مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A35 با گلکسی A54


مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 از آن مقایسه هایی است که ممکن است خیلی از کاربرانی که قصد خرید یک میان رده خوب و تمام عیار را دارند به آن بر بخورند. در این مقاله از پلازا می خواهیم این دو دیوایس را از زوایای مختلف با هم بررسی کنیم.

وقتی گوشی های پرچمدار و بزرگ عرضه می شوند خیلی از کاربران به دنبال بررسی آنها می روند و این گوشی های خیلی بیشتر از سایر دستگاه ها ترند می شوند و در مورد آنها حرف و حدیث به راه می افتد. اما وقتی نوبت به خرید گوشی برسد، عملا این میان رده ها هستند که می توانند نیاز بازار را تامین کنند. برند های مختلفی وجود دارند که میان رده های خوبی را برای کاربران ارائه می دهند و از میان آنها سامسونگ همیشه جایگاه ویژه ای داشته است. میان رده های سری A این روز ها محبوبیت خوبی را در میان کاربران بدست آورده اند و عرضه سل پنجم این میان رده ها در سال ۲۰۲۴ باعث شده است تا مواردی مانند مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 برای خیلی از کسانی که قصد خرید گوشی دارند جذاب باشد.

در این مقاله می خواهیم با هم مقایسه Galaxy A35 و Galaxy A54 را به صورت موردی داشته باشیم و ببینیم که چه ویژگی هایی این دو گوشی را از هم متمایز کرده است. بهترین کار برای این موضوع این است که به سراغ بررسی مشخصات سخت افزاری این دو گوشی برویم. در ادامه این مورد را بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

مشخصات گلکسی A35 و گلکسی A54

با مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 از نظر سخت افزاری و امکاناتی که دارند می توان گفت که هر دوی این گوشی ها در زمره بهترین های بازار قرار می گیرند و تقریبا تمامی مشخصات آنها یکی است، هر چند تفاوت های خیلی جزئی نیز در آنها وجود دارد. در جدول زیر می توانید مشخصات هر یک از این دو گوشی را مشاهده نمایید:

مشخصات گلکسی A35 گلکسی A54
ابعاد ۱۶۱.۷ در ۷۸ در ۸.۲ میلی متر ۱۵۸.۲ در ۷۶.۷ در ۸.۲ میلی متر
وزن ۲۰۹ گرم ۲۰۲ گرم
نوع صفحه نمایش سوپر امولد سوپر امولد
اندازه صفحه نمایش ۶.۶ ۶.۴
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰
نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ۱۲۰ هرتز
تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ اگزینوس ۱۳۸۰
دوربین‌های پشتی ۵ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسل ۵ + ۱۲ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
میزان رم ۶ و ۸ گیگابایت ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
فضای ذخیره سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
قیمت(نسخه های مختلف) شروع از ۱۷۴ دلار شروع از ۳۶۳ دلار

همانطور که دیدیم این جدول چیز چندان خاصی برای ما ندارد و تقریبا هر دو گوشی مشخصاتی یکسان را ارائه می دهند. در ادامه مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 را به صورت موردی و برای هر کدام از ویژگی های گفته شده بررسی خواهیم کرد.

مقایسه موردی گلکسی A35 با گلکسی A54

گوشی های سامسونگ همواره یکی از بهترین های بازار بوده و طرفداران زیادی داشته و دارند. این برند در فهرستبهترین برند گوشی جهان جایگاه بالایی دارد و می توان گفت در هیچ یک از لیست های مختلف اگر اول نبوده است از دومین رتبه هم پایین تر نیامده است!

سامسونگ مدل های متنوعی از گوشی ها را در بازار عرضه کرده و از اقتصادی های زیر ۱۵۰ دلار گرفته تا پرچمداران ۱۵۰۰ دلاری، همه چیز تولید می کند. در این میان گوشی های سری A یکی از بهترین گوشی هایی هستند که می توان در بازار ایران به سراغ آنها رفت. این گوشی ها تنوع زیادی دارند و مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 هم که موضوع این مقاله است در مورد دو تا از بهترین گوشی های این سری است.

در این مورد باید گفت گلکسی A35 یک گوشی نسل ۵ ام از نسخه سوم موبایل های سری A است. این گوشی برای اولین بار در مارس ۲۰۲۴ معرفی شده است و به نوعی جانشین گوشی گلکسی A34 سامسونگ است. این گوشی هر چند از نسخه قبلی خود خیلی بهتر شده است، اما نتوانسته از مدل ۵ نسل ۴ یعنی گوشی گلکسی A54 عبور کند و باید گفت از نظر سخت افزاری کاملا به آن شباهت دارد. همین موضوع است که مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 را جذاب می کند.

در ادامه به صورت موردی هر یک از ویژگی های گفته شده در مورد این دو گوشی را بررسی خواهیم کرد:

مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 از نظر طراحی

در خصوص طراحی و ظاهر هر دو گوشی ما می توانیم یک طراحی نسبتا یکسان و ساده را مشاهده کنیم. قالب کلی این طراحی همان طراحی بومی ساده سامسونگ است. یک گوشی ساده با گوشه های گرد و قاب پشت صاف، که چینش دوربین ها به صورت زیر هم قرار گرفته اند. البته در مورد گلکسی A35 باید گفت که از ظاهر جدیدی که سامسونگ برای گوشی های ۲۰۲۴ ارائه کرده است پیروی می کند. این تغییر در حاشيه گوشی انجام شده است و انحنای آن با یک نوار صاف جایگزین شده است که در قسمت دکمه ها دوباره بر آمده می شود.

همچنین بخوانید :

در تصویر زیر می توانید مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 را از نظر ظاهری مشاهده کنید.. همانطور که می بینید تغییرات بسیار جزئی می باشد و از نظر اندازه نیز این گوشی ها تنها ۳ میلیمتر با هم تفاوت دارند.

مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 از نظر طراحی

در اینجا گوشی A35 با وزن ۲۰۹ گرم کمی سنگین تر از A54 است که ۲۰۲ گرم وزن دارد. همینطور هر دوی گوشی ها از یک فریم پلاستیکی، استفاده می کنند و گلس بک و گلس فرانت هستند. اما تکنولوژی های محافظت از آنها متفاوت می باشد؛ در این خصوص باید گفت گلکسی A35 از گوریلا گلس ویکتوس پلاس استفاده می کند اما گلکسی A54 با گوریلا گلس ۵ ارائه شده است. همینطور هر دوی آنها استاندارد ضد آب و غبار IP67 را در اختیار کاربران می گذارند.

در مورد ارزیابی مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 از نقطه نظر طراحی باید گفت که هر دو گوشی شباهت زیادی با هم داشته و برتری محسوسی در مورد یکی از آنها وجود ندارد.

مقایسه سخت افزار گلکسی A35 با گلکسی A54

از نظر سخت افزاری هم باید گفت تراشه هر دو گوشی یکسان بوده و از اگزینوس ۱۳۸۰ در آن استفاده شده است. یک تراشه توسعه یافته توسط سامسونگ که بازدهی خوبی را از خود نشان داده و در یک سالی که روی A54 در حال فعالیت بوده مشکلات عمده تراشه های هم سطح خود مثل داغ کردن و یا افت بعد از گذشت مدتی از کارکرد را بروز نداده است. در تصویر زیر می توانید وضعیت کلی این تراشه که توسط نانو رویو ارائه شده است را مشاهده کنید:

مقایسه سخت افزار گلکسی A35 با گلکسی A54

در کل می توان این تراشه را یک لول بالاتر از تراشه های دیمنسیتی ۱۰۸۰ و اسنپدراگون 778G که در میان رده های قبلی استفاده شده بود دانست. از نظر پردازنده گرافیکی هم باید گفتا این تراشه از Mali-G68 MP5 استفاده می کند که یک تراشه گیمینگ با کاربری خوب برای بازی های بروز است.

در مورد مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 از نظر رم و فضای ذخیره سازی اما باید گفت این دو گوشی متفاوت از هم عمل کرده و گوشی جدیدتر، نسخه های کمتری را ارائه داده است. در گلکسی A35 ما این سه نسخه را داریم:

  • 128GB 6GB RAM
  • 128GB 8GB RAM
  • 256GB 8GB RAM

در حالی که در مورد گلکسی A54 تنوع نسخه ها بیشتر است:

  • 128GB 4GB RAM
  • 128GB 6GB RAM
  •  128GB 8GB RAM
  •  256GB 6GB RAM
  •  256GB 8GB RAM

هر چند گلکسی A54 نسخه های بیشتری را ارائه می دهد، اما باید گفت که نسخه ۴ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی عملا برای گوشی های این دوره زمانه از رده خارج به حساب می آید و کاربرد چندانی ندارد. هر چند هر دوی این گوشی ها امکان افزایش فضای ذخیره سازی را با استفاده از کارت های حافظه در اختیار کاربران قرار می دهند. همانطور که دیدیم مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 از نظر سخت افزار هم یک تساوی نسبی را به ما ارائه کرد و اینجا هم خبری از تغییر چشمگیری نبود.

صفحه نمایش گلکسی A35 و گلکسی A54

گوشی های گلکسی سری A همیشه از نظر صفحه نمایش شرایط خوب و ایده آلی را تجربه کرده اند و باید گفت در زمره بهترین ها بوده اند. در این دو گوشی نیز از صفحه نمایش های سوپر امولد استفاده شده است که باید گفت برای بهترین تولید کننده صفحه نمایش در جهان که سایر برند های هم دیسپلی های خود را از آن تهیه می کنند، موضوع چندان مهمی نخواهد بود. هر چند گلکسی A35 از نظر اندازه ۰.۲ اینچ بزرگتر از A54 است اما رزولوشن هر دو صفحه نمایش یکی بوده و ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ می باشد که همان رزولوشن فول اچ دی است.

همچنین بخوانید :

این صفحه نمایش ها می توانند با ۱۰۰۰ نیت درخشندگی و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز تصویری روان و عالی را به کاربران ارائه دهند. البته باید گفت که گلکسی A54 با ارائه ویژگی +HRD10 یک قدم جلوتر رفته و می تواند جزئیات بهتری را برای رنگ ها ارائه دهد. همینطور قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا Always On نیز در این دو دستگاه وجود دارد.

مقایسه دوربین گلکسی A35 و گلکسی A54

در مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 از نظر دوربین باید گفت که گلکسی A54 از دوربین های بهتر نسبت به A35 استفاده می کند و این برتری را دارد. هر چند دوربین اصلی هر دو گوشی ۵۰ مگاپیکسل بوده و تمامی مشخصات آنها هم یکی می باشد اما لنز اولترا واید و دوربین سلفی در A54 به صورت محسوسی بهتر عمل کرده و کیفیت بالاتری را در اختیار کاربران قرار می دهند. به نظر می رسد ارتقای خوبی که A35 داشته است نمی تواند از پس دوربین های پرمیوم A54 بربیاید. در جدول زیر می توانید لنز های دوربین هر کدام از این دو گوشی را مشاهده کنید:

گلکسی A35 گلکسی A54
لنز ۵۰ مگاپیکسلی واید با قابلیت PDAF و OIS لنز ۵۰ مگاپیکسلی واید با قابلیت PDAF و OIS
لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید ۱۲۳ درجه لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید ۱۲۳ درجه
لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی واید با اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی واید با اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر

همینطور در مورد فیلمبرداری هم باید گفت هر دوی این دوربین ها می توانند کیفیت 4K را در ۳۰ فریم بر ثانیه و کیفیت 1080p را در ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه رکورد کنند. علاوه بر این گلکسی A54 می تواند فیلمبرداری 720p را روی ۴۸۰ فریم بر ثانیه هم انجام دهد که می تواند یک اسلوموشن عالی را در اختیار کاربران بگذارد. به نظر می رسد برنده مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 از نظر دوربین به طور قطع A54 باشد!

مقایسه دوربین گلکسی A35 و گلکسی A54

سیستم عامل گلکسی A35 و گلکسی A54

همانطور که گفتیم این دو گوشی با یک سال تفاوت منتظر شده اند و طبیعتا مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 از نظر نرم افزاری و سیستم عاملی که دارند، می تواند اختلاف های خوبی را داشته باشد. در این خصوص باید گفت که A54 با سیستم عامل اندروید ۱۳ که قابل ارتقا به ۱۴ می باشد ارائه شده و از رابط کاربری وان یو آی ۶ استفاده می کند. در مورد گلکسی A35 هم ما اندروید ۱۴ را داریم و ورژن رابط کاربری وان یو آی هم ۶.۱ می باشد که باز هم تغییر زیاد بزرگی نیست. لازم به ذکر است در هیچ کدام از این گوشی ها دستیار هوش مصنوعی سامسونگ یعنی هوش مصنوعی Galaxy AI ارائه نشده است.

ارتباطات، ویژگی ها و سنسور ها

در مورد مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 از نظر شبکه ها و ارتباطاتی که دارند باید گفت هر دو گوشی از 5G و تمامی شبکه های ارتباطی قبل از آن را پشتیبانی می کنند. همینطور وای فای و بلوتوث ورژن ۵.۳ هم در هر دوی آنها یافت می شود. از نظر سایر ویژگی ها و فناوری ها هم باید گفت که این ویژگی ها در این دو گوشی وجود دارند:

  • اسپیکر های استریو
  • سیستم موقعیت یابی پیشرفته
  • فناوری NFC
  • حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش
  • شتاب سنج، ژیروسکوپ قطب نما
  • سنسور مجاورت

همینطور باید گفت نکات منفی مانند عدم ارائه جک ۳.۵ میلی متری و سنسور مادون قرمز نیز در هر دوی گوشی ها مشاهده می شود. البته تفاوت های ریز جزئی دیگری مانند ارائه فشار سنج در نسخه های مربوط به آمریکا A54 و یا ارائه سیستم موقعیت یابی QZSS در A35 هم وجود دارد که نمی توان گفت در مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 از نظر سنسور ها تاثیر چندانی می گذارند. در کل باید گفت باز هم این دو گوشی شباهت خود را به یکدیگر ثابت کردند.

ارتباطات، ویژگی ها و سنسور ها

مقایسه باتری گلکسی A35 با گلکسی A54

در مورد مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 از نظر باتری باید گفت که باتری A35 به دلیل نوعی که دارد یک سر و گردن بالاتر از باتری A54 قرار می گیرد. در هر دوی این گوشی ها از باتری هایی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر استفاده شده که برای یک میان رده با این مشخصات، یک باتری با ظرفیت بالا و خوب به نظر می رسد. اما نوع باتری استفاده شده در A54 از نوع Li-Po یا همان پلیمر لیتیوم بوده در حالی که در A35 از باتری Li-ion یا همان لیتیوم یونی استفاده شده است. باتری های لیتیوم یونی شرایط بهتری نسبت به پلیمر لیتیوم دارند و می توانند عمر بیشتری را در شرایط یکسان داشته باشند.

همچنین بخوانید :

همینطور هر دوی این گوشی ها با یک شارژر سیمی ۲۵ وات شارژ می شوند که برای این باتری کمی ضعیف به نظر می رسد. از شارژر های بیسیم هم در این گوشی ها خبری نیست و به نظر می رسد این نوع از شارژر در نسل پنجم گوشی های سری A هم جایی ندارد.

مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 از نظر قیمت

همانطور که تا به اینجای کار دیدیم این دو گوشی از نظر مشخصات تا حد زیادی به هم شبیه بوده و نمی توان تفاوت زیادی را در بین آنها مشاهده کرد. البته وقتی پای قیمت آنها در میان باشد، باید گفت که اصلا نمی توانیم آن دو را یکی بدانیم. در این خصوص باید گفت گوشی جدید سامسونگ تقریبا ۲ برابر گوشی قدیمی تر آن یعنی A54 که در برخی موارد حتی عملکردی بهتر از A35  داشته است قیمت گذاری شده است.

مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 از نظر قیمت

در واقع قیمت گلکسی A35 در نسخه پایه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی ۳۶۰ دلار و نسخه پرفورمنس آن با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ۳۸۴ دلار قیمت خورده است و روانه بازار شده است. این در حالی است که گوشی گلکسی A54 با همین مشخصات و بعضا کارکردی بهتر، در نسخه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی ۱۷۴ دلار قیمت دارد. البته باید گفت که سایت سامسونگ قیمت آن را تا ۳۵۰ دلار بالا آورده است، اما در آمازون هنوز این گوشی با قیمت قبل از عرضه نسل پنجم خرید و فروش می شود.

همچنین بخوانید :

همینطور نسخه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه گوشی گلکسی A54 با قیمت ۲۹۰ دلار عرضه می شود. در این حالت باید گفت آنچه که این مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 به ما نشان می دهد این است که خرید گوشی A35 به نوعی دور ریختن پول می باشد و شما از این گوشی هیچ چیز جدید و ویژه ای بدست نخواهید آورد. البته این موضوع که ساتمسونگ فکری برای این موضوع نکند بعید است و به احتمال زیاد به زودی یا قابلیتی را برای گوشی های نسل ۵ خود ارائه می دهد، و یا قیمت های آنها را تغییر خواهد داد.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی مقایسه گلکسی A35 با گلکسی A54 پرداختیم. در مورد این دو گوشی باید گفت که تقریبا تمامی مشخصاتی که دارند یکی بوده و هر دو گوشی از یک سطح کیفی برخورداند. البته تفاوت هایی جزئی مانند طراحی جدید تر، سیستم موقعیت یابی پیشرفته تر و یک سال پشتیبانی نرم افزاری بیشتر در گلکسی A35 و همینطور دوربین های بهتر، تنوع نسخه های مختلف و تکنولوژی +HRD10 در صفحه نمایش در گلکسی وجود دارند. در کل می توان گفت که با توجه به قیمت دو گوشی و مشخصات تقریبا یکسانی که دارند، گوشی گلکسی A54 می تواند بهتر و مقرون به صرفه تر باشد! در صورتی که شما هم در این خصوص نظری داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منتخب کاربران



منبع