپیه‌ای، تنها 31.95 روپیه فروش داشت.

نمرات فیلم Yodha از سوی منتقدین و بینندگان قابل قبول است. بینندگان در وبسایت IMDb نمره 6.2 را به فیلم داده‌اند. در میان 12 نقد فیلم در وبسایت راتن تومیتوز نیز فقط 58% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است. در ادامه نگاهی به نظرات منتقدین درباره فیلم جنگجو داریم.

خلاصه فیلم سینمایی مبارز هندی فیلم Yodha

Guardian/ کاترین بری:

کارگردانان، ساگار آمبره و پوشکار اوجا، کاملا به موضوع متعهد هستند: زوم‌های دوربین و ضربات موسیقی دراماتیکی وجود دارند که در یک فیلم کمدی-اکشن مانند Hot Fuzz کاملا بیجا هستند.

Film Companion/ آنوپاما چوپرا:

فیلم هندی یودا یک فیلم هیجان‌انگیز، جذاب و کم‌منطق است که با بی‌باکی به یک پایان خوشایند می‌رسد و بیشتر بار آن روی شانه‌های سیدهارت مالهوترا است.

The Times of India/ آرچیکا خورانا:

همه می‌گویند که مبارز یک فیلم اکشن هیجان‌انگیز است، اما واقعا تخیل شما را به پرواز درنمی‌آورد.

NDTV/ سایبال چاترجی:

مهم نیست تا چه اندازه اهل مدارا و چقدر طرفدار سیدرات مالهوترا باشید، این فیلم یک اکشن پرمخاطره و شبیه به یک سواری پر دست‌انداز است که از یک قدم به قدم بعدی پرتاب می‌شوید.

Filmfare/ دِوِش شارما:

فیلم جنگجو با ترکیبی از اکشن‌های پرشور، تنش‌های دراماتیک و اجراهای خوب، و البته برخی ایرادات در طول مسیر، طعم خوبی از ماسالا را به ارمغان می‌آورد.

فیلم Yodha داستان فیلم هندی مبارز

Reddif.com/ سوکانیا ورما:

یک سیدرات چابک که به تنهایی به سمت بدی‌ها می‌رود، منظره‌ای شیک را به وجود می‌آورد. این مرد که با چتر، عینک آفتابی و حرکت آهسته مسلح شده برای این کار بسیار مناسب است. و فیلم به طرز بی‌شرمانه‌ای بر روی جذابیت و شانه‌های تنومند وی سوار است.

Hindustan Times/ پرانای پاتاک:

به جز همکاری مبتذل و از خود راضی یودا و تفسیر سطحی آن از مساله کشمیر و تروریسم، این فیلم هیچ چیز جدیدی برای ارائه ندارد.

سخن پایانی

معرفی فیلم هندی مبارز در این بخش به پایان می‌رسد. از اینکه با ما همراه شدید تا داستان فیلم را بخوانیم، با بازیگران آن آشنا شویم و نگاهی به نقدهای فیلم هندی جنگجو داشته باشیم، سپاسگذاریم. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ آن را تماشا کرده‌اید؟ در مقایسه با بقیه فیلم‌های هندی 2024، چه امتیازی به این اثر می‌دهید؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

منتخب کاربران



منبع